AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #21 Del Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva har det med saken å gjøre? At hun neppe kommer til å «snuse rundt» i noe som helst... Anonymkode: 7cfe0...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fransine Skrevet 9. september 2022 #22 Del Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Utleier vil komme til leilighet i forbindelse med salg. Hun vil komme på dagtid mens jeg er på jobb. Jeg sier at det ikke passer, og har foreslått alternative tidspunkt. Hun sier at etter husleieloven har hun krav på å komme og vil ikke endre tidspunktet. Hva er riktig? Anonymkode: cacc4...c91 Utleier har rett til å komme i forbindelse med flytting. Likevel må hun spørre deg når det passer for deg, så hun kan ikke bare komme slik det passer henne best... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fransine Skrevet 9. september 2022 #23 Del Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva har det med saken å gjøre? Hun sa hun ikke hadde egne nøkler, men har sagt til en av naboene at hun har det og kan låse seg inn når hun vil… Jeg har selvsagt ikke godtatt at hun har nøkler. Anonymkode: cacc4...c91 Sånt holdt min tidligere utleier også på... påstod hun ikke hadde nøkler. Likevel greide hun låse seg inn for å putte døde mus i min søppeldunk under vasken. Helt skrudd var den dama der. Ble bare boende der i 4 måneder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #24 Del Skrevet 9. september 2022 fransine skrev (3 minutter siden): Utleier har rett til å komme i forbindelse med flytting. Likevel må hun spørre deg når det passer for deg, så hun kan ikke bare komme slik det passer henne best... Så hva kan jeg gjøre med det? Sannsynligvis ingenting? Anonymkode: cacc4...c91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #25 Del Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): At hun neppe kommer til å «snuse rundt» i noe som helst... Anonymkode: 7cfe0...3e0 Men poenget er jo at det vet jeg ikke, ikke sant. Og hun er en skikkelig sladrete og baksnakkende person, så tviler sterkt på at hun ikke «følger med». Anonymkode: cacc4...c91 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fransine Skrevet 9. september 2022 #26 Del Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så hva kan jeg gjøre med det? Sannsynligvis ingenting? Anonymkode: cacc4...c91 Du kan eventuelt fortelle henne at hun ikke får komme når du ikke er hjemme. Om hun ikke godtar det og hun faktisk har egne nøkler er det ikke mye du får gjort annet enn å bytte lås på døra, og det er vel ikke noe du ønsker å bruke penger på nå når du uansett skal flytte kan jeg tenke meg. Hvordan er det med depositum? Har du betalt det rett til hennes konto, eller står en depositumskonto i ditt navn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #27 Del Skrevet 9. september 2022 Gi beskjed om at det skal avtales i god tid i henhold til husleieloven og at hvis hun tar seg inn i boligen uten ditt samtykke så kommer du til å anmelde det, hold alt skriftlig og du kan jo også komme med en hvit løgn med at du har video overvåkning inne i boligen. Anonymkode: 8a364...6f5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 9. september 2022 #28 Del Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Leieboerforeningen sa to uker… Anonymkode: cacc4...c91 Enda bedre. 👍🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 9. september 2022 #29 Del Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Gi beskjed om at det skal avtales i god tid i henhold til husleieloven og at hvis hun tar seg inn i boligen uten ditt samtykke så kommer du til å anmelde det, hold alt skriftlig og du kan jo også komme med en hvit løgn med at du har video overvåkning inne i boligen. Anonymkode: 8a364...6f5 Enkelt å sette opp og et must når man er leietager. 399 på Clas ohlson for kamera. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #30 Del Skrevet 9. september 2022 fransine skrev (17 minutter siden): Du kan eventuelt fortelle henne at hun ikke får komme når du ikke er hjemme. Om hun ikke godtar det og hun faktisk har egne nøkler er det ikke mye du får gjort annet enn å bytte lås på døra, og det er vel ikke noe du ønsker å bruke penger på nå når du uansett skal flytte kan jeg tenke meg. Hvordan er det med depositum? Har du betalt det rett til hennes konto, eller står en depositumskonto i ditt navn? Har depositumskonto. Jeg synes det er så rart, alle snakker om hvor sterke rettigheter leietakere har, men jeg synes det er motsatt. Utleiere kan gjøre som de vil for det finnes ingen konsekvenser. Det verste som kan skje er at leieboer flytter, liksom. Anonymkode: cacc4...c91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #31 Del Skrevet 9. september 2022 Motelvibes skrev (5 minutter siden): Enkelt å sette opp og et must når man er leietager. 399 på Clas ohlson for kamera. Men hvorfor? Hun har jo alt sagt at hun kommer uansett. Anonymkode: cacc4...c91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #32 Del Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Gi beskjed om at det skal avtales i god tid i henhold til husleieloven og at hvis hun tar seg inn i boligen uten ditt samtykke så kommer du til å anmelde det, hold alt skriftlig og du kan jo også komme med en hvit løgn med at du har video overvåkning inne i boligen. Anonymkode: 8a364...6f5 Da har vi plutselig en kjempekonflikt gående, politiet henlegger garantert og jeg kan glemme å få igjen depositumet mitt. Hun kommer til å finne en grunn til at jeg ikke skal få det… Anonymkode: cacc4...c91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 9. september 2022 #33 Del Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da har vi plutselig en kjempekonflikt gående, politiet henlegger garantert og jeg kan glemme å få igjen depositumet mitt. Hun kommer til å finne en grunn til at jeg ikke skal få det… Anonymkode: cacc4...c91 Sett opp cam 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #34 Del Skrevet 9. september 2022 Motelvibes skrev (3 minutter siden): Sett opp cam Men hvorfor? Anonymkode: cacc4...c91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 9. september 2022 #35 Del Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og hvis jeg ikke gir samtykke? Jeg sa en tid på dagtid som passet, men hun valgte en annen tid. Hun visste da at det ikke passet for meg. Den ser bomba og skitten ut, jeg holder på å flytte. I tillegg er jo mine personlige ting der fortsatt. Det flyter av papirer, bøker, flytteesker, sekker med søppel og klær som skal til gjenbruk, møbler som skal selges osv. Jeg har ikke sjans til å rekke å gjøre noe med det på den korte tiden før hun låser seg inn… Anonymkode: cacc4...c91 Ja skjønner. Jeg hadde nødrydda før hun løser seg inn 🫣 Legge sammen papirer, stable bøker osv. Min huseier spør når det passer med eks håndverkere og sånn, at jeg er hjemme. Nå er jeg hjemmeværende, så finne tid jeg er hjemme er ikke vanskelig for og si det sånn, da planer kan utsettes eller flyttes så lenge jeg ikke har jobb der jeg MÅ stille. Hadde befaring her tidligere i uken, som var Avtalt med meg. Men, skjønte ikke hvorfor jeg måtte være hjemme, da huseier var med denne mannen, var her inne 2 min før de forsvant igjen 😂 Da kunne de spurt om og låse seg inn liksom viss en annen tid egentlig hadde passa de bedre og at jeg ikke var hjemme 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yoshi Skrevet 9. september 2022 #36 Del Skrevet 9. september 2022 (endret) Hvorfor kamera? For å se at hun ikke snoker vel. 🙄 Jeg har i kontrakten vår at utleier (meg) kan sjekke leiligheten to ganger i året. Jeg har dog aldri gjort det for jeg vet de som leier er ryddige folk. Har nøkler heldigvis, for de klarte å låse seg selv ute en gang. Ved flytting hadde jeg nok krevd tilgang. For henne er det ikke viktig at du er der og det skal passe for de hun skal ha med seg inn der. Og da må jo deres tidspunkt prioriteres. Endret 9. september 2022 av Yoshi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fransine Skrevet 10. september 2022 #37 Del Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har depositumskonto. Jeg synes det er så rart, alle snakker om hvor sterke rettigheter leietakere har, men jeg synes det er motsatt. Utleiere kan gjøre som de vil for det finnes ingen konsekvenser. Det verste som kan skje er at leieboer flytter, liksom. Anonymkode: cacc4...c91 Leietakere har store rettigheter etter husleieloven. Det er bare det at man gjerne ikke benytter seg av dem fordi man ikke ønsker å havne i konflikt med utleier. Da jeg skulle flytte fra den mentalt ustabile utleieren jeg har nevnt tidligere, så valgte jeg å ikke betale siste husleia fordi hun hadde depositumet rett inn på sin konto, og ikke ordentlig depositumskonto. Dette er fullt lovlig å gjøre. Det jeg tenkte du evt kunne gjort var å kjøpe ny lås og trekke beløpet fra evt husleie som gjenstår. Dette er fullt mulig å gjøre dersom du ikke når fram hos henne. Ta all kommunikasjon skriftlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #38 Del Skrevet 10. september 2022 Motelvibes skrev (6 timer siden): Ja og du skal ha varsel i god tid. Dvs minimum fire dager før. Du høres ut som en som bare svarer og snakker tull! Hvorfor gidder du å late som du vet? Vennligst forklar ditt innlegg! 14 dagers varsel skal leietager ha! Jeg er ikke deres gooogle så gjør det selv! Anonymkode: 05ac8...1c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #39 Del Skrevet 10. september 2022 fransine skrev (40 minutter siden): Leietakere har store rettigheter etter husleieloven. Det er bare det at man gjerne ikke benytter seg av dem fordi man ikke ønsker å havne i konflikt med utleier. Da jeg skulle flytte fra den mentalt ustabile utleieren jeg har nevnt tidligere, så valgte jeg å ikke betale siste husleia fordi hun hadde depositumet rett inn på sin konto, og ikke ordentlig depositumskonto. Dette er fullt lovlig å gjøre. Det jeg tenkte du evt kunne gjort var å kjøpe ny lås og trekke beløpet fra evt husleie som gjenstår. Dette er fullt mulig å gjøre dersom du ikke når fram hos henne. Ta all kommunikasjon skriftlig. Jeg synes det er like hodeløst utrolig hver gang jeg hører om folk som faktisk godtar at depositum havner rett i klørne på huseier. Dette var noe av det første jeg lærte som liten drittunge når jeg på tidlig totusentall begynte å leie. Det skal man !!ALDRI!! finne på å gjøre, og det er første sikre tegn på at huseier er useriøs og at et eventuelt leieforhold kommer til å bli problematisk. Når det gjelder ts' case så får du lære av dette og bli enig om sånne ting på forhånd før du signerer kontrakter i framtida. Nå har du lært og du ønsker ikke havne i en sånn situasjon igjen. Forøvrig er det fullt mulig å ikke leve i kaos selv om man skal flytte. At papirer og lignende flyter rundt er unødvendig og det sier litt om deg også hvis litt overflaterydding over flere dager anses som 'umulig'. I din neste bolig råder jeg deg til å holde renhold og orden mer i fokus så du slipper å stresse i lignende situasjone. Tvilsomt at du får en så kranglete utleier igjen, men andre ting kan skje. Får du telefon om at bygården din er fylt til randen av vann fordi det har gått vannlekkasje i din leilighet så MÅ de inn uansett om du er hjemme, på jobb eller på ferie på Kypros liksom.......... Da nytter det ikke å nekte eller be de vente fordi du må hjem for å rydde først. Anonymkode: 93313...d5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #40 Del Skrevet 10. september 2022 Maestro skrev (7 timer siden): Med mindre leiligheten din ser bomba og skittent ut, så ser jeg ikke problemet at huseier tar og ordner ting mens du ikke er hjemme. Man har faktisk rett til et privatliv, så det synes jeg ikke er innafor i det hele tatt. De skal spørre og om tillatelse om å komme inn i leiligheten. Anonymkode: b22dd...14f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå