AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #1 Skrevet 9. september 2022 Saken er den. Vi er 5 vennepar som bruker en del tid sammen. Alle over 50. I flere år har mannen min «flørtet» uskyldig med en av damene. Han ville aldri kalt det flørting selv, men det har vært kiipt for meg og jeg har tatt det opp flere ganger. Nå er det oppmerksomhet mot ei av de andre. Kommenterer «foran oss andre damer» hvor bra hun ser ut. Kommenterer bilder på Fb og en kveld vi to prata kommenterte han de andre damene ikke var hans type damer i det hele tatt og hvis det en av de som var hans type måtte det være «henne». Forøvrig er han flink til å si han er glad i meg osv. Blir lei meg, men føler meg ikke sjalu, men mer at han er respektløs ovenfor meg. Overreagerer jeg eller hva? Vanlig at menn i denne alderen kommenterer på andre damer? Anonymkode: 4f033...335 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #2 Skrevet 9. september 2022 Mannen din oppfører seg som en dust og har trolig en midtlivskrise! Helt idiotisk å kommentere slikt foran både kone, den det gjelder og de andre i gruppen. Spør han hvorfor han holder på slik og si at han latterliggjør seg selv og deg. Spør han rett ut om han er interessert i denne damen og hva han vil med det. Anonymkode: ca79a...2f1 8 1
Gjest Wrightandrong Skrevet 9. september 2022 #3 Skrevet 9. september 2022 Hvis han gjentatte ganger "må" påpeke dette, synes jeg absolutt at du har grunn til å reagere. Det er vel deg han egentlig skal si slik om.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #4 Skrevet 9. september 2022 Du er sjalu men han gir deg grunn til å være sjalu. Anonymkode: eb724...230 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #5 Skrevet 9. september 2022 Bedre at han påpeker det forran deg tenker jeg, enn at han hadde sendt henne meldinger etc i det skjulte. Tror ikke han legger noe i det. Ok å synes noen er pen osv. jeg har selv opplevd bedrag med chatting bak min rygg. Men hadde satt mer pris på sånn som din mann er. Men nå er jeg noe skadet fra tillitsbrudd… Anonymkode: c3e48...dcb
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #6 Skrevet 9. september 2022 Du synes det er ubehagelig, og hun synes det er flaut og ubehagelig....han derimot tror han er helt konge.... Spørsmålet er om du vil ha en mann som skjemmer ut både seg selv og deg på den måten? Opp til deg å fortsette i forholdet. Anonymkode: 6c83c...fc3 2 1
Lipai Skrevet 9. september 2022 #7 Skrevet 9. september 2022 Mannen din er en superdust, samtidig som han tydeligvis har dårlig selvbilde. Ta igjen med samme mynt, så får du se om fela får en annen lyd . 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #8 Skrevet 9. september 2022 Han setter det gode forholdet til deg på spill for denne damen. Jeg har vært i skoene til damen han beundrer. Ble sjokkert over den åpne oppmerksomheten fra den gifte mannen til meg som selv er gift forøvrig. Min egen mann er heller ikke fri fra å flørte med andre damer. Men han gir godt som aldri slike komplimenter til andre damer. Anonymkode: eb724...230 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #9 Skrevet 9. september 2022 kanskje han vil gjøre deg sjalu, og få deg til å vise at du er villig til å kjempe for ham? Han trenger å føle seg elsket igjen kanskje? Bare gjetter.... Anonymkode: beaab...d43
Anonymt5678 Skrevet 9. september 2022 #10 Skrevet 9. september 2022 … datter til en far som blir 60 år snart. Dette kunne ha komt ut av kjeften hans uten at han mente noe vondt med det. Bare mangel på filter. Han elsker å kommentere på alt han reagerer på. Tror aldri menn slutter å se på andre damer, slik som vi damer snik titter på hverandre. Må ver lov å komme med komplemanger til folk, men ska ver lov å gi tilbakemelding om sine egne grenser om ka som sårer. Så håper jeg han vil forstå deg.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #11 Skrevet 9. september 2022 Sier som en annen her, det høres ut som en midtlivskrise. Det sagt, så synes jeg det er langt mer sympatisk at menn med midlivskrise begynner å komplimentere damer over 50 fremfor damer over knapt 25. Det kan nok være et element av selvopptettholdelse; dersom damer på 50+ er fine, så kan jeg som er mann 50+ også være fin. Anonymkode: 634a6...ef2 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #12 Skrevet 9. september 2022 Hvorfor må enkelte(mange) menn kommentere hver gang de ser en dame de synes er fin? Det går an å holde det for seg selv slik jeg som kvinne lar være å kommentere en " hunk". Anonymkode: eb724...230 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #13 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sier som en annen her, det høres ut som en midtlivskrise. Det sagt, så synes jeg det er langt mer sympatisk at menn med midlivskrise begynner å komplimentere damer over 50 fremfor damer over knapt 25. Det kan nok være et element av selvopptettholdelse; dersom damer på 50+ er fine, så kan jeg som er mann 50+ også være fin. Anonymkode: 634a6...ef2 Nå er det jo bare damer over 50 i vår omgangskrets, da vi trente sammen var det rumpa til instruktøren han kommenterte og hun var tja godt under 30….. ts Anonymkode: 4f033...335 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #14 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå er det jo bare damer over 50 i vår omgangskrets, da vi trente sammen var det rumpa til instruktøren han kommenterte og hun var tja godt under 30….. ts Anonymkode: 4f033...335 Hvorfor fortalte du ikke om dette i HI? Hvorfor ventet du med å komme med det til du kunne bruke dette mot noen som svarte deg? Du er klar over at dette er en meget vanlig sleipt triks som en del av trådstarterne her inne benytter? Når noen svarer noe de ikke liker, så slår de til og banker vedkommende i hodet med informasjon de ikke har kommet med før nå, slik at den som forsøkte å hjelpe, blir seende dum og teit ut. Utrolig usympatisk måte å opptre på, og du skal få klage videre i tråden din uten meg. Anonymkode: 634a6...ef2 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #15 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvorfor fortalte du ikke om dette i HI? Hvorfor ventet du med å komme med det til du kunne bruke dette mot noen som svarte deg? Du er klar over at dette er en meget vanlig sleipt triks som en del av trådstarterne her inne benytter? Når noen svarer noe de ikke liker, så slår de til og banker vedkommende i hodet med informasjon de ikke har kommet med før nå, slik at den som forsøkte å hjelpe, blir seende dum og teit ut. Utrolig usympatisk måte å opptre på, og du skal få klage videre i tråden din uten meg. Anonymkode: 634a6...ef2 Jeg kom ikke på eks med treningsinstruktøren da jeg skrev innlegget, det skjedde for noen år siden og var på en måte ikke relevant nå. Kjenner igjen ja fra andre innlegg at det kommer mer info etterhvert som skal underbygge argumenter i hovedinnlegget. I dette tilfelle var jeg ikke uenighet med den jeg siterte, men syns det er respektløst av mannen min å kommentere andre damer og kom da på at det ikke bare dreier seg om «voksne» damer. Ts Anonymkode: 4f033...335 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #16 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bedre at han påpeker det forran deg tenker jeg, enn at han hadde sendt henne meldinger etc i det skjulte. Tror ikke han legger noe i det. Ok å synes noen er pen osv. jeg har selv opplevd bedrag med chatting bak min rygg. Men hadde satt mer pris på sånn som din mann er. Men nå er jeg noe skadet fra tillitsbrudd… Anonymkode: c3e48...dcb Har ingen tanker at han går bak min rygg på noen måte. Alt gjøres i full «offentlighet» Jeg føler meg bare så dum. Lite pen og kanskje også litt flau. Vet jeg hadde tenkt mitt om forholdet vårt dersom jeg var på utsiden. Anonymkode: 4f033...335
Gjest Paramount Skrevet 9. september 2022 #17 Skrevet 9. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir lei meg, men føler meg ikke sjalu, men mer at han er respektløs ovenfor meg. Overreagerer jeg eller hva? Vanlig at menn i denne alderen kommenterer på andre damer? Det er respektløst, men det skjønner han ikke. Minner meg om svigermor som kommenterer alles utseende med stor innlevelse, noe hun neppe gjorde da hun var yngre. Det er noe med at etter en viss alder er man kommet på trygg grunn, dvs er selv ute av bildet pga alderdom, og kan da slippe alt løs og kommentere alle andres utseende. Det er nok en blanding av gubbe og manglende respekt dette. Fortell han at du fremdeles er der, og at det plager deg at han ignorerer deg på denne måten. Det er ærlig og direkte. Jeg tror han forstår deg, dersom han er glad i deg. Det kan være ubetenksomhet. Ps, jeg ville tolket det som sjalusi, og blitt litt smigret. Endret 9. september 2022 av Paramount
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #18 Skrevet 9. september 2022 Hvorfor er det egentlig så tabu å være sjalu at så mange av oss damer ikke vil innrømme det at vi er det? Anonymkode: eb724...230
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #19 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvorfor er det egentlig så tabu å være sjalu at så mange av oss damer ikke vil innrømme det at vi er det? Anonymkode: eb724...230 Sjalusi er et nokså dårlig begrep når det gjelder helt uakseptabel adferd hos partneren. Da er det snakk om manglende respekt fra partneren, og følelsen av tapt selvrespekt hos en selv - ikke sjalusi. Anonymkode: 634a6...ef2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå