Gå til innhold

Fått gave av samboer, og er sikkert grusomt utakknemlig…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 15 år, og på den tiden har jeg kanskje fått bursdagsgave av han 3 ganger. Det var nok i starten av forholdet. 
Nå skal vi reise bort med familien hans. Plutselig fikk jeg et gavekort på det spa som er der i bursdagsgave. Det er 6 mnd siden jeg hadde bursdag. 
Grunnen til at jeg synes det er litt teit, er for at det første han gjorde etter å ha gitt det til meg var å ringe sin bror å skryte. Broren kjøpte såklart også et gavekort da til sin samboer. 
Så da skal de sitte der og være «verdens beste» foran foreldre og familie, de som kjøpte gavekort til damene sine. Sannheten er jo at jeg føler dette bare var for å skryte, de er veldig opptatt av å tilfredsstille foreldrene, at de skal skryte. 
Jeg er jo takknemlig, men det var så opplagt at det var skryt når han ringte broren med en gang. Og i tillegg kunne han jo kjøpt til meg for 6 mnd siden, og han kunne kjøpt noe her hvor vi bor. Men da får han vel ikke vist det frem, føler jeg… Han vet jo at jeg ønsker mer oppmerksomhet og romantikk i hverdagen, men han kan jo gi meg det uten å skryte av det.. Han kan jo bare gjøre det, jeg skal skryte masse av han jeg!!

Er jeg helt på jordet her??

Anonymkode: 74d0a...16d

• Liker 4
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er du ikke. Det er helt tydelig at det ikke er deg han er ute etter å glede og imponere, men resten av familien sin. Bedre å ikke gi noe da. Forstår godt at dette er svært sårt ❤️ 

Anonymkode: a9695...562

• Liker 17
  • Hjerte 4
Skrevet

Litt av en mann du har funnet deg.

Håper han har kvaliteter som veier opp for at han liker bedre å skryte enn å glede deg.

Anonymkode: cb988...3db

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei, du er ikke på bærtur.

Jeg forstår hva du mener. Det ville nok vært slik jeg hadde følt det også, om det var meg i den situasjonen der. 

Anonymkode: 288f1...3c8

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Narsissistisk som faen. 

Anonymkode: 54cac...921

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ville følt det samme. Hadde nok fått avsmak for mannen min om han hadde gjort noe sånt. 

Anonymkode: 9a4b3...b58

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er jeg helt på jordet her??

Jeg mener det.

Dere har vært sammen i 15 år, du har fått gaver til bursdagen 3 ganger, du får noe nå, som han skryter av til broren, og så kommer du inn hit fremfor å snakke med han.

15 år?

Det høres mer ut som dere har datet i tre uker, basert på hvor godt dere fungerer sammen.

Anonymkode: 572d2...7ef

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Narsissistisk som faen. 

Jeg? Eller han? ☺️

Huff, jeg føler meg så utakknemlig. Han har jo tross alt brukt penger på meg. Men - ja det er veldig sårt. Skal jeg gå å kose meg på spa, så hører jeg for meg de «ja, de er så snille de sønnene våres».. Så er sannheten at ja, han er snill. Men når broren og kjøpte til sin samboer etter at jeg fikk, så føler jeg meg ikke noe spesiell… Og det vil jeg jo være for han… 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Skjønner godt du blir lei deg. Hvordan er det med gaver andre veien, fra deg til ham? Hvis det er sånn at du alltid husker bursdagen hans og gir ham noe han ønsker seg - uten å skryte til slekta når du gjør det - så kunne du prøvd hans vri og se hva slags reaksjon du får.

Anonymkode: 482ee...7a8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mener det.

Dere har vært sammen i 15 år, du har fått gaver til bursdagen 3 ganger, du får noe nå, som han skryter av til broren, og så kommer du inn hit fremfor å snakke med han.

15 år?

Det høres mer ut som dere har datet i tre uker, basert på hvor godt dere fungerer sammen.

Selvfølgelig har jeg snakket med han om det. Men han blir såklart skikkelig fornærmet! Så derfor jeg må høre om jeg er så teit som han synes…

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg? Eller han? ☺️

Huff, jeg føler meg så utakknemlig. Han har jo tross alt brukt penger på meg. Men - ja det er veldig sårt. Skal jeg gå å kose meg på spa, så hører jeg for meg de «ja, de er så snille de sønnene våres».. Så er sannheten at ja, han er snill. Men når broren og kjøpte til sin samboer etter at jeg fikk, så føler jeg meg ikke noe spesiell… Og det vil jeg jo være for han… 

Han. Han bryr seg mer om at broren skal vite at han bruker masser penger på deg enn å faktisk gi deg oppmerksomhet på bursdagen din. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvfølgelig har jeg snakket med han om det. Men han blir såklart skikkelig fornærmet! Så derfor jeg må høre om jeg er så teit som han synes…

Fornærmet fordi han glemmer bursdagene dine eller at det er vanlig å gi gaver?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg? Eller han? ☺️

Han! Gir deg aldri gaver ellers og når du får en så er den for sen og han gir den bare så han kan skryte av den? Hvis dette gjenspeiler hans personlighet, hvordan orker du? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er jo nettopp dette jeg sikter til!

Du sier at du må høre med fremmede mennesker på internett, om du er så teit som mannen din synes.

Og du skriver såklart han blir skikkelig fornærmet.

De færreste damer ville holdt ut med et slikt nek i 15 år. Så ja, du er helt på jordet her, mener jeg.

Hvorfor i alle dager er du i et slikt forhold???

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fornærmet fordi han glemmer bursdagene dine eller at det er vanlig å gi gaver?

Han ble fornærmet fordi jeg ikke var takknemlig. Det hadde ikke noe med at vi skulle på ferie med foreldrene at han kjøpte gave… 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han ble fornærmet fordi jeg ikke var takknemlig. Det hadde ikke noe med at vi skulle på ferie med foreldrene at han kjøpte gave… 

Be ham stikke gavekortet i rassen og gjør noe du skulle gjort for lenge siden, stikk så han ikke får manipulert deg mer  

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Så fælt.. flau oppførsel! Sånn er det alltid menn forventer nesten pokal og medalje for minimum innsats!

En gang var en kompis av eks samboer på besøk og så at jeg hadde fått blomster og han sa til typen min oioi så gentleman a ja Frida der har du fått deg en keeper og ja han er god han og blablabla skryt. Samboer satt bare å tok i mot og var helt enig og ja Frida hører du det høhøhø ja jeg pleier å være sånn en skikkelig gentleman må jo det da høhø blir vel biff og blowjob dagen snart+++

Blomstene jeg hadde fått var ikke engang fra han men fra en venninne som jeg hadde hjulpet med å flytte!

Anonymkode: bd758...4b8

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så fælt.. flau oppførsel! Sånn er det alltid menn forventer nesten pokal og medalje for minimum innsats!

En gang var en kompis av eks samboer på besøk og så at jeg hadde fått blomster og han sa til typen min oioi så gentleman a ja Frida der har du fått deg en keeper og ja han er god han og blablabla skryt. Samboer satt bare å tok i mot og var helt enig og ja Frida hører du det høhøhø ja jeg pleier å være sånn en skikkelig gentleman må jo det da høhø blir vel biff og blowjob dagen snart+++

Blomstene jeg hadde fått var ikke engang fra han men fra en venninne som jeg hadde hjulpet med å flytte!

Anonymkode: bd758...4b8

Enig, det er alltid sånn 😅

Godt at jeg ikke er helt på ut å kjøre her.. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, det er jo nettopp dette jeg sikter til!

Du sier at du må høre med fremmede mennesker på internett, om du er så teit som mannen din synes.

Og du skriver såklart han blir skikkelig fornærmet.

De færreste damer ville holdt ut med et slikt nek i 15 år. Så ja, du er helt på jordet her, mener jeg.

Hvorfor i alle dager er du i et slikt forhold???

Barna er greia. Og han er en skikkelig god far. Men ikke noe flink til å gi meg oppmerksomhet og verdsette meg. 
Jeg har mest lyst å si at han kan gi dette kortet i gave til svigermor. Eller barna kan bruke det. 
Han kunne bare latt være og kalt det en bursdagsgave og, kunne kalt det en gave. For som sagt, når broren og kjøper et rett etterpå, så blir det ikke mye spesielt… Selv om tanken nok er god, vi skal på spa sammen osv.. Så ble alt med en bismak..

Skrevet

Jeg synes du skal gi f i årsaken til gavekortet og Kos deg på spa. Etterpå drar du på shopping og storkoser deg med enten podcast eller noe annet som gjør deg godt på øret. Ta gjerne en tur på restaurant i samme slengen. 

Hvis ikke han tar vare på deg, elsk deg sjøl og nyt eget selskap denne dagen. 💖💖💖

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...