Gå til innhold

Hvorfor blir Jordan Peterson sett på som faren til incels

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres litt smule komiskt trist ut. Men bare lurer?

Anonymkode: ce74e...19d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han blir ikke det. Normale mennesker ser opp til og respekterer JP.

Det er kun visse krefter med tilgang til media som gjør alt de kan for å fremstille folk feilaktig, i et forsøk på å få folk til å tro at han er farlig. Som såklart er helt forkastelig, for mannen er jo en av de fremste på planeten i dag som jeg vet om.

Anonymkode: c8167...17f

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han blir ikke det. Normale mennesker ser opp til og respekterer JP.

Det er kun visse krefter med tilgang til media som gjør alt de kan for å fremstille folk feilaktig, i et forsøk på å få folk til å tro at han er farlig. Som såklart er helt forkastelig, for mannen er jo en av de fremste på planeten i dag som jeg vet om.

Anonymkode: c8167...17f

Jeg mener han er ganske ustabil i det siste da. Tror MAGA basen i seg selv er veldig drevet av fortvilelse. Så det er psykologiskt litt av problemet. Hvis dette er snakk om Trans debatter så finnes det mer oppegående folk som Graham Linehan eller noe.

• Liker 2
Skrevet

Dette bør du lære deg en gang for alle;

Det er ingenting som skremmer livet av folk som sannheten.

Derfor. JP kanselleres. Han snakker og skriver så alt for sant.

• Liker 3
Skrevet
A-hunter skrev (Akkurat nå):

Dette bør du lære deg en gang for alle;

Det er ingenting som skremmer livet av folk som sannheten.

Derfor. JP kanselleres. Han snakker og skriver så alt for sant.

Ok ok. Så hvis jeg kommer i butikken og er frekk og ikke snakker spørr på fornuftig måte, eller blir bedt om å dempe meg og prøve å formulere spørsmålet bedre. Så er det sensur da?.

• Liker 2
Skrevet

Tror det er fordi hsn driver og babler om en type mannlighet han ikke helt klarer å definere, og som det er grunn til å tro innebærer å begrense kvinner. Type logikk: Mann kan være stor og macho og ekte maskulin hvis kvinne reduseres til omsorgsgiver, husmor og mor. Og så er det nå alt annet enn stilig og macho å bli pillemisbruker på ekte amerikansk vis da...

Anonymkode: ab341...fcf

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg mener han er ganske ustabil i det siste da. Tror MAGA basen i seg selv er veldig drevet av fortvilelse. Så det er psykologiskt litt av problemet. Hvis dette er snakk om Trans debatter så finnes det mer oppegående folk som Graham Linehan eller noe.

Han fremstår ustabil fordi han naivt brukte benzodiazepiner som han fikk utskrevet, dog MAGA-hatere må jo selfølgelig benytte anledningen til å ta mannen fremfor ballen.

Forøvrig har JP aldri vært noe forbilde for incels, snarere tvert imot. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok ok. Så hvis jeg kommer i butikken og er frekk og ikke snakker spørr på fornuftig måte, eller blir bedt om å dempe meg og prøve å formulere spørsmålet bedre. Så er det sensur da?.

Ahhh, her kom selveste representanten for "det gode hatet" også gitt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror det er fordi hsn driver og babler om en type mannlighet han ikke helt klarer å definere, og som det er grunn til å tro innebærer å begrense kvinner. Type logikk: Mann kan være stor og macho og ekte maskulin hvis kvinne reduseres til omsorgsgiver, husmor og mor. Og så er det nå alt annet enn stilig og macho å bli pillemisbruker på ekte amerikansk vis da...

Nja, det er mer det at han driver med konspirasjonsteorier som enkelte kretser støtter opp om, tror helt og fullt på. Som at barn ikke får lov å leke som de vil mer, men må være adlydende og flinke små barn. At gutter ikke får leke leker der det er konkurranse for gutter skal gjøres til små viljeløse skapninger som bare adlyder alt som blir sagt.

Dette er slike konspirasjonsteorier som incellene biter helt og fullt på. Derfor ser de på JP som guden sin.

Anonymkode: 629e0...bf3

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

.......hva I faen er det du snakker om?

Skrevet
A-hunter skrev (1 minutt siden):

Ahhh, her kom selveste representanten for "det gode hatet" også gitt. 

Vel ja hvis du bruker hat som en unnskyldning for ytringsfrihet så misbruker du den retten. Det er ikke problem å være uenig. Men hvis alt man gjør er å vravle og sabotere debatten for politiske temaer. Jeg mener hva er vitsen liksom?

• Liker 1
Skrevet
Jegern Puahate skrev (5 minutter siden):

Han fremstår ustabil fordi han naivt brukte benzodiazepiner som han fikk utskrevet, dog MAGA-hatere må jo selfølgelig benytte anledningen til å ta mannen fremfor ballen.

Forøvrig har JP aldri vært noe forbilde for incels, snarere tvert imot. 

Du er jo rimelig blåst om du gnafser benzo? En oppegående mann (eller kvinne) løser problemene sine bedre enn det. Og som psykolog burde han DEFINITIVT  visst bedre.

• Nyttig 2
Skrevet

Kan noen kortfattet forklare hva han forkynner som skal være så nyttig og bra?

Anonymkode: f6135...5f3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er jo rimelig blåst om du gnafser benzo? En oppegående mann (eller kvinne) løser problemene sine bedre enn det. Og som psykolog burde han DEFINITIVT  visst bedre.

Forsåvidt, dog han er ikke den første av fremstående personligheter som har gått på den smellen. Uansett slår det tilbake på hans egne budskap om å ta seg sammen for å møte utfordringer og alt det der. Det klokeste en kan lære av JP nå er å grundig sjekke ut hva enn legemiddel som blir skrevet ut før en putter det i kroppen.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Jegern Puahate skrev (3 minutter siden):

Forsåvidt, dog han er ikke den første av fremstående personligheter som har gått på den smellen. Uansett slår det tilbake på hans egne budskap om å ta seg sammen for å møte utfordringer og alt det der. Det klokeste en kan lære av JP nå er å grundig sjekke ut hva enn legemiddel som blir skrevet ut før en putter det i kroppen.

Utrolig pinglete å ikke ta seg sammen med det budskapet han forkynner. Eier ikke et gram respekt for fyren. Først messer han i vei med stokk konservative holdninger til kjønn, og så.blit hsn pillemisbruker...Fyren har null troverdighet.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Jegern Puahate skrev (3 minutter siden):

Det er en helt annen legemiddelindurstri i USA enn i Norge. Der borte så får man utskrevet opater ved kjærlighetssorg. Så mye lettere å havne på kjøret enn her i Norge. 

Er for øvrig fan av Peterson og synes det at han ble avhengig viser at selv de beste kan bli dopavhengige under de rette(gale) omstendighetene. 

Anonymkode: 42f9a...f7c

• Liker 2
Gjest Nimbus2000
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Utrolig pinglete å ikke ta seg sammen med det budskapet han forkynner. Eier ikke et gram respekt for fyren. Først messer han i vei med stokk konservative holdninger til kjønn, og så.blit hsn pillemisbruker...Fyren har null troverdighet.

Dette med å "ta seg sammen" er vel ment som råd man gir til folk som har lette til moderate  problemer. Rådene til disse selvhjelspguruene er jo av typen: re opp senga hver morgen. Det er ikke dumt råd til vanlige folk, men det er ingen narkomane som blir kvitt avhengigheten ved å begynne å re opp senga. 

Endret av Nimbus2000
Skrevet
Nimbus2000 skrev (19 minutter siden):

Dette med å "ta seg sammen" er vel ment som råd man gir til folk som har lette til moderate psykiske problemer. Rådene til disse selvhjelspguruene er jo av typen: re opp senga hver morgen. Det er ikke dumt råd til vanlige folk, men det er ingen narkomane som blir kvitt avhengigheten ved å begynne å re opp senga. 

Å ta seg sammen er kun relevant om du gjør noe skammelig. Ikke at det 100% hjelper men jeg forstår det i den konteksten. Men når høyre vridde folk sier det. Så er det mer i kontekst av "Du burde skamme deg som ikke er som meg"

Skrevet

Han er en av få som tørr å snakke og se sannheten inn i øynene. Han tar opp temaer som dagens saueflokk bare vil holde munnbind på. Som at våre folkevalgte har ført oss inn i en stor globalkrise hvor man nå i nær fremtid ikke vil ha nok varme og mat i hus til folk flest. Kan anbefales på det sterkeste at flere av dere hører på hans podcast.

Anonymkode: eb113...197

• Liker 1
Skrevet
Nimbus2000 skrev (23 minutter siden):

Dette med å "ta seg sammen" er vel ment som råd man gir til folk som har lette til moderate psykiske problemer. Rådene til disse selvhjelspguruene er jo av typen: re opp senga hver morgen. Det er ikke dumt råd til vanlige folk, men det er ingen narkomane som blir kvitt avhengigheten ved å begynne å re opp senga. 

Jordan P ER en selvhjelpsguru. Ser du ikke ironien😁? Grunn til å tro på ham,  liksom😁?

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...