AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #41 Skrevet 10. september 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Som om ikke det der går begge veier! Jeg som høy, kraftig og overvektig kvinne er ofte avmålt mot menn for å forsikre meg om at de ikke tror jeg flørter eller viser noen som helst interesse for dem. Jeg gidder ikke se reaksjonene om de skulle tro det… Anonymkode: 1a68c...fbd Du risikerer ingen beskyldninger om å være creepy eller ekkel Anonymkode: 14fc3...2d3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #42 Skrevet 10. september 2022 Aner ikke hva sånt betyr, og betyr veldig lite for meg å få slike kommentarer. Skjønner ikke helt hva jeg skal med DDT. Med mindre det er noe flørting og potensielt forhold iht slike kommentarer. Og ville ansett det som upassende fra en kollega. Er det pga jobben jeg gjør, vil jeg heller høre noe om det enn å høre at jeg er ei flott dame. Det er jo bare ord uten innhold. Så hvis noen kan fortelle meg hva det egentlig betyr så , takker jeg for svar. Anonymkode: 37f59...141 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #43 Skrevet 10. september 2022 Da ville jeg takket pent for fine ord:) og vært ferdig med den saken. Anonymkode: 57d40...5ce
Kvinnenavn Skrevet 10. september 2022 #44 Skrevet 10. september 2022 Sist jeg fikk høre at jeg er «ei flott dame», var fra svigermoren min. Tror ikke det var noe seksuelt ment med det. Men, det kommer jo an på kontekst. Hvis han stadig sier du er fin også, så prøver han kanskje å se om han kan sjarmere deg. Gir du han slike komplimenter? 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #45 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Tror du menn tenker noe seksuelt ved å si det? Vil oppnå noe? Anonymkode: 35d5c...b02 Vanskelig å si på generell basis. Men kollegaen min gjorde det. Men du merker jo måten det blir sagt på. Jeg skjønte jo at han la noe mer i det, at flørta med meg Anonymkode: ad51c...3ac 1
Alauda Skrevet 11. september 2022 #46 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (På 9.9.2022 den 18.21): Hva er forskjellen? Blir det mer «seksualisert» når han legger på «dame»? Han har sagt til meg at jeg er «en flott dame» minst 4 ganger siste året… Jeg synes det er hyggelig, men undrer meg over hva han mener med det og om det har noen relevans ? Har det noe med jobb/kompetanse/samarbeid å gjøre? TS Anonymkode: 35d5c...b02 Ja, det blir mer seksualisert og kan også virke litt nedlatende, spørs helt på omstendighetene og hvem som sier det. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #47 Skrevet 11. september 2022 Kvinnenavn skrev (16 timer siden): Sist jeg fikk høre at jeg er «ei flott dame», var fra svigermoren min. Tror ikke det var noe seksuelt ment med det. Men, det kommer jo an på kontekst. Hvis han stadig sier du er fin også, så prøver han kanskje å se om han kan sjarmere deg. Gir du han slike komplimenter? Jeg gir han stadig oppmuntringer og bekreftelse selv, men da går det mest på det faglige og hans personlighet. Han vet nok at jeg liker han veldig godt, men jeg har ikke gitt uttrykk for at jeg finner han attraktiv og flott… TS Anonymkode: 35d5c...b02 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #49 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (På 9.9.2022 den 18.07): Er det innafor å si det? Hva betyr det, egentlig? Flink, snill, pen? Anonymkode: 35d5c...b02 Sør Europeisk mann = Spennende, varm, flørtende, åpen. Kulturell greie. Norsk mann = creep , ekkel , ikke greit. Trakkaserende ???? Anonymkode: de1f6...4a4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #50 Skrevet 12. september 2022 Høres ut som om han ikke er singel, og søker noe på si. Menn sier det kvinner vil høre, og faller for det. Anonymkode: 78314...05b
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #51 Skrevet 12. september 2022 Kan det være han bare sier det for å muntre meg opp/skape et kollegialt godt forhold? Det kan jo være fint å gi andre kompliment… Noen menn her som ville sagt dette til en kvinne de ikke fant attraktive? I såfall kan man jo risikere å få en uattraktiv dame «etter seg»… jeg prøver å ikke legge noe i det, men jeg blir jo påvirket… er jeg innbilsk dersom jeg tror at han synes jeg er flott når han sier det? TS Anonymkode: 35d5c...b02
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #52 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sør Europeisk mann = Spennende, varm, flørtende, åpen. Kulturell greie. Norsk mann = creep , ekkel , ikke greit. Trakkaserende ???? Anonymkode: de1f6...4a4 Han er norsk. TS Anonymkode: 35d5c...b02
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #53 Skrevet 12. september 2022 Agent smith skrev (5 timer siden): Da hadde jeg blitt sur Hvorfor? Anonymkode: 35d5c...b02
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #54 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kan det være han bare sier det for å muntre meg opp/skape et kollegialt godt forhold? Det kan jo være fint å gi andre kompliment… Noen menn her som ville sagt dette til en kvinne de ikke fant attraktive? I såfall kan man jo risikere å få en uattraktiv dame «etter seg»… jeg prøver å ikke legge noe i det, men jeg blir jo påvirket… er jeg innbilsk dersom jeg tror at han synes jeg er flott når han sier det? TS Anonymkode: 35d5c...b02 Vi på kg kan gjette på hva han mener, men har dessverre ikke fasiten. Den har bare din kollega. Anonymkode: 5f66e...e71
Gjest Agent smith Skrevet 12. september 2022 #55 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor? Anonymkode: 35d5c...b02 Fordi jeg er mann😁
Snok1 Skrevet 12. september 2022 #56 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (På 9.9.2022 den 19.49): Du bør kanskje si fra til ledelsen / HR? Anonymkode: 14fc3...2d3 HR hater lettkrenka ansatte som skal skape drama av et hyggelig ment kompliment.
Snok1 Skrevet 12. september 2022 #57 Skrevet 12. september 2022 Adrenalina1 skrev (På 10.9.2022 den 10.45): Enig i det du sier. Menn hverken sier eller gjør noe som helst uten baktanker. I call bullshit on this.
Besina Skrevet 15. september 2022 #58 Skrevet 15. september 2022 Snok1 skrev (På 12.9.2022 den 20.44): I call bullshit on this. Det har du din fulle rett til, men du kan jo ikke si noe på hva vi har opplevd. Mine erfaringer med menn er nitriste. De fleste (eks)kompisene mine har vist seg å ha baktanker, menn på byen som later som de er hyggelige for å få seg et ligg, jeg har en sjef som har kommet med rare bemerkninger og tar borti meg helt unødvendig, noe han aldri hadde gjort med mannlige arbeidstakere. Etter alt dette, er det ikke vanskelig å forstå at man mister troa og tillit til menn. Det høres ut som vi er hårsåre kanskje, men det stemmer faktisk ikke. Vi er bare veldig var på mannfolka rundt oss, og har lært på den harde måten at de fleste menn som kommer med slike komplimenter, ikke er så uskyldige som de skal ha det til. "Not all men", jada, jeg vet. Det finnes ok mannfolk.
Snok1 Skrevet 15. september 2022 #59 Skrevet 15. september 2022 Besina skrev (16 minutter siden): Det har du din fulle rett til, men du kan jo ikke si noe på hva vi har opplevd. Mine erfaringer med menn er nitriste. De fleste (eks)kompisene mine har vist seg å ha baktanker, menn på byen som later som de er hyggelige for å få seg et ligg, jeg har en sjef som har kommet med rare bemerkninger og tar borti meg helt unødvendig, Trist at du gjennomgående har slike erfaringer. Virkelig! Men å generalisere ut fra dette tjener ingen, og aller minst deg selv. Besina skrev (17 minutter siden): "Not all men", jada, jeg vet. Det finnes ok mannfolk. Her foregriper du hva jeg skulle si, og det var vel nettopp meningen. Men du har jo rett. De er der ute, og de er ikke en gang en liten og truet minoritet.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #60 Skrevet 15. september 2022 Syns «flott» høres vennskapelig ut bare. Ikke noe romantisk med det. Anonymkode: 6cdf0...03d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå