AnonymBruker 42 Skrevet 10. september 2022 #21 Skrevet 10. september 2022 Besina skrev (2 minutter siden): Etter mine erfaringer, er det snakk om utseendet når noen sier "flott dame", så for meg hadde det vært litt creepy om en straight, mannlig kollega hadde sagt det om/til meg. Men okei, det er bare meg. Hadde aldri lagd noe styr rundt det liksom. Jeg liker bare ikke kompliment på utseendet når jeg ikke har "bedt om det"😅 Det er noe annet om noen hadde sagt "jeg vil bare si at du er skikkelig hyggelig" eller "jeg synes du gjør en god jobb", enn "for en flott dame du er". Men whatever, skulle lagt meg for lengst har. God natt! Om det er din erfaring - så er det gødt mulig det stemmer (kåntekst igjen, ittesant)... Jeg forteller bare hvordan jeg bruker/tolker det selv. Og bra du ikke hadde lagd noe styr rundt det da, iaf... Vi er alle forskjellige, ja - men jeg synes jo iaf. personlig det hadde vært utrolig ni-tristesen om man måtte spørre om komplimenter som gikk på utseende. Da hadde de jo iaf. ikke betydd noentingen 😅 Og de siste tingene du nevner er omtrentlig slik jeg tror de fleste faktisk bruker "flott dame/mann", faktisk. Whatever is right. Sæv gødt! 2
Maestro Skrevet 10. september 2022 #22 Skrevet 10. september 2022 Besina skrev (55 minutter siden): Alle er forskjellige I guess 🤷♀️ Å få kompliment på utseende og kropp er generelt unødvendig uansett hvem det er fra, synes jeg. Men det er noe annet når det kommer fra heterofile menn, fordi det ofte viser seg å ligge mer bak det enn at de bare vil være hyggelige. Det er bare min erfaring, da. Stoler rett og slett ikke på at menn gir komplimenter uten en baktanke 😅 Flott betyr da ikke automatisk utseende? Flott person, flott person og jobbe med. Samme med "kjekk". I min del av landet sier vi "Ja, kjekke kar han der" som i at det er en hyggelig mann. Kan og betyr kjekk som i kjekk utseende. Jeg hører at jeg er flott, basert på hvem jeg er og hvordan jeg er. Flott som menneske. Flott person for søren 🤭 3 1
Maestro Skrevet 10. september 2022 #23 Skrevet 10. september 2022 Ser han sa "flott dame", ja, litt rart og si til en kollega. Vi hadde en gutt på jobb en gang for leenge siden kunne vi si "Du e jo så fine" som i oppmuntring. At han er søt og grei gutt, ja, fin gutt. Hm, kanskje det har noe med hvor man jobber og hva forhold man har. Der jeg jobba da, ble alle som starta tatt inn i familien holdt jeg på og si. Og kjempe trist og tomt, når folk slutta. Hadde ei.. "Du? Om du har vondt?" Og jeg bare hæ, nei? "Ånei, tenkte at du slo deg da du datt ned fra himmelen" som i en engel 🤭❤️
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #24 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er det innafor å si det? Hva betyr det, egentlig? Flink, snill, pen? Anonymkode: 35d5c...b02 Det må du da vite selv!!? Må du spørre andre, fremmede, om du føler deg krenket!??? Jezzes... 🙄🤯😫🤦♀️ Anonymkode: 3f938...530 1 1
Helene1982 Skrevet 10. september 2022 #25 Skrevet 10. september 2022 Jeg tenker det handler om kontekst. Jeg var på et moteshow i går, der kommentatoren (kvinne i lederstilling 45+) konstant kommenterte utseende til den ene mannlige modellen (mann ca 20) Jeg opplevde det som ubehagelig og unødvendig. Både fordi fokuset burde vært på produktene og ikke modellen, og fordi jeg har en mistanke om at om mann 45 kommenterte kvinnelig modell på 20, hadde ikke det vært spesielt morsomt eller sjarmerende. Samtidig var jeg ute med sjefen min i kveld, og når han sier: Om jeg skulle hatt et forhold til noen på jobb hadde det vært meg, vet jeg at jeg ikke er hans type, og han ikke min, men han er trygg på meg, og vet at jeg tåler en sleivete kommentar.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #26 Skrevet 10. september 2022 TS her. Artig at det ble en liten diskusjon av dette. Jeg er 27 år, og kollegaen er 37 år. Vi har et fint faglig samarbeid. Konteksten han sier det i, varierer. Han kan si det direkte til meg, f.eks tilføye det i en rekke av positive tilbakemeldinger som går på det faglige. «Godt jobba, du er utrolig flink, dyktig og strukturert. - og så er du en veldig flott dame!». Han har også omtalt meg som en flott dame i samtale med andre mannlige kollegaer (høyt, sånn at han vet at jeg får det med meg). Han sier stadig «så fin du er!» også. Jeg synes forsåvidt det er hyggelig med komplimenter, men jeg undrer meg over hvorfor han sier det, og at han tør i disse me 2-tider. Og nei, jeg føler meg ikke krenket. TS Anonymkode: 35d5c...b02
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #27 Skrevet 10. september 2022 Haha, min kollega kaller meg en flott dame også. Vi endte opp i senga sammen 😅 Anonymkode: ad51c...3ac 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #28 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Haha, min kollega kaller meg en flott dame også. Vi endte opp i senga sammen 😅 Anonymkode: ad51c...3ac Tror du menn tenker noe seksuelt ved å si det? Vil oppnå noe? Anonymkode: 35d5c...b02
Hoppetaujenta Skrevet 10. september 2022 #29 Skrevet 10. september 2022 En god medarbeider...et klokt menneske....det er mye jeg heller ville ha blitt kalt enn "dame". Syns jeg.
Besina Skrevet 10. september 2022 #30 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det må du da vite selv!!? Må du spørre andre, fremmede, om du føler deg krenket!??? Jezzes... 🙄🤯😫🤦♀️ Anonymkode: 3f938...530 Drit i å dra krenkekortet.. det er så oppbrukt. Bare fordi man reagerer litt på noe, betyr ikke det at man er krenket. 1
Besina Skrevet 10. september 2022 #31 Skrevet 10. september 2022 Maestro skrev (7 timer siden): Flott betyr da ikke automatisk utseende? Flott person, flott person og jobbe med. Samme med "kjekk". I min del av landet sier vi "Ja, kjekke kar han der" som i at det er en hyggelig mann. Kan og betyr kjekk som i kjekk utseende. Jeg hører at jeg er flott, basert på hvem jeg er og hvordan jeg er. Flott som menneske. Flott person for søren 🤭 Ja, det sier vi også. Men "flott dame" betyr stort sett at de ser bra ut, etter min erfaring. Det spørs selvfølgelig på stemningen og forholdet man har til den som sier det, om det er greit eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #32 Skrevet 10. september 2022 En flott dame er en god og blid dame på over 40 med mye kropp. Hun er gjerne flink til å style seg og kle seg, men sveisen er ofte kort. Anonymkode: 49bb8...177 2
Adrenalina1 Skrevet 10. september 2022 #33 Skrevet 10. september 2022 Besina skrev (8 timer siden): Alle er forskjellige I guess 🤷♀️ Å få kompliment på utseende og kropp er generelt unødvendig uansett hvem det er fra, synes jeg. Men det er noe annet når det kommer fra heterofile menn, fordi det ofte viser seg å ligge mer bak det enn at de bare vil være hyggelige. Det er bare min erfaring, da. Stoler rett og slett ikke på at menn gir komplimenter uten en baktanke 😅 Enig i det du sier. Menn hverken sier eller gjør noe som helst uten baktanker. 2
Besina Skrevet 10. september 2022 #34 Skrevet 10. september 2022 Adrenalina1 skrev (2 minutter siden): Enig i det du sier. Menn hverken sier eller gjør noe som helst uten baktanker. Det er dessverre min opplevelse også. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #35 Skrevet 10. september 2022 3 minutter siden, Adrenalina1 said: Enig i det du sier. Menn hverken sier eller gjør noe som helst uten baktanker. Så om "baktanken" med et kompliment er at vedkommende er interessert så er det feil? Gjelder det generelt eller kun i denne situasjonen? Anonymkode: 14fc3...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #36 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): 😂 Dette er jo symptomatisk og kan trekkes lengre. Liker du det, er det innafor. Liker du det ikke, er det overgrep. Anonymkode: 9ef50...f3d Typisk kvinnelig tankegang....trist. Anonymkode: 27b47...350
Billy Bong Skrevet 10. september 2022 #37 Skrevet 10. september 2022 I min bok: "Flott dame" = Pen, elegant og feminin.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #38 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): TS her. Artig at det ble en liten diskusjon av dette. Jeg er 27 år, og kollegaen er 37 år. Vi har et fint faglig samarbeid. Konteksten han sier det i, varierer. Han kan si det direkte til meg, f.eks tilføye det i en rekke av positive tilbakemeldinger som går på det faglige. «Godt jobba, du er utrolig flink, dyktig og strukturert. - og så er du en veldig flott dame!». Han har også omtalt meg som en flott dame i samtale med andre mannlige kollegaer (høyt, sånn at han vet at jeg får det med meg). Han sier stadig «så fin du er!» også. Jeg synes forsåvidt det er hyggelig med komplimenter, men jeg undrer meg over hvorfor han sier det, og at han tør i disse me 2-tider. Og nei, jeg føler meg ikke krenket. TS Anonymkode: 35d5c...b02 37 og så bruker han det gamlisspråket? Trodde han var 60 😂 Anonymkode: 5f66e...e71
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #39 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): 😂 Dette er jo symptomatisk og kan trekkes lengre. Liker du det, er det innafor. Liker du det ikke, er det overgrep. Anonymkode: 9ef50...f3d Det kalles samtykke. Godt det er symptomatisk. Anonymkode: 6488f...466
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #40 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Typisk kvinnelig tankegang....trist. Anonymkode: 27b47...350 Som om ikke det der går begge veier! Jeg som høy, kraftig og overvektig kvinne er ofte avmålt mot menn for å forsikre meg om at de ikke tror jeg flørter eller viser noen som helst interesse for dem. Jeg gidder ikke se reaksjonene om de skulle tro det… Anonymkode: 1a68c...fbd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå