AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #1 Skrevet 9. september 2022 Er det innafor å si det? Hva betyr det, egentlig? Flink, snill, pen? Anonymkode: 35d5c...b02
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #2 Skrevet 9. september 2022 Hvis det er en mann jeg kjenner fra før og han vet jeg liker han så synes jeg det er innafor. Ellers ikke. Anonymkode: 6aa35...f4c
Alauda Skrevet 9. september 2022 #3 Skrevet 9. september 2022 Jeg ville likt at noen sa jeg var flott, flott DAME kommer litt mer an på omstendighetene. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #4 Skrevet 9. september 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis det er en mann jeg kjenner fra før og han vet jeg liker han så synes jeg det er innafor. Ellers ikke. Anonymkode: 6aa35...f4c 😂 Dette er jo symptomatisk og kan trekkes lengre. Liker du det, er det innafor. Liker du det ikke, er det overgrep. Anonymkode: 9ef50...f3d 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #5 Skrevet 9. september 2022 Alauda skrev (6 minutter siden): Jeg ville likt at noen sa jeg var flott, flott DAME kommer litt mer an på omstendighetene. Hva er forskjellen? Blir det mer «seksualisert» når han legger på «dame»? Han har sagt til meg at jeg er «en flott dame» minst 4 ganger siste året… Jeg synes det er hyggelig, men undrer meg over hva han mener med det og om det har noen relevans ? Har det noe med jobb/kompetanse/samarbeid å gjøre? TS Anonymkode: 35d5c...b02
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #6 Skrevet 9. september 2022 Er det ikke nok tråder om denne kollegaen duber forelsket i nå? Anonymkode: 5f66e...e71 8
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 9. september 2022 #7 Skrevet 9. september 2022 Jeg har flere mannlige kollegaer som sier til meg at jeg er flott. Jeg takker for komplimentet og legger ikke noe mer i det.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #8 Skrevet 9. september 2022 Du bør kanskje si fra til ledelsen / HR? Anonymkode: 14fc3...2d3
Sirah Skrevet 9. september 2022 #9 Skrevet 9. september 2022 Han syntes vel at du er en flott dame da? Jeg hadde tatt det som et kompliment og ikke lagt noe mer i det. 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #10 Skrevet 9. september 2022 Har hatt det som deg, ts, i forrige jobb. Jeg hadde en mannlig kollega der som stadig kommenterte at jeg var en flott dame. Altså, jeg ER jo en dame, så det ordet henger jeg meg ikke opp i. Jeg ble mer nysgjerrig på hva han la i flott, så til slutt spurte jeg rett ut "hva legger du egentlig i å være flott?". Han svarte med et smil at det betød attraktiv, vakker, fin, god. Det er det jeg husker han sa, han sa sikkert mer og, men det var liksom "hele pakken". Så er du en flott dame skal du jommen meg være fornøyd for det er tydeligvis han som sier det til deg, fornøyd med det han ser og den du er Anonymkode: 94d48...c15 5
Besina Skrevet 9. september 2022 #11 Skrevet 9. september 2022 Spørs vel på stemningen og i hvilken kontekst. Jeg hadde generelt synes det var ugreit, for jeg er ikke interessert i slike komplimenter fra de jeg jobber med, spesielt menn. 3 1 1
Turtellure12 Skrevet 9. september 2022 #12 Skrevet 9. september 2022 (endret) Kommer an på settingen, kontekst, tidspunktet, din personlighet og hans personlighet. Endret 9. september 2022 av Turtellure12 3
AnonymBruker 42 Skrevet 9. september 2022 #13 Skrevet 9. september 2022 Besina skrev (2 minutter siden): Spørs vel på stemningen og i hvilken kontekst. Jeg hadde generelt synes det var ugreit, for jeg er ikke interessert i slike komplimenter fra de jeg jobber med, spesielt menn. Første er jeg enig i, men jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å ta et kompliment, og spesielt basert på kjønn ... "Ugreit" virker forresten veldig "skjørt" (imo).... Litt sånn "lille persille", lizm Blir jo som å si "kjekk mann"... Tar det kompliment om det kommer ifra en hetro dame som lukter på gamlehjem tilværelsen, eller om det er en homofile mann/dame i sin beste aldrer, lizm... Tydeligvis noe jeg ikke "skjønner" her 😅 2
Besina Skrevet 10. september 2022 #14 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker 42 skrev (1 minutt siden): Første er jeg enig i, men jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å ta et kompliment, og spesielt basert på kjønn ... "Ugreit" virker forresten veldig "skjørt" (imo).... Litt sånn "lille persille", lizm Blir jo som å si "kjekk mann"... Tar det kompliment om det kommer ifra en hetro dame som lukter på gamlehjem tilværelsen, eller om det er en homofile mann/dame i sin beste aldrer, lizm... Tydeligvis noe jeg ikke "skjønner" her 😅 Alle er forskjellige I guess 🤷♀️ Å få kompliment på utseende og kropp er generelt unødvendig uansett hvem det er fra, synes jeg. Men det er noe annet når det kommer fra heterofile menn, fordi det ofte viser seg å ligge mer bak det enn at de bare vil være hyggelige. Det er bare min erfaring, da. Stoler rett og slett ikke på at menn gir komplimenter uten en baktanke 😅 2
AnonymBruker 42 Skrevet 10. september 2022 #15 Skrevet 10. september 2022 Besina skrev (1 minutt siden): Alle er forskjellige I guess 🤷♀️ Å få kompliment på utseende og kropp er generelt unødvendig uansett hvem det er fra, synes jeg. Men det er noe annet når det kommer fra heterofile menn, fordi det ofte viser seg å ligge mer bak det enn at de bare vil være hyggelige. Det er bare min erfaring, da. Stoler rett og slett ikke på at menn gir komplimenter uten en baktanke 😅 Ja visst! Den er alltid sann... Feks. "kjekk ung mann" er jo sånn alle damer i pensjonsalder sier UANSETT om man er "ung (alt er jo relativt) eller "kjekk", og det betyr jo ikke noe annet enn høflig/hyggelig/trivelig - sånn egentlig... Samme er det med "flott dame" (sånn generelt) Kontekst har jo selvsagt mye å si - som du nevnte, men generelt er "fasitten" synonym med "allright", altså (iaf. sånn jeg forstår og bruker det) Tror du bør starte å stole mer på fØLk, jeg 3
Sunstone Skrevet 10. september 2022 #16 Skrevet 10. september 2022 Herregud så hårsåre og lettkrenka folk er!! Det er jo helt skremmende det samfunnet vi lever i. Skal man dra metoo kortet for alt? Kan man ikke bare bli glad for at folk gir kompliment? Det er jo hverken slibrig eller trakasserende å si noen er flott. 9 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #17 Skrevet 10. september 2022 Høres ut som han er mye eldre enn henne, og i såfall burde han la være. Anonymkode: 49f76...8ca
Besina Skrevet 10. september 2022 #18 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker 42 skrev (2 minutter siden): Ja visst! Den er alltid sann... Feks. "kjekk ung mann" er jo sånn alle damer i pensjonsalder sier UANSETT om man er "ung (alt er jo relativt) eller "kjekk", og det betyr jo ikke noe annet enn høflig/hyggelig/trivelig - sånn egentlig... Samme er det med "flott dame" (sånn generelt) Kontekst har jo selvsagt mye å si - som du nevnte, men generelt er "fasitten" synonym med "allright", altså (iaf. sånn jeg forstår og bruker det) Tror du bør starte å stole mer på fØLk, jeg Som sagt spørs det jo på stemningen, kontekst osv. Stort sett hadde jeg bare latt det gå og sagt "takk" liksom. Jeg stoler på folk, men er ikke naiv. Sunstone skrev (4 minutter siden): Herregud så hårsåre og lettkrenka folk er!! Det er jo helt skremmende det samfunnet vi lever i. Skal man dra metoo kortet for alt? Kan man ikke bare bli glad for at folk gir kompliment? Det er jo hverken slibrig eller trakasserende å si noen er flott. Nei, man skal ikke dra "metoo-kortet" for alt, men det må være lov å sette grenser for seg selv. Noen synes det er greit med random komplimenter fra en kollega, andre ikke. Man trenger ikke akkurat lage noe styr ut av det, men å si fra på en ok måte om man ikke liker det, må få være greit.
AnonymBruker 42 Skrevet 10. september 2022 #19 Skrevet 10. september 2022 (endret) Besina skrev (9 minutter siden): Som sagt spørs det jo på stemningen, kontekst osv. Stort sett hadde jeg bare latt det gå og sagt "takk" liksom. Jeg stoler på folk, men er ikke naiv. Det er jo ikke noe å "la gå", og det er jo ikke stort annet å si heller, egentlig. Det er i besteste fall et kompliment, og i versteste bare en frase uten noen som helst mening eller relevans. 😅 Følk er forskjellige - som du sa... Hadde jo vært interessant om TS faktisk hadde fylt inn litt kÅntekst.. Generelt vil jeg iaf. si det "innafor", og rett og slett bare hyggelig.. Min mening... Endret 10. september 2022 av AnonymBruker 42
Besina Skrevet 10. september 2022 #20 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker 42 skrev (Akkurat nå): Det er jo ikke noe å "la gå", og det er jo ikke stort annet å si heller, egentlig. Det er i besteste fall et kompliment, og i versteste bare en frase uten noen som helst mening eller relevans. 😅 Følk er forskjellige - som du sa... Hadde jo vær interessant om TS faktisk hadde fylt inn litt kÅntekst.. Generelt vil jeg iaf. si det "innafor", og rett og slett bare hyggelig.. Min mening... Etter mine erfaringer, er det snakk om utseendet når noen sier "flott dame", så for meg hadde det vært litt creepy om en straight, mannlig kollega hadde sagt det om/til meg. Men okei, det er bare meg. Hadde aldri lagd noe styr rundt det liksom. Jeg liker bare ikke kompliment på utseendet når jeg ikke har "bedt om det"😅 Det er noe annet om noen hadde sagt "jeg vil bare si at du er skikkelig hyggelig" eller "jeg synes du gjør en god jobb", enn "for en flott dame du er". Men whatever, skulle lagt meg for lengst har. God natt! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå