Gå til innhold

Noen vil melde oss til barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en dårlig periode i sommer.Masse angst og depresjon.

Drakk med noen som er alkoholikere.Jeg var så nedfor, men fikk hjelp i September.

Dama som jeg drakk med ringte meg i dag.

Hun sa at mannen hennes kom til å melde meg til BV, for de har kjøpt øl til meg over en periode på 2 mnd.

Jeg ble skikkelig lei meg.For mitt liv er forandret nå.Jeg drikker ikke mere.Det er over.De ølene de kjøpte,drakk jeg om kvelden.Uten at mine egne barn merket det.Dette var pga angst og sorg.

Er det noen som vet hva som kan skje om dette kommer til barnevernet?

Disse menneskene har selv mistet barna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det helt med ro. Barnevernet kan ikke ta dine barn på bakgrunn av hva de sier. Kan jo hende de tar kontakt for å sjekke opp, men så lenge du har sluttet og drikke og er over perioden din og de ser barna har det bra, er det ingenting de kan gjøre. Er du alene med barna?

Skrevet

Barnevernet har ikke som mål å ta ungene fra folk. De vil hjelpe deg hvis du trenger hjelp.

Det som skjer når det kommer en anmeldelse, er at man først vurderer om man vil gå inn i saken. Hvis man gjør det, har man tre måneder til å gjøre en undersøkelse. Du blir innkalt til samtale, og de kontakter barnehage, helsestasjon og skole.

Jeg har nettopp vært gjennom mølla selv, fordi jeg har søkt om avlastning. Og har ikke møtt annet enn forståelse og ønske om å hjelpe meg.

Husk også at alle tiltak bortsett fra omsorgsovertagelse er frivillige. Og skal de ta barna fra deg - ja da må de ha mer på deg enn at du drakk øl om kvelden for noen måneder siden.

Skrevet

95% av barnevernets saker dreier seg om foreldrestøttende tiltak. Bare 5% er omsorgsovertakelse, og selv når dette er aktuelt skjer det ganske ofte med foreldrenes samtykke. Altså skjer det helst når foreldrene er så nedkjørt at de innser selv at de ikke klarer å ta vare på barna, og der er åpenbart ikke du.

Barnevernet kan være til god hjelp og støtte, men det blir ikke gode avisoverskrifter av dét og derfor hører man heller aldri om alle de familiene som har fått god hjelp til å komme seg gjennom en vanskelig periode SAMMEN, og som har greid seg bra siden.

Hvis du har hatt en vanskelig tid synes jeg du skal prøve å se på dette som en mulighet og ikke en trussel. De tar ikke barna dine etter én bekymringsmelding! Og foreldre har lov til å trå feil en gang i løpet av barnas oppvekst! Hvis det kommer en neste gang hvor du er så nedfor at flaska fremstår som en trøst, så har du forhåpentligvis erfart at det finnes mange alternativer til å få hjelp som er bedre for deg og bedre for ungene.

LYKKE TIL!! :klem:

Skrevet
Jeg hadde en dårlig periode i sommer.Masse angst og depresjon.

Drakk med noen som er alkoholikere.Jeg var så nedfor, men fikk hjelp i September.

Dama som jeg drakk med ringte meg i dag.

Hun sa at mannen hennes kom til å melde meg til BV, for de har kjøpt øl til meg over en periode på 2 mnd.

Jeg ble skikkelig lei meg.For mitt liv er forandret nå.Jeg drikker ikke mere.Det er over.De ølene de kjøpte,drakk jeg om kvelden.Uten at mine egne barn merket det.Dette var pga angst og sorg.

Er det noen som vet hva som kan skje om dette kommer til barnevernet?

Disse menneskene har selv mistet barna.

Ja, de vil vel være bedre enn deg.mange som er slik. iallefall kutt kontakten med den damen. Ingen god venn.

Siden perioden din er over, så bare benekt anklagene om du får de. Si at du har tuffet henne en gang,men aldri drukket med de.

inrømmer du det, så kan du bli satt under lupen.

Skrevet
Ja, de vil vel være bedre enn deg.mange som er slik. iallefall kutt kontakten med den damen. Ingen god venn.

Siden perioden din er over, så bare benekt anklagene om du får de. Si at du har tuffet henne en gang,men aldri drukket med de.

inrømmer du det, så kan du bli satt under lupen.

For noe tull. Har på ingen måte noe tro på at det lønner seg å lyge. Om sannheten kommer for en dag, hva skjer da? Ting blir enda verre.

Skrevet

Vær imøtekommende og ærlig. Du trenger ikke å fortelle ting de ikke spør om.

Men juger du får du trøbbel, om du da ikke er veldig flink til å juge (uansett lønner det seg ikke).

Om de melder deg må du uansett gå på møter med barnevernet ev. også hjemmebesøk. Er ikke sikker på om de henlegger saken etter 3 eller 6 mnd, om det ikke er noen hjelpetiltak som skal i gang..

De er ikke så veldig skumle, stort sett viser de seg å bare være mennesker de også.

Skrevet
For noe tull. Har på ingen måte noe tro på at det lønner seg å lyge. Om sannheten kommer for en dag, hva skjer da? Ting blir enda verre.

Nei det er ikke tull. Hva tror du blir stående i papirene hennes om hu sier ja, jeg har drikket øl daglig med et tvilsomt miljø. Tydeligvis et miljø med store problemer når noen der allerede er fratatt barna.

Tror du barnevernet lar det gå med at hun sier: Ja men det er tilbakelagt dette nå.

jeg kjenner godt til barnevernet og vet godt hva de gjør.

Hvorfor skal hun innrømme i ettertid det som skjedde i sommer?

Hva slags kvinne er hun som ringte eller hennes mann som vil melde henne+ Først er vi øldrikkende venner, så i ettertid skal de melde henne.

Tror du det vil bli en nøyaktig beskrivelse fra han til barnevernet?

hallo....våkne opp.

Gjest barne- og familiemedister
Skrevet

Dette er null problem. I den grad barnevernet tar en bekymringsmelding fra en vanskelig klient alvorlig, så må du uansett være helt ærlig dersom du får en henvendelse. Barnevernet vet bedre enn noen at folk kan ha vanskelige perioder, og de har en mye høyere terskel enn du kanskje tror/frykter.

Hvis du lyver til dem, derimot, er sjansen ikke helt ubetydelig for at du får nye henvendelser. Et trenet øye gjennomskuer løgn fortere enn du kan si "tørrlagt."

Men som sagt; det er slett ikke sikkert at barnevernet tar en eventuell bekymringsmelding fra eksklienten sin alvorlig. Bekymringsmeldinger som "hevn" dukker opp såpass ofte at man har sine filtre for sortering.

Skrevet

Min ex har meldt meg til barnevernet flere ganger og det har blitt undersøkelsessak hver gang. En gang var en av "klagene" hans at jeg skal ha sagt til sønnen vår at han (faren) brukte fjernkontrollen sin på feil måte og at han spiste værtestikler. Jeg ble ikke tilbudt hjelpetiltak, men kanskje han skulle fått et tilbud? :overrasket:

Barnevernet får veldig mange hevn-henvendelser fra ekser og sikkert fra andre også, men de må alltid gå inn og undersøke. De er nok stort sett flinke til å se hva de er noe i og ikke.

Skrevet

Det verste er jo at hun ringte meg midt på natta mens hun var i by`n og drakk.Hu var dritfull.

Jeg ble frista til å sende en sms om at jeg kanskje skulle ringe til bv kontoret de har kontakt med.Fortelle dem at hu ringer meg hver eneste helg midt på natta, full som en sørpe.Hu presser og presser på at jeg må komme til by`n og drikke.Og så truer hun meg i fylla med bv?Hu var alene på by`en, på det verste utestedet som finnes.

Skrevet
Nei det er ikke tull. Hva tror du blir stående i papirene hennes om hu sier ja, jeg har drikket øl daglig med et tvilsomt miljø. Tydeligvis et miljø med store problemer når noen der allerede er fratatt barna.

Tror du barnevernet lar det gå med at hun sier: Ja men det er tilbakelagt dette nå.

jeg kjenner godt til barnevernet og vet godt hva de gjør.

Hvorfor skal hun innrømme i ettertid det som skjedde i sommer?

Hva slags kvinne er hun som ringte eller hennes mann som vil melde henne+ Først er vi øldrikkende venner, så i ettertid skal de melde henne.

Tror du det vil bli en nøyaktig beskrivelse fra han til barnevernet?

hallo....våkne opp.

Hva tror du skjer om det blir avslørt at hun lyger?

Skrevet

Nå er det jo ikke sikkert mannen til denne venninen din har ringt BV da.

Dersom de kommer må du så klart være ærlig!

Ta det med ro, barnevernet ser nok at alt er i orden både med deg og barna.

Dersom du har problemer med angst, så er alkohol den værste løsningen!

Ta en prat med legen din isteden hvis du ikke har gjort det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...