AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #1 Skrevet 9. september 2022 Jeg skal kutte ned på alkohol. Det er alkoholisme i familien, og jeg legger merke til at jeg drikker mye. For meg er det mye. Nå er jeg på 3.dag uten noe alkohol. Men jeg vet at helgen kan bli tøff. Kan dere komme med tips til hva jeg kan gjøre for å ikke drikke alkohol? I kveld har jeg meldt meg som sjåfør, derfor blir det ikke noe i dag. Og da har jeg 4 dager uten alkohol. 🤗 Anonymkode: c775f...51c 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #2 Skrevet 9. september 2022 Jeg går over til sukkerfri energidrikk. 🙈 Ikke det sunneste det heller, men følelsen av å åpne boksen, samt smaken som ikke smaker helt som brus, gjør at jeg klarer meg. Så bra at du har bestemt deg for å kutte ned, når det har vært/er et problem. 👏👏👏 Anonymkode: 469e5...e92 2 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #3 Skrevet 9. september 2022 For meg hjalp det å lese boken «This Naked Mind». Da endte jeg faktisk opp med å nesten kutte ut alkohol helt 😅 Fikk også en forståelse for hvordan alkohol faktisk påvirker kroppen. Drikker bare en sipp her og der i bryllup eller lignende. For meg hjelper det også å tenke på alt det positive ved å ikke drikke - bedre søvn, mer energi, mer tid på lørdager/søndager til å gjøre det jeg vil, mindre sjanse for livsstilsykdommer, mer penger, mer ekte selvtillit osv. Hvis folk spør hvorfor du ikke drikker anbefaler jeg også at du fokuserer på det positive ☺️ Anonymkode: 2b9fb...12f 4 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #4 Skrevet 9. september 2022 Nå skal jeg straks legge meg, og jeg kjenner på en liten seier. Dag 4 uten alkohol, og det er til og med fredag. Takk for tipsene over her. Anonymkode: c775f...51c 3 7
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #5 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nå skal jeg straks legge meg, og jeg kjenner på en liten seier. Dag 4 uten alkohol, og det er til og med fredag. Takk for tipsene over her. Anonymkode: c775f...51c Bra jobbet! Jeg har dag 48 nå. (Med unntak av en sprekk). Jeg fokuserer på alt det positive med å være avholds. Bedre søvn, bedre mentalt, våkner frisk og rask, sparer penger, går ned i vekt, krangler ikke med mannen, mer engasjert på jobb… Lykke til:-) Anonymkode: 67e2c...9b3 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #6 Skrevet 10. september 2022 Tusen takk. 👍 Mandag var sist jeg tok alkohol. 5. dagen nå. Anonymkode: c775f...51c 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #7 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Tusen takk. 👍 Mandag var sist jeg tok alkohol. 5. dagen nå. Anonymkode: c775f...51c Bra jobba🥳 Anonymkode: 67e2c...9b3 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #8 Skrevet 11. september 2022 Ts her. Det var skikkelig deilig å våkne uten hodepine i dag. Uten å føle seg råtten i kroppen. Det blir jeg selv om jeg kun tar 3 glass vin. I dag er det 6. dag uten alkohol. Jeg har fått gjort så mye allerede i dag. Mange søndager tidligere har gått til sofatjeneste og surfing på nettet. Anonymkode: c775f...51c 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #9 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her. Det var skikkelig deilig å våkne uten hodepine i dag. Uten å føle seg råtten i kroppen. Det blir jeg selv om jeg kun tar 3 glass vin. I dag er det 6. dag uten alkohol. Jeg har fått gjort så mye allerede i dag. Mange søndager tidligere har gått til sofatjeneste og surfing på nettet. Anonymkode: c775f...51c Ja, den kjenner jeg på å. Å bli dårlig i kroppen selv med kun 3 glass vin. Er grusomt. For meg så fungerte det å faktisk lese meg opp på hvor skadelig alkohol faktisk er for kroppen, selv i moderate mengder. Og ikke minst hvor kreftfremkallende det er. Da er det ikke verdt å ta seg de to glassene. Det er rart egentlig at det er så lite fokus på det. Alkohol er jo ren gift, likevel så drikker veldig mange ofte og mye. Jeg tror ikke alle er klar over hvor skadelig det faktisk er. Når jeg vil nyte noe på ettermiddagen, så tar jeg meg et par, tre glass med cola uten sukker i stedet. For det er min favorittdrikke😅 Så har jeg i tankene at jeg heller venter med å drikke til jeg feks er på ferie, i bursdag eller en annen stor begivenhet. Som er sjelden i mitt tilfelle. Da har jeg på en måte noe å "glede meg til" om 4 måneder eller når selskapet er. Og det holder jeg meg til stort sett. Det har hendt en gang i sommer jeg drakk ute på kaja i sola med en god middag. Så ikke minst, så trener jeg regelmessig for å holde holdet kaldt og føle meg bedre. Har funnet aktiviteter jeg liker å gjøre, så treningen blir lystbetont. Tar vekk litt av den følelsen som får meg til å ville drikke. Ikke sikkert dette fungerer for deg, men det fungerte veldig bra for meg hvert fall!🙂 Anonymkode: 3130c...42e 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #10 Skrevet 11. september 2022 Og i morgen har du klart en hel uke!! Heia deg☺️ Anonymkode: 67e2c...9b3 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #11 Skrevet 11. september 2022 Så flink du er!! Anbefaler en app til å telle dagene. Jeg har nå gått snart ti måneder edru ved hjelp av en app. Pleide å drikke meg full flere dager i uka. Anonymkode: 6aa17...ba6 1 1
Akkar Skrevet 11. september 2022 #12 Skrevet 11. september 2022 Anonyme alkoholikere har en hjelpetelefon hvis du får en vanskelig dag. Masse lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #13 Skrevet 12. september 2022 Tusen takk! App har jeg, og jeg det motiverer. I dag er det en uke siden.🤗🤗 Anonymkode: c775f...51c 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #14 Skrevet 14. september 2022 På den niende dagen uten alkohol i dag. Det går lettere og lettere.🤗 Anonymkode: c775f...51c 1 4
Snok1 Skrevet 14. september 2022 #15 Skrevet 14. september 2022 Du er veldig flink. Jeg trappet kraftig ned for et halvt år siden og har merket alle de positive effektene som du lister over. Jeg har ikke sluttet helt, men trappet veldig kraftig ned. Aldri på hverdager og aldri alene. I sommer var jeg i bryllup uten å drikke, men sist helg tok jeg noen pils hos en kamerat. Bryllupet var hyggeligere, og nå vet jeg det….. Lykke til!🤟👍🏻 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #16 Skrevet 14. september 2022 Jeg er nykter på 11. dan, et levende lik. Denne tilstanden er i sannhet helt unik. Og helt uten tvang, ja det går an. Bare vær blakk nok, og drikk masse vann. Anonymkode: 66b71...c4d 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #17 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): På den niende dagen uten alkohol i dag. Det går lettere og lettere.🤗 Anonymkode: c775f...51c Heia deg🥳🥳🥳 Anonymkode: 67e2c...9b3 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #18 Skrevet 15. september 2022 Så flink du er! Det er en helt fantastisk følelse når abstinensene forsvinner. Man mister helt lysten på alkohol etter hvert. Jeg savner virkelig ikke følelsen av fyllesyke og anger neste morgen. Den første måneden uten alkohol, hadde jeg et helt ekstremt søtsug, men da spiste jeg bare akkurat det jeg hadde lyst på og fokuserte på å unngå alkohol. Anonymkode: 6aa17...ba6 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #19 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så flink du er! Det er en helt fantastisk følelse når abstinensene forsvinner. Man mister helt lysten på alkohol etter hvert. Jeg savner virkelig ikke følelsen av fyllesyke og anger neste morgen. Den første måneden uten alkohol, hadde jeg et helt ekstremt søtsug, men da spiste jeg bare akkurat det jeg hadde lyst på og fokuserte på å unngå alkohol. Anonymkode: 6aa17...ba6 Tusen takk. Jeg har tenkt at det er lurt å ikke kutte ut alt på en gang. Derfor fokuserer jeg på å unngå alkohol, og jeg spiser og drikker det jeg vil ha ellers. Søtsakene får jeg ta siden. Anonymkode: c775f...51c 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #20 Skrevet 15. september 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tusen takk. Jeg har tenkt at det er lurt å ikke kutte ut alt på en gang. Derfor fokuserer jeg på å unngå alkohol, og jeg spiser og drikker det jeg vil ha ellers. Søtsakene får jeg ta siden. Anonymkode: c775f...51c Jepp, synes dette er lurt. Ta én ting av gangen. Alkohol er vanskelig nok som det er. Anonymkode: 6aa17...ba6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå