Gå til innhold

Kylling er kjedelig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg spiser masse kylling fordi d er sunt, men det eeeer så kjedelig!! Jada du kan lage tandori og andre varianter, men jeg kommer ikke på hva jeg kan gjøre med kyllingen for at den ikke skal bli så sabla tørr! Klarer 1 filet men det er nesten for mye siden jeg blir kvalm. Noen tips til sunne middags varianter med kylling hvor en kan ha brokkoli og gulrøtter til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager mine i airfryer, da blir de saftige og gode.

Anonymkode: 1f87e...c4b

Skrevet

Du må jo ikke spise kylling, da. Kylling er helt nederst på skalaen av kjøttprodukter for min del pga (manglende) dyrevelferd. 

Anonymkode: d07a7...411

• Liker 3
Skrevet

Bruker stort sett kylling i salat med tomat, rødløk, fetaost, evt. parmesan. Hvktløksbaguetter ved siden av. Da kjøper jeg enten kyllingfilet som jeg kutter opp i biter før jeg steker eller så kjøper jeg hel grillet kylling som jeg river opp. Da velger jeg selv hvor mye jeg vil ha i salaten. 

Eller så bruker jeg i wok, kyllinggryte eller isteden for kjøttdeig i taco.

Anonymkode: 39b19...82a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Prøv airfryer eller stekepose.

Anonymkode: 60588...00d

• Nyttig 1
Skrevet
Heipådegådu skrev (49 minutter siden):

Jeg spiser masse kylling fordi d er sunt, men det eeeer så kjedelig!! Jada du kan lage tandori og andre varianter, men jeg kommer ikke på hva jeg kan gjøre med kyllingen for at den ikke skal bli så sabla tørr! Klarer 1 filet men det er nesten for mye siden jeg blir kvalm. Noen tips til sunne middags varianter med kylling hvor en kan ha brokkoli og gulrøtter til?

Hvis kyllingen blir tørr så steker du den for mye. Bruk et steketermometer neste gang.

Anonymkode: bc016...29b

• Liker 4
Skrevet

Jeg spiser mye kylling, men har sluttet helt med vanlig file. Kjøper bare lår, mest lårfile. Men med ben i og. Kyllinglår er så mye saftigere, og mye mindre tørt! 

Men jeg spiser det fordi jeg syntes det er veldig godt

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor må du spise så mye kylling når du er så lei av det da? 

Skrevet

Kjøp Kiwi / first price sine frosne, de er ikke tørre siden de er tilsatt vann.

Kylling fra Sverige er helt tørt og jævelig i forhold.

Anonymkode: e0ac2...813

• Liker 1
Skrevet
Boetica skrev (2 timer siden):

Hvorfor må du spise så mye kylling når du er så lei av det da? 

Fordi det er en lett og sunn middag 🥰 tåler ikke så godt koteletter og vil prøve å ha litt "rene middager" minst mulig pizza, spaghetti og rødt kjøtt som mulig ettersom dette har vært en go to. Magen tålte det ikke så da var det å prøve på sunne middager. Gjerne kom med andre sunne kjøtt typer annet enn kylling og koteletter🥰 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Stekepose? Hvordan funker det?😊

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis kyllingen blir tørr så steker du den for mye. Bruk et steketermometer neste gang.

Anonymkode: bc016...29b

Tror mer det ligger i at filet er den tørreste delen av kyllingen, steker den så den er akkurat gjennomstekt med middels varme i 5-10 minutt med olje/litt smør. Så det jeg tror er det er personlig preferanse, mannen syns den er god og saftig, men personlig syns jeg kylling er tørr. Men som noen andre sa å prøve på lår kan være en ganske god ide å prøve ut. Steketermometer er også en god ide! *klarte å ødelegge den forje, sykt flink*

Endret av Heipådegådu
Skrevet

- Suppe
- Pizza
- Stekt ris
- Asiatisk wokrett
- Husmannskost med poteter og saus
- Salat

Mye forskjellig du kan gjøre.

Anonymkode: b4d04...1f3

• Hjerte 1
Skrevet
Heipådegådu skrev (4 minutter siden):

Fordi det er en lett og sunn middag 🥰 tåler ikke så godt koteletter og vil prøve å ha litt "rene middager" minst mulig pizza, spaghetti og rødt kjøtt som mulig ettersom dette har vært en go to. Magen tålte det ikke så da var det å prøve på sunne middager. Gjerne kom med andre sunne kjøtt typer annet enn kylling og koteletter🥰 

Liker du ikke fisk? Jeg synes torskegryte er kjempegodt. Torsk, poteter, gulrot, purre og litt karri, alt i kjelen med litt smør og vann. Mmm 😋

Skrevet

Du må jo ikke spise kylling, da. Kylling er helt nederst på skalaen av kjøttprodukter for min del pga (manglende) dyrevelferd. 

Anonymkode: d07a7...411

Ja, dette er også noe å tenke på. Jeg er ikke vegetarianer eller veganer, men jeg håper på at noen gårder der ute er flinke og passer på dyrene sine. Jeg har valgt at for min del blir det for vanskelig å avstå fra kjøtt fullstendig, men jeg vet det finnes andre gode produkter der ute som er vegansk. 

Men sminkeprodukter har jeg klart å velge dyrevennlig. Små forandringer er bedre enn ingen 🌟 Håper på at vi kan alle ha forståelse for hva en velger å ikke, jeg tror de fleste er enige at de ikke vil at dyr skal bli skadet på noen måte, men det blir for vanskelig å engasjere seg i det for de fleste. 

• Liker 1
Skrevet
Boetica skrev (3 minutter siden):

Liker du ikke fisk? Jeg synes torskegryte er kjempegodt. Torsk, poteter, gulrot, purre og litt karri, alt i kjelen med litt smør og vann. Mmm 😋

Jeg liker ikke torsk desverre, men det går mye i laks! Mannen liker det ikke så jeg må prøve på noe lurt der😂

Skrevet

Jeg liker å ha stekt kylling sammen med dampa brokkoli og søtpotetstappe (med en fløteskvett oppi ❤️) 😋😋😋

• Hjerte 1
Skrevet

Stekepose er gull. 200 grader, 20-25 min, masse krydder opp i og husk å lage et lite hull

Anonymkode: 554ca...65b

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke så glad i yllingfilet, men bruker gjerne lårfilet til både wok, supper og indiske retter. Det blir ikke tørt. og det smaker litt mer enn brysfiletene.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...