Gå til innhold

MÅ jeg si at jeg er ufør på første date?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bli likt for personligheten min og ikke stemplet som en sykdom eller syk person. Sykdom og økonomi er ganske private ting også syns jeg... JA en samboer ville merket det og en jeg møtte ofte hadde jeg måttet si det til fordi noen ganger vil formen være for dårlig til å møtes men en jeg møter 1-2-3 ganger trenger vel ikke å vite ALT om meg? ALLE prøver å vise den beste versjonen av seg selv på date så det bør være ok?

Når jeg får spørsmål om hva jeg driver med og man vanligvis svarer hva man jobber med så forteller jeg om hobbyene mine istedet. Når jeg får spørsmål om når jeg er ferdig på jobb for å avtale klokkeslett for å møtes så svarer jeg bare at jeg er ledig den dagen uten å si at jeg ikke har jobb. Det bør være ok??? 

Anonymkode: c42da...041

• Liker 5
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så når de spør hva du jobber med, forteller du om hobbyene dine? Det må jo være litt rart. Da får de ikke svar på spørsmålet. 

• Liker 8
Skrevet

Hvis det er en uforpliktende Tinder-date, så synes jeg ikke det. Men om det er en date hvor felles bekjente har spleiset dere e.l., så synes jeg det er mer naturlig at man forteller mer ærlig og inngående om seg selv.

Anonymkode: 46425...c1f

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tenker kanskje det er likegreit å si det på første date? Så siler du ut dustene med fordommer med en gang 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
mo1234 skrev (4 minutter siden):

Så når de spør hva du jobber med, forteller du om hobbyene dine? Det må jo være litt rart. Da får de ikke svar på spørsmålet. 

Har ikke fått spørsmålet med ordet jobb. De spør hva driver du med så jeg lyver ikke 

• Liker 4
Skrevet

Svar at du er freelancer eller noe. De dømmer så lett…

Anonymkode: 703e8...a32

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Oi. Her var det mye kjip respons.

Jeg hadde satt pris på å få vite det under "hva jobber du med"-delen av å bli kjent, men for meg er det ikke nødvendigvis en dealbreaker. Og er det dealbreaker for den du er på date med er det jo like greit å ikke investere så mye tid og heller komme seg videre?

Anonymkode: 4403d...d04

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvis du ikke vil si du er ufør, kan du si du er arbeidsledig… er jo mange som er det. Og når du er ufør, er du jo også arbeidsledig. På date 2 eller 3 kan du si at du er ufør. Da får de bli litt kjent med deg først.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vel, da jeg og min forrige kjæreste datet, så var ikke jobb et tema helt i starten. Vi pratet om alt annet mellom himmel og jord og hadde utrolig gode samtaler og kjempefin kjemi. Men jeg har alltid syntes "hva jobber du som" er et kjedelig spørsmål og ikke akkurat det første jeg liker å spørre om. Men etterhvert ble jeg nysgjerrig og da jeg spurte så svarte han at han var ufør.
Da var jeg allerede blitt enormt betatt av denne fantastiske mannen.
Hadde jeg vist at han var ufør først så hadde jeg antageligvis vært mer skeptisk til å dra på date med han. Så er nesten glad for at det ikke ble nevnt så tidlig.
Vi var sammen i 6 år. Et nydelig forhold.

Jeg forstår derfor veldig godt hvordan du tenker TS. Folk har fordommer mot uføre. Men det er viktig å tenke at den mannen som er rett for deg vil ikke bry seg om du er ufør. Han vil se forbi det. Men ingen liker uærlige mennesker. Så ikke lyv. Fortell ting slik det er. Ha respekt for deg selv og ikke skjemmes. Det er tross alt en veldig viktig ting for en partner å måtte vite, om de dater noen som faktisk er syke. Det er ikke for alle. Det må man bare akseptere uansett hvor kjipt det måtte høres.

Jeg tror ikke du trenger å fortelle om uførheten din på 1 og 2 date. Men du bør absolutt si det på 3 date. Man skal være ærlig om den man er.

Anonymkode: 45038...7a2

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg vil bli likt for personligheten min og ikke stemplet som en sykdom eller syk person. Sykdom og økonomi er ganske private ting også syns jeg... JA en samboer ville merket det og en jeg møtte ofte hadde jeg måttet si det til fordi noen ganger vil formen være for dårlig til å møtes men en jeg møter 1-2-3 ganger trenger vel ikke å vite ALT om meg? ALLE prøver å vise den beste versjonen av seg selv på date så det bør være ok?

Når jeg får spørsmål om hva jeg driver med og man vanligvis svarer hva man jobber med så forteller jeg om hobbyene mine istedet. Når jeg får spørsmål om når jeg er ferdig på jobb for å avtale klokkeslett for å møtes så svarer jeg bare at jeg er ledig den dagen uten å si at jeg ikke har jobb. Det bør være ok??? 

Å lyve er ikke greit, men får du ikke direkte spørsmål eller får unngått det på annet vis så er det greit. Den som ikke spør kan ikke skylde noen for å lyve. Tror det kan bli vanskelig å unngå temaet. Privat ja, men smalltalktema nr1 er hva man jobber med, bor, barn hobby 

Anonymkode: 41866...b44

• Liker 3
Skrevet

Det er klart du sier det på første date. Er en deal breaker for mange 

Anonymkode: 87c28...f60

• Liker 7
Skrevet

jeg hadde nå bare fortalt om personen spurte, hadde utelatt å fortelle om millionene 😉 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja, det må du. Vil du ikke at personen skal bli kjent med DEG? Eller skal du fake jobb til du dør?

Anonymkode: 3255c...569

• Liker 3
Skrevet

Du har ingen forpliktelse til å si det, men jeg vet ikke helt hva du oppnår med å holde igjen informasjonen. De menneskene som har så store fordommer mot uføre at det ødelegger hele første date vil nok ikke se en ufør som en aktuell kjæreste etter date to og tre heller. Å svare unnvikende viss daten spør hva du jobber med kan også virke veldig mistenkelig. Da risikerer du at daten tenker i verre baner enn at du er ufør. 

• Liker 3
Skrevet

Barn og trygdet er ting som må komme fram på et tidlig tidspunkt, hvis man ser for seg noe mer enn uforpliktende sex. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Svar at du er freelancer eller noe. De dømmer så lett…

Anonymkode: 703e8...a32

Tabbe å lyve om sånt. Dealbreaker. 

• Liker 4
Skrevet
norw skrev (1 minutt siden):

Barn og trygdet er ting som må komme fram på et tidlig tidspunkt, hvis man ser for seg noe mer enn uforpliktende sex. 

Jaha? Du tenker at folk med barn ikke har sjans på mer enn uforpliktende sex?  De fleste voksne har faktisk barn.

Anonymkode: d2e57...3f0

• Liker 3
Skrevet

Se an først hvor mye daten deler om seg selv og hvis du vil treffes igjen så bør du vel dele nok til at dere blir såpass kjent at daten ikke sier nei bare fordi han/hun ikke forstår noe av hvem i huleste du var. Du kan jo prøve å si at noen ting deler du ikke på første treff fordi du da blir mer mystisk og spennende slik at han/hun vil treffe deg igjen 🙂 Tror forresten menn er mindre opptatt av datens jobb/lønn/"status" enn damer er.

Anonymkode: 64c82...203

• Liker 1
Skrevet

Dette er en av grunnene til at jeg ikke har datingprofil, for ordet "ufør" blir en merkelapp som skremmer mange. Det er mye hyggeligere å være sosial sammen med forskjellige folk, så kommer man i prat med noen som det "klikker" litt ekstra med og interesse oppstår, fordi kjemien mellom mennesker kan være en forunderlig ting som ikke følger noe fast skjema; mennesker liker hverandre for det menneskelige, og en ufør kan være et varmt og hengivent menneske akkurat som andre kan være det.

Anonymkode: f6cc3...3cd

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tar 5-10 studiepoeng hvert semester på nettstudium, så jeg svarer at jeg er student 😛 Og når vi blir bedre kjent sier jeg at jeg er delvis ufør og studerer resten. 

Anonymkode: a3da5...698

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...