AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #21 Skrevet 12. september 2022 BuffyTheVampire skrev (På 9.9.2022 den 16.50): Jeg lurer på om dere som har erfaring med hund kan svare på dette? Jeg og kjæresten har akkurat skaffet oss en valp, en Shiba. Det er vår første hund. Den er fæl til å bite, men det har jeg lest at alle valper er i større eller mindre grad. Vi har prøvd F.eks å si nei med streng stemme eller gå vekk fra valpen når den biter masse. Vi gir masse ros når den slutter å bite. Problemet er at nå sier samboeren min at han er lei av all bitingen, og at han vil prøve fysisk avstraffelse. Han nevnte tips han har fått fra andre hundeeiere, som å stikke fingeren i halsen på hunden når den biter fingeren din, knipse den på nesa, bite hunden når den biter tilbake, holde i nakkeskinnet osv. Jeg er helt uenig i dette, i tillegg er det jo ikke lov. Har andre noen tips og råd? Vi har hatt valpen i kun to uker, jeg har prøvd fortelle min kjæreste at vi må være tålmodige, men han er lei og nekter å høre. Vi korrigerte aldri valpebitingen med ord eller trening. Trakk bare til oss hendene eller fant en leke vi gav henne og bite på. De biter ikke for og bite, de klør i tennene og klarer ikke styre seg. Det gikk over av seg selv over natta en dag. Det var både vondt, frustrerende og slitsomt til tider, men jeg er glad vi heller brukt tid på annen trening Anonymkode: 9007b...fee 1
venus24 Skrevet 13. september 2022 #22 Skrevet 13. september 2022 Lett å være etterpåklok, men..... Hvorfor var ikke kjæresten din forberedt på at valper biter? Det er slik de oppdager verden. Det ville vært rart hvis den ikke bet. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå