AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #1 Skrevet 9. september 2022 Jeg er sammen med mann som det siste året har begynt med trening. Med sterk vilje og disiplin har han trent omtrent hver eneste dag det siste året, minus noen dager her og der da han har vært syk. Formen har blitt veldig bra både fysisk og psykisk, men jeg synes det har tatt litt over. Det eneste han tenker er trening, nye rekorder, lese kart og regne ut hvor langt han gikk, løp eller svømte, hva han skal spise eller har spist osv. Han har gått fra å ikke spise nesten grønnsaker eller frukt og godteri, til å bli rene helsekostmannen. Det går i lavkarbo til alle måltider og store mengder egg, melkeprodukter, masse grønnsaker, kun økologisk og ikke prosessert mat. Det er kjempeflott og jeg beundrer hans selvdisiplin, men det er den eneste han snakker om. På søndag har mitt barn bursdag og det husker han ikke på engang, og i dag sa han at han skulle dra på fjelltur med sine barn å sove i telt hele helgen. Jeg sa ingenting men tenkte å ha et familieselskap, men det er han ikke klar over for jeg tror ikke han vet hvilken dato det er engang. Jeg lurer på om jeg bare skal la han dra på fjelltur med barna sine, og så får jeg feire bursdag med mitt barn, så får han heller beskjed når han kommer hjem. Mitt barn har flyttet ut og bor i kollektiv (student) Lurer på om det er midtlivskrise. Anonymkode: 65752...a2a 1
Elle Melle Skrevet 9. september 2022 #2 Skrevet 9. september 2022 (endret) Det skader da vitterlig ikke å gi beskjed til den man bor med at man har lagt planer for feiring, at du bare later som ingen ting er jo bare rart? Endret 9. september 2022 av Elle Melle 7 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #3 Skrevet 9. september 2022 Ja, veldig merkelig at du ikke inviterte han (og barna hans) på bursdagsfeiringen? Anonymkode: 015cd...a7d 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #4 Skrevet 9. september 2022 Elle Melle skrev (Akkurat nå): Det skader da vitterlig ikke å gi beskjed til den man bor med at man har lagt planer for feiring, at du bare later som ingen ting er jo bare rart? Ja det er rart, men vanligvis snakker han om bursdagene i familien i dagesvis før og har full kontroll, men han har blitt veldig selvopptatt særlig etter påske der alt er tilrettelagt han og hans behov. Han kan nesten ikke reise bort eller på besøk i tilfelle de serverer "usunn" prosessert mat, og da tar han ofte med seg det han må spise for å opprettholde kostholdet. Nesten litt flaut når han ikke har noen matintoleranse eller problemer med mat, og ikke kan spise kjøpebrød eller spise litt ferdigpizza når vi er på besøk hos noen. Ts Anonymkode: 65752...a2a
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #5 Skrevet 9. september 2022 Jeg hadde ikke hatt noe i mot treningen så lenge det ikke gikk utover helsen, vil mye heller ha en godt trent mann med sexy kropp enn en slappfisk som bare satt i sofaen og på pub. Men det at han glemmer bursdagen til barnet er kritikkverdig. Er du sikker på at det har sammenheng med treningen og at han ikke bare er som typisk menn og gidder ikke huske på ting som gjelder for andre enn seg selv? Mener ikke det er bra heller altså.. Anonymkode: 6222b...fdc 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #6 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, veldig merkelig at du ikke inviterte han (og barna hans) på bursdagsfeiringen? Anonymkode: 015cd...a7d Han kom meg i forkjøpet med å si at de skal på telttur, og hvis jeg da hadde minnet han på at mitt barn har bursdag på søndag, så hadde dette ødelagt hans planer og han hadde blitt stresset. Ts Anonymkode: 65752...a2a
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #7 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg hadde ikke hatt noe i mot treningen så lenge det ikke gikk utover helsen, vil mye heller ha en godt trent mann med sexy kropp enn en slappfisk som bare satt i sofaen og på pub. Men det at han glemmer bursdagen til barnet er kritikkverdig. Er du sikker på at det har sammenheng med treningen og at han ikke bare er som typisk menn og gidder ikke huske på ting som gjelder for andre enn seg selv? Mener ikke det er bra heller altså.. Anonymkode: 6222b...fdc Han har ikke sixpack mage og fremdeles litt dvask kropp, men han er jo i 10 ganger bedre form enn i fjor og det er jo bra. Jeg forstår bare ikke hvorfor det ikke går an å balansere den enorme interessen for trening og kosthold med oss som familie? Han er veldig fokusert på sine ting, og jeg må hele tiden minne han på ting. Han husker ikke engang foreldremøtet eller legetimer som barna hans har, for tankene hans er bare på mat og trening. Ts Anonymkode: 65752...a2a
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #8 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Han kom meg i forkjøpet med å si at de skal på telttur, og hvis jeg da hadde minnet han på at mitt barn har bursdag på søndag, så hadde dette ødelagt hans planer og han hadde blitt stresset. Ts Anonymkode: 65752...a2a Misforstår jeg eller tør du ikke si fra om at barnet har bursdag fordi han ville reagert med sinne eller skuffelse over at du "ødela hans planer"? Dette er ikke bra. Anonymkode: 6222b...fdc
Serafin Skrevet 9. september 2022 #9 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg er sammen med mann som det siste året har begynt med trening. Med sterk vilje og disiplin har han trent omtrent hver eneste dag det siste året, minus noen dager her og der da han har vært syk. Formen har blitt veldig bra både fysisk og psykisk, men jeg synes det har tatt litt over. Det eneste han tenker er trening, nye rekorder, lese kart og regne ut hvor langt han gikk, løp eller svømte, hva han skal spise eller har spist osv. Han har gått fra å ikke spise nesten grønnsaker eller frukt og godteri, til å bli rene helsekostmannen. Det går i lavkarbo til alle måltider og store mengder egg, melkeprodukter, masse grønnsaker, kun økologisk og ikke prosessert mat. Det er kjempeflott og jeg beundrer hans selvdisiplin, men det er den eneste han snakker om. På søndag har mitt barn bursdag og det husker han ikke på engang, og i dag sa han at han skulle dra på fjelltur med sine barn å sove i telt hele helgen. Jeg sa ingenting men tenkte å ha et familieselskap, men det er han ikke klar over for jeg tror ikke han vet hvilken dato det er engang. Jeg lurer på om jeg bare skal la han dra på fjelltur med barna sine, og så får jeg feire bursdag med mitt barn, så får han heller beskjed når han kommer hjem. Mitt barn har flyttet ut og bor i kollektiv (student) Lurer på om det er midtlivskrise. Anonymkode: 65752...a2a Det beste er vel å leve i et samboerskap med en som har et normalt forhold til både kosthold og trening. En som blir fanatisk opptatt av trening og kosthold er vel ganske egoistisk og er ikke noe godt for parforholdet. Det vil til slutt overstyre alt annet. Du bør forsøke å snakke med han. Hvis han ikke tar til fornuft så hadde jeg valgt å forlate han hvis jeg var i dine sko. 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #10 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Han kom meg i forkjøpet med å si at de skal på telttur, og hvis jeg da hadde minnet han på at mitt barn har bursdag på søndag, så hadde dette ødelagt hans planer og han hadde blitt stresset. Ts Anonymkode: 65752...a2a Det er fredag i dag og han kom deg i forkjøpet? Hvis du ikke har klart å si ifra at du planlegger bursdagsfeiring for barnet ditt om to dager er det tydeligvis ikke så viktig uansett. Anonymkode: 27a61...6c0 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #11 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Misforstår jeg eller tør du ikke si fra om at barnet har bursdag fordi han ville reagert med sinne eller skuffelse over at du "ødela hans planer"? Dette er ikke bra. Anonymkode: 6222b...fdc Han ville reagert med skuffelse, tenkt at han da ikke får trent og at han må spise kake. Jeg orker ikke å lage lavkarbo kaker... Leiligheten er også rotete og ikke så presentabelt for besøk nå, og siden han er så opptatt med trening og matlaging så har han ikke overskudd til husarbeid. Hvis vi skal ha familieselskap må det vaskes og ryddes, for jeg synes det er flaut å ta imot besøk sånn som det ser ut nå. Ts Anonymkode: 65752...a2a
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #12 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er fredag i dag og han kom deg i forkjøpet? Hvis du ikke har klart å si ifra at du planlegger bursdagsfeiring for barnet ditt om to dager er det tydeligvis ikke så viktig uansett. Anonymkode: 27a61...6c0 For to dager siden kom jeg hjem med gaver til barnet mitt, som jeg pakket inn og skrev kort. Et av hans barn spurte hva jeg hadde kjøpt, og jeg sa da jeg hadde kjøpt bursdagsgave til sønnen min som hadde bursdag på søndag. Da satt min samboer 2 meter unna helt oppslukt inne på ut.no, og fikk ikke med seg noe som helst. Snakket i tlf i gårkveld med barnet mitt om blant annet bursdagen, og samboer var i samme rom og hørte hva jeg sa, men han har nok ikke fått med seg noe som helst. Han er bare opptatt av sitt ve og vel🙈 Denne uken har han gått glipp av begge foreldremøtene til sine barn, og også en legetime hos barnelege som han har visst om lenge. Han lever helt i sin egen verden. Ts Anonymkode: 65752...a2a 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #13 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For to dager siden kom jeg hjem med gaver til barnet mitt, som jeg pakket inn og skrev kort. Et av hans barn spurte hva jeg hadde kjøpt, og jeg sa da jeg hadde kjøpt bursdagsgave til sønnen min som hadde bursdag på søndag. Da satt min samboer 2 meter unna helt oppslukt inne på ut.no, og fikk ikke med seg noe som helst. Snakket i tlf i gårkveld med barnet mitt om blant annet bursdagen, og samboer var i samme rom og hørte hva jeg sa, men han har nok ikke fått med seg noe som helst. Han er bare opptatt av sitt ve og vel🙈 Denne uken har han gått glipp av begge foreldremøtene til sine barn, og også en legetime hos barnelege som han har visst om lenge. Han lever helt i sin egen verden. Ts Anonymkode: 65752...a2a Ja, det hadde jo vært for dumt om du på onsdag sa "til søndag feirer vi x, så vi må ta en runde i huset på lørdag" i stede for å satse på at han plukker opp ting når du snakker med andre. Kommunikasjon! Anonymkode: 27a61...6c0 2
Meadow Skrevet 9. september 2022 #14 Skrevet 9. september 2022 Dette er jo flere ting som ikke har med hverandre å gjøre, egentlig. For det første kan dere vel feire søndag ettermiddag, etter at de kommer hjem? For det andre rekker vel du å fikse opp i leiligheten hvis du er alene hjemme frem til da? Når det gjelder mat og trening etc, kan du ikke bare la han holde på? Ikke ditt problem om han ikke spiser vanlig kake, synd for han. At han sluntrer unna foreldremøter og avtaler fordi han er helt opphengt, hadde jeg irritert meg over jeg også, og sagt ifra. 3 1
Elle Melle Skrevet 9. september 2022 #15 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For to dager siden kom jeg hjem med gaver til barnet mitt, som jeg pakket inn og skrev kort. Et av hans barn spurte hva jeg hadde kjøpt, og jeg sa da jeg hadde kjøpt bursdagsgave til sønnen min som hadde bursdag på søndag. Da satt min samboer 2 meter unna helt oppslukt inne på ut.no, og fikk ikke med seg noe som helst. Snakket i tlf i gårkveld med barnet mitt om blant annet bursdagen, og samboer var i samme rom og hørte hva jeg sa, men han har nok ikke fått med seg noe som helst. Han er bare opptatt av sitt ve og vel🙈 Denne uken har han gått glipp av begge foreldremøtene til sine barn, og også en legetime hos barnelege som han har visst om lenge. Han lever helt i sin egen verden. Ts Anonymkode: 65752...a2a Da er det ikke treningen som er problemet, men at han har sluttet å oppføre seg som et voksent menneske med plikter og ansvar. 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #16 Skrevet 9. september 2022 Det kan selvsagt være en midtlivskrise. Enkelte menn i 40-/50-årene opplever en total psykisk nedsmelting i denne livsfasen, og blir tvangsmessig opptatt av trening og kosthold. Det kan noen ganger virke som om reptilhjernen tar helt over, og etterlater fyren fullstendig åndsforlatt. Men det går som regel over:) Anonymkode: 4f122...b85 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #17 Skrevet 9. september 2022 Elle Melle skrev (Akkurat nå): Da er det ikke treningen som er problemet, men at han har sluttet å oppføre seg som et voksent menneske med plikter og ansvar. Det er vel det at gleden og interessen han har fått over å trene/ spise ekstremt sunt, er det som fyller tankene hans. Han sier at han våkner hver dag og gleder seg til å løpe, springe på fjellet,svømme i fjellvann eller sjøen, trene styrke eller kondisjon. Han er i så bra form at det ikke er noe som oppleves slitsomt. Det er veldig bra for han, men han har meldt seg litt ut av familien vår. Han har også blitt veldig kåt av all treningen så det er mye mas om sex, men det burde jeg vel tatt i et mer egnet forum kanskje?😉 Ts Anonymkode: 65752...a2a
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #18 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vel det at gleden og interessen han har fått over å trene/ spise ekstremt sunt, er det som fyller tankene hans. Han sier at han våkner hver dag og gleder seg til å løpe, springe på fjellet,svømme i fjellvann eller sjøen, trene styrke eller kondisjon. Han er i så bra form at det ikke er noe som oppleves slitsomt. Det er veldig bra for han, men han har meldt seg litt ut av familien vår. Han har også blitt veldig kåt av all treningen så det er mye mas om sex, men det burde jeg vel tatt i et mer egnet forum kanskje?😉 Ts Anonymkode: 65752...a2a Ts her. Han har også kjøpt seg hoppski og skal begynne å hoppe par ski til vinteren. Anonymkode: 65752...a2a
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #19 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her. Han har også kjøpt seg hoppski og skal begynne å hoppe par ski til vinteren. Anonymkode: 65752...a2a 😂🤣 Anonymkode: 8f0dc...83c
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #20 Skrevet 9. september 2022 Meadow skrev (6 minutter siden): Dette er jo flere ting som ikke har med hverandre å gjøre, egentlig. For det første kan dere vel feire søndag ettermiddag, etter at de kommer hjem? For det andre rekker vel du å fikse opp i leiligheten hvis du er alene hjemme frem til da? Når det gjelder mat og trening etc, kan du ikke bare la han holde på? Ikke ditt problem om han ikke spiser vanlig kake, synd for han. At han sluntrer unna foreldremøter og avtaler fordi han er helt opphengt, hadde jeg irritert meg over jeg også, og sagt ifra. Det er panleggingsdag på mandag, så da tenker han at de er borte fra lørdag til mandag. Ts Anonymkode: 65752...a2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå