Gå til innhold

Sover du med mobil på soverommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både mobil på soverommet og mikrobølgeovn på kjøkkenet her altså:goodbye:

Gjest Handyhedmark
Skrevet

Er alltid tilgjengelig pga jobb, så mobilen ligger ved siden av meg. 

Skrevet

Ja, den ligger på senga rett ved hode mitt. Med ladekabelen i.

Anonymkode: 1b7e4...a1c

• Liker 1
Skrevet

mobilen ligger på nattbordet mens jeg sover ja. Samme gjør mannen sin. Vi bruker kun vekkerklokke på mobil.

Skrevet

Mobilen ligger alltid i stua om natten.

Anonymkode: cdb4a...74e

• Liker 1
Skrevet

Hvis strålingen er kreftfremkallende, så bør man vel ikke ha den i lomma heller? 

Har min gamle Nokia på nattbordet, men har aldri hatt den på om natta. Funker veldig bra som vekkerklokke selv om jeg alltid  slår den av før jeg legger meg.

Er det noe med smarttelefoner som krever at man må ha den på om natta? Vekkingen funker ikke? Eller er det oppdateringer kanskje? 

Anonymkode: 4bcab...09a

Skrevet

Jeg "må" ha den nært meg siden jeg må være tilgjengelig om et par skralle familiemedlemmer som kan trenge hjelp. Har blitt ringt på natta når det stod om liv, så nå tror jeg ikke jeg noen sinne bli å tørre og ikke ha telefonen nært hodeputa... 

Anonymkode: 2faff...ce3

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enn barna dine?

Anbefaler ingen å sove med mobilen på soverommet.

Strålingen fra smarttelefoner er farlig og anbefales ikke under noen omstendigheter. Dette gjelder døgnet rundt, men ved å sove nær mobiltelefonen, kan telefonens stråling føre til søvnløshet, rastløs søvn, med mer. Fordi det påvirker de systemene i kroppen, som vanligvis er selv-regulert, slik som vår biologiske klokke og hjerterytme.

WHOs internasjonale kreftforskningsinstitutt, IARC, følger forskningen på stråling nøye. IARC har klassifisert elektromagnetisk stråling (pdf) fra sendere og høyspentanlegg som muligens kreftfremkallende (Gruppe 2B). Bakgrunnen for denne klassifiseringen er at man ikke kan utelukke en mulig sammenheng, og at det er begrenset med bevis fra forskning. 

Informasjon fra Kreftforeningen om mobil og trådløst nett

VeientilHelse/Mobil .

Anonymkode: fd1b9...d4a

Ja det gjør jeg. Jeg bruker den som vekker klokke og liker og se på den før jeg sovner.

barnet er for liten til og ha det på rommet sitt ennå, så nei det har hn ikke

Anonymkode: 7b812...038

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvis strålingen er kreftfremkallende, så bør man vel ikke ha den i lomma heller? 

Ville nok vært litt forsiktig med å ha den i lomma hvis jeg var mann, i hvertfall. Selv om forskningen spriker. 

Forskning.no: Mobil kan redusere sædkvaliteten, antyder amerikansk undersøkelse

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har min gamle Nokia på nattbordet, men har aldri hatt den på om natta. Funker veldig bra som vekkerklokke selv om jeg alltid  slår den av før jeg legger meg.

Er det noe med smarttelefoner som krever at man må ha den på om natta? Vekkingen funker ikke? Eller er det oppdateringer kanskje? 

Smarttelefoner er som en pc. De funker ikke når de er av. 

Anonymkode: 1b628...a37

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Smarttelefoner er som en pc. De funker ikke når de er av. 

Anonymkode: 1b628...a37

Men alarmen virker ikke hvis jeg skrur av telefonen :,( 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...