AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #1 Skrevet 9. september 2022 Mennesker med lav selvrespekt bør ikke inngå forhold eller få barn Bruker kvinner som eksempel, men det samme gjelder for menn. Kvinner med høy selvrespekt; Er tydelig på hva de forventer og hva de liker. Alle menn elsker slike kvinner og stiller seg i kø for å få tak på en. Hun kan dermed velge fra øverste hylle. Det er ikke alltid mannen er enig, men da sier han det bare, og det takler hun fint fordi hun har høy selvrespekt, og det henger sammen med respekt for andre. Disse to har det bra sammen, og barna deres trives. Kvinner med lav selvrespekt; Vil ikke si hva hun forventer eller ønsker seg, går i stedet rundt og håper og ber om at noen skal lese tankene hennes og gi henne dette. Det ville vært et bevis på at hun er noe verdt, tenker hun. Men ingen menn liker slike kvinner, så hun ender opp med bunnslammet. Og selv når han blir lei av hennes hint, surhet og passive aggresjon, så gjør han det ikke slutt, han bare dropper å oppføre seg bra. Dermed føler hun at hun får bekreftet at hun har den lave verdien som hun satte på seg selv. Høy selvrespekt fører til høy respekt for andre. Man forteller ting rett ut. De slipper å tolke og gjette. De slipper surhet og muggenhet og passiv aggresjon. Lav selvrespekt fører til lav respekt for andre. Man hinter og styrer, og blir sur når man ikke får det som man vil. Man klager til andre, og så blir de også lei. Til slutt kommer man inn på KG, etter at man har brukt opp alle rundt seg. Mennesker som har lav selvrespekt og lav selvtillit og som ønsker å ta liten plass, ender opp med å ta ekstremt stor plass. Dere som har lav selvrespekt og lav selvtillit burde ta ansvar for denne lave selvrespekten og den lave selvtilliten, slik at den ikke går ut over de rundt. Det gjør dere ved å oppsøke terapi og gjøre som terapeuten sier. Er det dyrt sier du? Spis knekkebrød en uke og kjøp neste bukse på loppis. Noe bør du kunne ofre for menneskene rundt deg! Anonymkode: 340f8...848 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #2 Skrevet 9. september 2022 Er til en viss grad enig med deg bortsett fra at jeg mener det går mest utover en selv. Livet mitt har blitt veldig vanskelig på grunn av dårlig selvfølelse og dårlig kontakt med følelsene, som fører til dårlige valg og vanskeligheter. Kjenner meg igjen i den situasjonsbeskrivelsen din på dysfunksjonelt forhold. Vil heller være alene enn å havne i noe sånt igjen. Anonymkode: fb7e7...824 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #3 Skrevet 9. september 2022 Hva er problemet ditt i dag egentlig siden du lager en masse "fjaståder" på KG som er ment å provosere? Kjeder du deg? selvrespekt er ikke det samme som selvsikker og det har overhode ikke noe med selvtillit å gjøre. Anonymkode: efbd2...16b 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #4 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): selvrespekt er ikke det samme som selvsikker Helt korrekt! Jeg vil nesten si at disse to er motsetninger. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): det har overhode ikke noe med selvtillit å gjøre. Det stemmer ikke. Et menneske med høy selvrespekt må nødvendigvis ha den selvtilliten som kreves for å kunne stille krav og ha grenser. Anonymkode: 340f8...848 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #5 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt korrekt! Jeg vil nesten si at disse to er motsetninger. Det stemmer ikke. Et menneske med høy selvrespekt må nødvendigvis ha den selvtilliten som kreves for å kunne stille krav og ha grenser. Anonymkode: 340f8...848 Feil, man kan ha stor selvrespekt og ikke la seg behandle dårlig selv om man har lav selvtillit og ikke våger si fra eller konfrontere noen, kan kan enkelt bare fase dem ut, unngå konflikter osv - du aner ikkehva du prater om - første bud for å lage en god diskusjon er å ha en rød tråd som faktisk gjør at det man skal diskutere henger på greip.. Anonymkode: efbd2...16b 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #6 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er til en viss grad enig med deg bortsett fra at jeg mener det går mest utover en selv. Livet mitt har blitt veldig vanskelig på grunn av dårlig selvfølelse og dårlig kontakt med følelsene, som fører til dårlige valg og vanskeligheter. Kjenner meg igjen i den situasjonsbeskrivelsen din på dysfunksjonelt forhold. Vil heller være alene enn å havne i noe sånt igjen. Anonymkode: fb7e7...824 Klart, lever man alene, så er det bare en selv det går ut over. Har bare sett meg lei av disse som lar ting gå utover partner og barn og som skriver om det her inne. «Han må forstå det selv.» «Gleden forsvinner hvis jeg må si fra hva jeg liker.» Det sagt, det er ofte bare noen svært få timer i terapi og noen enkle triks som skal til for å få et bedre liv og ha det bedre med de rundt. Det er derfor jeg også anbefaler mennesker å ta seg de timene og øve på de triksene. Det kunne dradd opp nivået på både deres eget liv og de rundt. Anonymkode: 340f8...848 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #7 Skrevet 9. september 2022 Lykke til med å planlegge hvem som bør få barn og ikke 😄 Anonymkode: 07f15...783 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #8 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Feil, man kan ha stor selvrespekt og ikke la seg behandle dårlig selv om man har lav selvtillit og ikke våger si fra eller konfrontere noen, kan kan enkelt bare fase dem ut, unngå konflikter osv - du aner ikkehva du prater om - første bud for å lage en god diskusjon er å ha en rød tråd som faktisk gjør at det man skal diskutere henger på greip.. Anonymkode: efbd2...16b Her illustrerer du selv veldig godt hva jeg mener. Store problemer ut av bagateller, og skape mye dårlige følelser fordi andre (i dette tilfellet jeg) ikke gjør ting nøyaktig slik DU hadde sett det for deg. Takk for illustrasjonen! Anonymkode: 340f8...848 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #9 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lykke til med å planlegge hvem som bør få barn og ikke 😄 Anonymkode: 07f15...783 😂👍🏻 Anonymkode: 340f8...848
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #10 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her illustrerer du selv veldig godt hva jeg mener. Store problemer ut av bagateller, og skape mye dårlige følelser fordi andre (i dette tilfellet jeg) ikke gjør ting nøyaktig slik DU hadde sett det for deg. Takk for illustrasjonen! Anonymkode: 340f8...848 som sagt - lager tråder i dag for å provosere 🤣 synd det ikke virker.. Anonymkode: efbd2...16b 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #11 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): som sagt - lager tråder i dag for å provosere 🤣 synd det ikke virker.. Anonymkode: efbd2...16b Jeg har ikke laget flere tråder, kun denne ene. Er som følge av en hel del tråder om kvinner som har lav selvrespekt og ekstreme forventninger til mannen og/eller store emosjonelle problemer på grunn av undertrykte behov og ønsker, som de da snakker til andre om - helt til de andre reagerer med irritasjon og etterhvert grettenhet. Anonymkode: 340f8...848 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #12 Skrevet 9. september 2022 Dette kommer til å bli min favoritt tråd her inne. Gleder meg til å lese alle motsigelsene som kommer etterhvert 🙃🤣😂 Anonymkode: 9aeb5...788
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #13 Skrevet 9. september 2022 Ok og folk som oppretter mer enn tre tråder per uke for å trolle og provosere burde få seg en ny hobby. Anonymkode: ea431...f1b 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #14 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette kommer til å bli min favoritt tråd her inne. Gleder meg til å lese alle motsigelsene som kommer etterhvert 🙃🤣😂 Anonymkode: 9aeb5...788 Ingen kommer til å gidde. Folk har heldigvis bedre å gjøre enn å kaste bensin på bålet for nettroll som sitter å aggresjonsrunker for hvert motsvar de skal krangle på. Anonymkode: ea431...f1b 2
Akkar Skrevet 9. september 2022 #15 Skrevet 9. september 2022 En person med lav selvrespekt kan få høy selvrespekt i et forhold preget av kjærlighet for hverandre. Det bygger lykke og selvrespekt. 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #16 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Dette kommer til å bli min favoritt tråd her inne. Gleder meg til å lese alle motsigelsene som kommer etterhvert 🙃🤣😂 Anonymkode: 9aeb5...788 Liker entusiasme, men tråden er ikke ment for latterliggjøring. Den er ment for de som har lav selvfølelse og kjenner seg igjen i tanker som… «Han må da forstå dette av seg selv.» «Hvis hun ikke gjør dette på eget initiativ så elsker hun meg ikke.» «Jeg kommer ikke til å kunne glede meg over dette, hvis jeg må si fra til partneren min om det.» …og lignende utsagn, slik at de kan få en vekker om at det er ikke den andre som tar feil - det er de selv! Kan godt dele tips og triks i tråden altså, dersom noen ønsker det. Anonymkode: 340f8...848 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #17 Skrevet 9. september 2022 Akkar skrev (19 minutter siden): En person med lav selvrespekt kan få høy selvrespekt i et forhold preget av kjærlighet for hverandre. Det bygger lykke og selvrespekt. Mnjaaa…både enig og uenig. Dersom partner stiller tydelig krav om at den med lav selvrespekt skal si fra om ting, ellers skjer det ikke, støtter vedkommende hver gang han eller hun sier fra, og viser tydelig forskjell på riktig og galt, så er det mulig at dette kan gå gjennom. Dersom partner IKKE gjør dette, så vil jeg si at da er det ikke nubbsjans for at dette blir bedre. Jeg vet ikke om du er den som har lav selvfølelse og som tror at en partner er redningen din… ...eller om du er en hvit ridder som tror at du kan helbrede og hjelpe en partner ved å stadig forsøke å tolke han/henne… …eller om du er et menneske med en konkret plan for krav du stiller til en partner. Kun i det siste tilfellet er det sjanse for endring, er min mening. De fleste andre tilfeller pleier å preges av at man drar hverandre lengre og lengre ned. Man har tross alt ikke noen respekt for hverandre heller, all den tid man ikke respekterer seg selv. Anonymkode: 340f8...848 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #18 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mennesker med lav selvrespekt bør ikke inngå forhold eller få barn Kvinner med lav selvrespekt; Vil ikke si hva hun forventer eller ønsker seg, går i stedet rundt og håper og ber om at noen skal lese tankene hennes og gi henne dette. Det ville vært et bevis på at hun er noe verdt, tenker hun. Men ingen menn liker slike kvinner, så hun ender opp med bunnslammet. Og selv når han blir lei av hennes hint, surhet og passive aggresjon, så gjør han det ikke slutt, han bare dropper å oppføre seg bra. Dermed føler hun at hun får bekreftet at hun har den lave verdien som hun satte på seg selv. Lav selvrespekt fører til lav respekt for andre. Man hinter og styrer, og blir sur når man ikke får det som man vil. Man klager til andre, og så blir de også lei. Til slutt kommer man inn på KG, etter at man har brukt opp alle rundt seg. Mennesker som har lav selvrespekt og lav selvtillit og som ønsker å ta liten plass, ender opp med å ta ekstremt stor plass. Dere som har lav selvrespekt og lav selvtillit burde ta ansvar for denne lave selvrespekten og den lave selvtilliten, slik at den ikke går ut over de rundt. Det gjør dere ved å oppsøke terapi og gjøre som terapeuten sier. Anonymkode: 340f8...848 Er mye sannhet i det du sier her. Er ikke uten grunn til at enkelte kvinner gang på gang ender opp med å finne seg en som behandler de dårlig. Men når sant skal sies, like barn leker best.. Så hver gang du ser en kvinne opprette en tråd om at hun bare blir behandlet dårlig, ha da i bakhodet at dette er hennes sosiøkonomiske status. Hun er faktisk ikke verdig annet enn den hun faller for. Anonymkode: 383e8...83d 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #19 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er mye sannhet i det du sier her. Er ikke uten grunn til at enkelte kvinner gang på gang ender opp med å finne seg en som behandler de dårlig. Men når sant skal sies, like barn leker best.. Så hver gang du ser en kvinne opprette en tråd om at hun bare blir behandlet dårlig, ha da i bakhodet at dette er hennes sosiøkonomiske status. Hun er faktisk ikke verdig annet enn den hun faller for. Anonymkode: 383e8...83d Ja, jeg er klar over det, men poenget mitt er jo at hun kan forlate denne sosiale statusen eller dette sosiale sjiktet nokså enkelt. Ikke minst fordi både hun selv og de rundt henne vil bli mer lykkelig av det. Det er enkelt. Det er også instant gratification, på en måte som ingen slankekur eller treningsregime eller tannregulering kan komme opp med. Man må bare lære seg triksene og øve seg. Anonymkode: 340f8...848 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #20 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere som har lav selvrespekt og lav selvtillit burde ta ansvar for denne lave selvrespekten og den lave selvtilliten, slik at den ikke går ut over de rundt. Det gjør dere ved å oppsøke terapi og gjøre som terapeuten sier. Jepp, var akkurat det jeg gjorde. Når selvrespekten og selvfølelsen steg, så jeg i klartekst hva slags bunnslam av menn jeg var sammen med. Faen meg ekkelt, ingen uten så dårlig selvtillit som jeg hadde ville funnet seg i noe fra dem. Jeg er nok ikke helt på topp enda, men det er utrolig mye bedre og jeg er ikke redd for å ytre behov eller tankene mine mer, eller gå når det er dritt og feil. Og det kjennes deilig. Å snu dette, er den tyngste innsatsen jeg noen gang har gjort, men verdt det. Selv om jeg aldri skulle finne en mann jeg vil leve med, har jeg det endelig bedre med meg selv. Anonymkode: 6d5f7...515 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå