AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #1 Skrevet 9. september 2022 Jeg bør ta kjønnssykdomstest da jeg har hatt sex med to jenter, men må jeg da vise penis til en lege eller kan jeg ta en test selv? Anonymkode: 701fa...31a
umAxa Skrevet 9. september 2022 #2 Skrevet 9. september 2022 40 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg bør ta kjønnssykdomstest da jeg har hatt sex med to jenter, men må jeg da vise penis til en lege eller kan jeg ta en test selv? Anonymkode: 701fa...31a Det er ikke farlig å vise penis til en lege, du er ikke så spesiell for han. Vær en ryddig person, og gå å ta en test. 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #3 Skrevet 9. september 2022 umAxa skrev (25 minutter siden): Det er ikke farlig å vise penis til en lege, du er ikke så spesiell for han. Vær en ryddig person, og gå å ta en test. Men må jeg vise den for å ta test eller kan jeg ta test selv? Anonymkode: 701fa...31a
C-girl Skrevet 9. september 2022 #4 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men må jeg vise den for å ta test eller kan jeg ta test selv? Anonymkode: 701fa...31a Du må nok til lege. Når de tester for klamydia stikker de en lang q-tips lignende pinne inn i urinrøret. Mulig du slipper unna med en sånn pinne 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #5 Skrevet 9. september 2022 C-girl skrev (47 minutter siden): Du må nok til lege. Når de tester for klamydia stikker de en lang q-tips lignende pinne inn i urinrøret. Mulig du slipper unna med en sånn pinne Det er urinprøve de tar nå. Anonymkode: 2b60d...5e1 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #6 Skrevet 9. september 2022 Hva hvis det er en damelege da? Anonymkode: 9ad91...94e
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #7 Skrevet 9. september 2022 Så vidt jeg vet så tar de bare en urinprøve ved klamydiatest hvertfall. Anonymkode: 2b60d...5e1 1
Jr.Garcon Skrevet 9. september 2022 #8 Skrevet 9. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg bør ta kjønnssykdomstest da jeg har hatt sex med to jenter, men må jeg da vise penis til en lege eller kan jeg ta en test selv? Anonymkode: 701fa...31a Blodprøver og vattpinne i urinrøret - da må penis frem / eventult urinprøve, hos legen. Er også en del tester man kan bestille og teste seg for hjemme også -du får bestilt hurtigtester i postkassen for alt fra klamydia til hiv. Så det er 0 % grunn/unnskyldning for å fly rundt å smitte folk med sykdommer. Endret 9. september 2022 av Jr.Garcon 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #9 Skrevet 9. september 2022 For klamydia test går du til lege og får en selvtest du tar selv. Du kan også bestille selvtest for klamydia på nettet og sende i retur i posten. Jeg anbefaler deg en helsjekk med blodprøver for å se om du er smittet med herpes, syfilis eller andre virus. Du trenger ikke vise penisen din med mindre du begynner å få utslett på den. Husk kondom i fremtiden! Anonymkode: 3e695...116 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #10 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva hvis det er en damelege da? Anonymkode: 9ad91...94e Sikkert ikke den første penisen hun ser den dagen, å heller ikke den siste. Anonymkode: 1241a...29c 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #11 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): For klamydia test går du til lege og får en selvtest du tar selv. Du kan også bestille selvtest for klamydia på nettet og sende i retur i posten. Jeg anbefaler deg en helsjekk med blodprøver for å se om du er smittet med herpes, syfilis eller andre virus. Du trenger ikke vise penisen din med mindre du begynner å få utslett på den. Husk kondom i fremtiden! Anonymkode: 3e695...116 Går det an å sjekke for herpes med blodprøve? Anonymkode: 9ad91...94e
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #12 Skrevet 9. september 2022 Urinprøve. Anonymkode: 525dd...d2f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #13 Skrevet 9. september 2022 Du tar urinprøve (ett glass holder) for klamydia, trichomoniasis, gonorré og syfilis. For HIV- og hepatitt-tester tar du blodprøve. Menn som har sex med menn (eller kvinner som mistenker smitte i stumpen) må teste for flere av førstnevnte sykdommer i anus med q-tip. Anonymkode: 8a701...623 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #14 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du tar urinprøve (ett glass holder) for klamydia, trichomoniasis, gonorré og syfilis. For HIV- og hepatitt-tester tar du blodprøve. Menn som har sex med menn (eller kvinner som mistenker smitte i stumpen) må teste for flere av førstnevnte sykdommer i anus med q-tip. Anonymkode: 8a701...623 Kjønnsvorter testes ikke for med mindre du allerede har noe som kan minne om det. De går vekk av seg selv etter noen år. Kjønnsvorter er en type HPV-virus. En annen type HPV-virus gir livmorhalskreft, peniskreft og testikkekreft, og kan i kreft i munn og svelg. Noen mener anus også - alle slimhinner. Ikke alle er vaksinert. Eneste beskyttelse er kondom. Denne typen HPV gir ikke vorter, kun kreft, så du kan ikke se at du har den og den testes som regel ikke for hos menn. Jeg synes alle menn bør kreve å få testet for denne også. Herpes testes heller ikke for med mindre du har noe som tyder på herpes. Herpes kan komme og gå i løpet av livet, man har gjerne utbrudd ved stress. Behandles med medisiner og kremer, men man blir aldri kvitt viruset. Noen har ingen symptomer, selv om de er smittebærere. Herpes er ikke farlig, men vondt - bruk kondom. Anonymkode: 8a701...623 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #15 Skrevet 9. september 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Går det an å sjekke for herpes med blodprøve? Anonymkode: 9ad91...94e Det går an å se antistoffer på blodprøve, hvis du allerede har gått gjennom sykdomsutbrudd og dannet antistoffer. Men det tar et par-tre uker fra sykdomsutbrudd til antistoffer dannes. Ved mistanke om herpesutbrudd pga. utslett, tas det prøve av selve utslettet. Hvis dere er gamle nok til å ha sex, så er dere gamle nok til å oppsøke lege. Og bruk kondom når dere har sex, så reduserer dere sykdomsrisikoen vesentlig, både for dere selv og for andre. Anonymkode: 4a292...22c 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #16 Skrevet 9. september 2022 Men går det an å teste for kjønnsvorter og herpes på folk som ikke har utbrudd? Anonymkode: 9ad91...94e
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #17 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis dere er gamle nok til å ha sex, så er dere gamle nok til å oppsøke lege. Og bruk kondom når dere har sex, så reduserer dere sykdomsrisikoen vesentlig, både for dere selv og for andre. Anonymkode: 4a292...22c Jeg er mer enn gammel nok til det, men er ekstremt lite lysten på sykdommer på tissen. Anonymkode: 9ad91...94e
C-girl Skrevet 9. september 2022 #18 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er urinprøve de tar nå. Anonymkode: 2b60d...5e1 Ok, var ikke det da xen måtte teste seg, men det er jo en del år siden. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #19 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er mer enn gammel nok til det, men er ekstremt lite lysten på sykdommer på tissen. Anonymkode: 9ad91...94e Hvis du er ekstremt lite lysten på kjønnssykdom bør du avstå fra alle typer sex med andre enn deg selv. Om du bare er normalt lite lysten på kjønnssykdom holder det å bruke kondom ved alle typer sex. Anonymkode: d53b2...8a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå