AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #1 Skrevet 9. september 2022 Vi har en sønn som er 5 dager gammel og alt er helt nytt for oss alle 3, men jeg merker jeg og pappaen har en ting vi håndterer svært ulikt. Jeg hadde en tøff fødsel med følgekomplikasjoner som gjør at jeg fremdeles er mer eller mindre sengeliggende. Pappaen er kjempeflink og ordner alt som skal ordnes både for baby og meg, også kommer han og leverer baby til meg for amming. MEN så fort det ikke er noe konkret behov å dekke, legger pappa babyen i sengen sin. Baby kan godt ligge der lenge og bare se seg rundt, sutte på hendene sine og småsprelle. Han ser i grunnen fornøyd ut, men jeg får så vondt av at han ligger der så mye alene! Kan godt være hormoner, eller savnet av å bare kunne gå å plukke han opp selv som gjør det. Pappaen må jo vaske klær, lage middag osv så skjønner jo at han må legge fra seg baby også… Er det vanlig å føle savn og dårlig samvittighet når baby ligger for seg selv? Anonymkode: beee7...8c8
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #2 Skrevet 9. september 2022 Kan du ikke ha babyen ved siden av deg i sengen da? Anonymkode: ee164...c1b 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #3 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi har en sønn som er 5 dager gammel og alt er helt nytt for oss alle 3, men jeg merker jeg og pappaen har en ting vi håndterer svært ulikt. Jeg hadde en tøff fødsel med følgekomplikasjoner som gjør at jeg fremdeles er mer eller mindre sengeliggende. Pappaen er kjempeflink og ordner alt som skal ordnes både for baby og meg, også kommer han og leverer baby til meg for amming. MEN så fort det ikke er noe konkret behov å dekke, legger pappa babyen i sengen sin. Baby kan godt ligge der lenge og bare se seg rundt, sutte på hendene sine og småsprelle. Han ser i grunnen fornøyd ut, men jeg får så vondt av at han ligger der så mye alene! Kan godt være hormoner, eller savnet av å bare kunne gå å plukke han opp selv som gjør det. Pappaen må jo vaske klær, lage middag osv så skjønner jo at han må legge fra seg baby også… Er det vanlig å føle savn og dårlig samvittighet når baby ligger for seg selv? Anonymkode: beee7...8c8 La han ligge i sengen så lenge han er fornøyd. Når han gråter er han sulten. Viktig at du hviler spiser og sover så mye du kan etter en hard fødsel❤️ Anonymkode: d74fb...e91 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #4 Skrevet 9. september 2022 Hvorfor ligger ikke baby med deg i sengen? Og ja det er vanlig å føle på savn.. Anonymkode: 07185...685
Anonym6789 Skrevet 9. september 2022 #5 Skrevet 9. september 2022 Babyen kan ligge i sengen med deg. Men samtidig så har ikke babyen det fælt av å ligge i sengen sin sålenge han er mett og fornøyd og får nok oppmerksomhet og stell ellers såklart. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #6 Skrevet 9. september 2022 Jeg ga mat fast hver andre/tredje time. Mellom måltidene lå hen i sengen sin inne på soverommet. Når de er så små sover de veldig mye, det gjorde ihvertfall mine. Anonymkode: 8067f...545 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #7 Skrevet 9. september 2022 Jeg og følte på det samme, hadde masse dårlig samvittighet da hun lå alene. Vel, etter to uker var det slutt på å ligge alene! Verken våken eller sovende ville hun ligge alene, ikke i et minutt engang! Det er først nå når hun er 3 mnd det begynner å løsne litt igjen. Så hadde jeg visst, hadde jeg nytt de to første ukene mer enn jeg gjorde! Anonymkode: a03c5...5c6 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #8 Skrevet 9. september 2022 Takk for fine svar! ❤️ Vil igjen presisere at baby får behovene sine dekket og vel så det på både kos, kjærlighet, mat, tørre bleier etc. Det er altså når pappaen gjør disse praktiske syslene babyen ofte havner i sengen sin. Er nok bare hormoner og at jeg er tullerusk etter den lille som gjør at jeg synes det er så fælt at han oppholder seg noen meter unna meg 😅 men ja, skal begynne å spørre om å få han til meg i stede for sengen sin! Forhåpentligvis er jeg vel oppegående nok til å hente han selv snart også! ❤️ ts Anonymkode: beee7...8c8 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #9 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og følte på det samme, hadde masse dårlig samvittighet da hun lå alene. Vel, etter to uker var det slutt på å ligge alene! Verken våken eller sovende ville hun ligge alene, ikke i et minutt engang! Det er først nå når hun er 3 mnd det begynner å løsne litt igjen. Så hadde jeg visst, hadde jeg nytt de to første ukene mer enn jeg gjorde! Anonymkode: a03c5...5c6 Det kan være fordi hun ble utrygg av og ligge så mye alene de to første ukene da. Vanligvis er det motsatt. De tåler mer og mer å ligge alene om de får den trygghet de trenger. Anonymkode: ee164...c1b
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #10 Skrevet 9. september 2022 Er dere da alle på samme rom? Senga til babyen er hvor dere er? Jeg tenker det går helt fint, så lenge babyen er fornøyd. Han hører dere jo og man kan prate med han Det er ikke slik at babyer må bæres eller være inntil hele tiden mener jeg. Anonymkode: 21b0d...acc 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #11 Skrevet 9. september 2022 Men ha nå babyen i senga med deg da 😛 dette er da ikke noe å lage en sak ut av. Så kan du kose og stelle med babyen der 🥰 Anonymkode: 1c654...5f9
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #12 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan være fordi hun ble utrygg av og ligge så mye alene de to første ukene da. Vanligvis er det motsatt. De tåler mer og mer å ligge alene om de får den trygghet de trenger. Anonymkode: ee164...c1b Hun lå jo ikke alene hele tiden da, selvfølgelig! Om natten samsov vi, og de fleste dupper hadde hun i armene mine etter hun hadde ammet. Det var mer i situasjoner som at jeg la henne i babynestet fordi jeg skulle på do, og så sov hun da jeg kom tilbake. Da ville jeg ikke plukke henne opp og risikere å vekke henne. Anonymkode: a03c5...5c6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #13 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun lå jo ikke alene hele tiden da, selvfølgelig! Om natten samsov vi, og de fleste dupper hadde hun i armene mine etter hun hadde ammet. Det var mer i situasjoner som at jeg la henne i babynestet fordi jeg skulle på do, og så sov hun da jeg kom tilbake. Da ville jeg ikke plukke henne opp og risikere å vekke henne. Anonymkode: a03c5...5c6 Oki da misforstod jeg. Beklager. Anonymkode: ee164...c1b 2
Lindsay Bluth Skrevet 9. september 2022 #14 Skrevet 9. september 2022 Husker godt den følelsen! Man vil bare være så nær som mulig babyen. Hvis du ikke har det fra før kan bedside crib være en fin måte å få babyen nærme deg, men allikevel føle at den er trygg 🙂
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #15 Skrevet 9. september 2022 Babyen er trygg i sengen sin Jeg hadde prøvd å tenke at det er helt supert at hun trives i den alene, det er den tryggeste plassen å legge henne fra seg på. Anonymkode: 4f1e9...78c 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå