Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere! Babyen i magen ligger godt plantet med rumpa ned i bekkenet 😅 Uke 36+3 i dag. Jeg skal inn til ultralydundersøkelse på mandag for å få leie konstantert. 

Nå har det seg slik at babyen er ganske stor (+19%) og bekkenet mitt er for smalt for setefødsel (allerede målt på grunn av bekkenskade). Så å føde i sete er ikke et alternativ. 

Om vending ikke et aktuelt/ikke er vellykket vil det jo derfor bli keisersnitt. Hvilken uke bruker de evt å ta snittet? Jeg har to styrtfødsler bak meg, så kjenner jeg er litt redd for at fødselen evt skulle starte spontant 😅 

Noen med erfaring?

Anonymkode: e44b9...841

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei dere! Babyen i magen ligger godt plantet med rumpa ned i bekkenet 😅 Uke 36+3 i dag. Jeg skal inn til ultralydundersøkelse på mandag for å få leie konstantert. 

Nå har det seg slik at babyen er ganske stor (+19%) og bekkenet mitt er for smalt for setefødsel (allerede målt på grunn av bekkenskade). Så å føde i sete er ikke et alternativ. 

Om vending ikke et aktuelt/ikke er vellykket vil det jo derfor bli keisersnitt. Hvilken uke bruker de evt å ta snittet? Jeg har to styrtfødsler bak meg, så kjenner jeg er litt redd for at fødselen evt skulle starte spontant 😅 

Noen med erfaring?

Anonymkode: e44b9...841

Nå endte jeg opp med å velge vaginal setefødsel. Men om jeg hadde valgt keisersnitt ville det blitt satt opp uke 38 som rutine (altså mellom 38+0 og 39+0) her. 

Anonymkode: 7b5e2...57a

Skrevet

Jeg fikk KS 10 dager før termin pga samme grunn som deg. Fikk beskjed om å ringe ambulanse og legge meg flatt om noe skulle skje før det :)

Skrevet

Det må du nesten spørre på sykehuset om, for de har ulike rutiner. Mitt første barn ble planlagt KS pga sete, det sykehuset vi bodde ved da tok planlagte KS på en bestemt ukedag, og da var det enten 10 eller 3 dager før termin. 3 dager før syntes de var for nærme termin, så da ble det 10 dager før.

Nå har vi flyttet, nok en gang seteleie (akkurat like langt som deg, forøvrig ☺️) og sykehuset vi bor ved nå har en annen praksis. I følge jordmor her tar de planlagte KS ved sete (og andre tilfeller der baby ikke har problemer som gjør at de må ut fort) nærmere termin enn 10 dager.

Så du må nesten høre hvilke rutiner de har der du er, og så forteller du om dine styrtfødsler og hvor de kom sammenlignet med termin, så de kan ta det med i vurderingen. 

Anonymkode: 7f3d7...237

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...