AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #1 Skrevet 9. september 2022 I corona lockdown spiste jeg litt for mye potetgull og jeg gikk opp 10 kg. Har ellers vært slank. Problemet er at alt har lagt seg på magen i bukfettet, og jeg har vært på konsultasjon for fettsuging og der sa de at det kun går an å fettsuge underhudsfettet. Han nevnte at magemusklene mine lå helt ytterst ved huden som en bule utover og at jeg hadde lite fett der ytterst siden magen er ganske hard når man tar på den, men at selve fettet lå i buken. Jeg har de siste 12 mnd sultet meg og spist under 1000kcal om dagen og vært mer i aktivitet men kun mistet fett på brystene ikke magen! Det er ikke ønsket å leve mer med null energi, konstant sult og å miste fett alle andre steder enn magen. Hva kan jeg gjøre for å få flatere mage? Har hørt at situps ikke hjelper for slanking men kan det hjelpe å stramme inn magen siden legen sa at magemusklene mine ligger helt ytterst som en bul ut og er presset utover pga fettet under fra buken? Alle spør om jeg er gravid nå.. Anonymkode: d5b1f...d0f 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #2 Skrevet 9. september 2022 Denne følger jeg! Her har det samme skjedd, bare noen kg mindre og uten konsultasjon. Jeg har endret kosthold, trener styrke og løper intervall, men INGENTING skjer! Hjelp! Anonymkode: 7e469...bf3 1
Woah0 Skrevet 9. september 2022 #3 Skrevet 9. september 2022 Prøv å sette et mål hvis du vil miste den. Kanskje 1 år med å spise sunt. Eller du trenger ikke å presse deg for tøft. Men kanskje hvis du setter et mål for deg selv så kan du kanskje klare det ^^ Men skal selv spise bedre på Mandag nå. Og sette det målet. Dessuten har jeg en elsker som jeg vil bli mer bedre hos.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #4 Skrevet 9. september 2022 Woah0 skrev (2 minutter siden): Prøv å sette et mål hvis du vil miste den. Kanskje 1 år med å spise sunt. Eller du trenger ikke å presse deg for tøft. Men kanskje hvis du setter et mål for deg selv så kan du kanskje klare det ^^ Men skal selv spise bedre på Mandag nå. Og sette det målet. Dessuten har jeg en elsker som jeg vil bli mer bedre hos. Jeg har gjort dette det siste året allerede men det hjelper ingenting på magen. Har kuttet alt av sukker og brus, rører ikke godteri eller potetgull, spiser max 1-2 ganger om dagen, spiser dobbelt så mye grønnsaker som før og halvparten så lite kjøtt. Allikevel ingen fremgang på magen! Er flaut å se meg i vinduer når jeg går på gaten fordi jeg ser virkelig gravid ut og dette hindrer meg fra å ha sex også fordi magen har fått en ekstra lomme langs trusekanten. Anonymkode: d5b1f...d0f
Woah0 Skrevet 9. september 2022 #6 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har gjort dette det siste året allerede men det hjelper ingenting på magen. Har kuttet alt av sukker og brus, rører ikke godteri eller potetgull, spiser max 1-2 ganger om dagen, spiser dobbelt så mye grønnsaker som før og halvparten så lite kjøtt. Allikevel ingen fremgang på magen! Er flaut å se meg i vinduer når jeg går på gaten fordi jeg ser virkelig gravid ut og dette hindrer meg fra å ha sex også fordi magen har fått en ekstra lomme langs trusekanten. Anonymkode: d5b1f...d0f Hehe føler litt selv slikt. Er ikke den mest sunnest mannen, men føler jeg kan klare bedre. Jeg tenker hvis du har gjort det mest vanskeligste. Så kan man fokusere på det målet. Men det er ikke noe skam å være litt chubby. Tror det mest sunneste er noen ganger være slank, noen ganger være chubby. Innenfor helse og slikt. Vet ikke om det hjelper men jeg håper det hjelper 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #7 Skrevet 9. september 2022 Jeg er en person som. Kun legger på meg på magen. Jeg er 1.60 cm og bruker small i bukser og medium i topper . Men livvidden er nesten 90 cm når jeg veide over 70 kg. Eneste som hjelper meg er ketose- deretter på lavkarbo. Reglene er strenge , men man slipper å sulte i det minste. Anonymkode: 49fc1...20b 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #8 Skrevet 9. september 2022 https://beritnordstrand.no/artikler/10-tips-for-a-bli-kvitt-bukfettet Har ikke prøvd denne selv, men en venninne var veldig fornøyd. Anonymkode: 4c814...9e5 1
Woah0 Skrevet 9. september 2022 #9 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg er en person som. Kun legger på meg på magen. Jeg er 1.60 cm og bruker small i bukser og medium i topper . Men livvidden er nesten 90 cm når jeg veide over 70 kg. Eneste som hjelper meg er ketose- deretter på lavkarbo. Reglene er strenge , men man slipper å sulte i det minste. Anonymkode: 49fc1...20b For meg så spiser jeg bare epler når jeg blir sulten. Innenfor forbrenning. Men varier sikkert hva slags sunn mat folk liker å spise. Tror jeg liker epler fordi det er godt i lange lengden og overalt føles best ut.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #10 Skrevet 9. september 2022 Woah0 skrev (10 minutter siden): For meg så spiser jeg bare epler når jeg blir sulten. Innenfor forbrenning. Men varier sikkert hva slags sunn mat folk liker å spise. Tror jeg liker epler fordi det er godt i lange lengden og overalt føles best ut. Epler er sikkert ok å spise, men for meg inneholder det for mye sukrose og jeg unngår etseskader på tenner som man får av mye frukt og unngår sukker generelt. Spiser så å si aldri frukt pga det men mye grønnsaker. Bare dumt kun grønnsaker ikke metter (hvertfall ikke for meg!) Anonymkode: d5b1f...d0f 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #11 Skrevet 9. september 2022 Kan relatere, men hos meg er magen myk så kanskje jeg ikke har muskler.. Er 161 cm og 58 kg. Det høres ikke så voldsomt ut, men er 84 cm på det smaleste rundt midjen. 95 rundt navle og rumpe. Følger med for gode tips Anonymkode: e2e07...3c6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #12 Skrevet 9. september 2022 Høres ut som du trenger å begynne å trene med styrke og øvelser ville jeg gjort. Anonymkode: 6edf0...ff9
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #13 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har gjort dette det siste året allerede men det hjelper ingenting på magen. Har kuttet alt av sukker og brus, rører ikke godteri eller potetgull, spiser max 1-2 ganger om dagen, spiser dobbelt så mye grønnsaker som før og halvparten så lite kjøtt. Allikevel ingen fremgang på magen! Er flaut å se meg i vinduer når jeg går på gaten fordi jeg ser virkelig gravid ut og dette hindrer meg fra å ha sex også fordi magen har fått en ekstra lomme langs trusekanten. Anonymkode: d5b1f...d0f Har du gått ned i vekt i det hele tatt? Anonymkode: a329e...428 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #14 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kan relatere, men hos meg er magen myk så kanskje jeg ikke har muskler.. Er 161 cm og 58 kg. Det høres ikke så voldsomt ut, men er 84 cm på det smaleste rundt midjen. 95 rundt navle og rumpe. Følger med for gode tips Anonymkode: e2e07...3c6 Kirurgen jeg var hos om fettsuging lære meg at om magen er myk og deigete når man står så er det underhudsfett og det kan fettsuging. Musklene ligger under der igjen da på deg. Mens når magen er hard når man klapper på den når man står så ligger fettet i buken under musklene og det fettet er mest helseskadelig også Anonymkode: d5b1f...d0f 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #15 Skrevet 9. september 2022 Trolig teller du kalorier feil. Garantert. Anonymkode: cb08f...dab 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #16 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Kirurgen jeg var hos om fettsuging lære meg at om magen er myk og deigete når man står så er det underhudsfett og det kan fettsuging. Musklene ligger under der igjen da på deg. Mens når magen er hard når man klapper på den når man står så ligger fettet i buken under musklene og det fettet er mest helseskadelig også Anonymkode: d5b1f...d0f Da kan jeg fettsuges, men jeg har ikke råd🥺 Anonymkode: d29bd...95a 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #17 Skrevet 9. september 2022 DU SKAL IKKE SULTE DEG. Finn ut hvor mange kalorier du trenger for å _holde vekten_. Spis dette uten unntak. Spis færre karbohydrater (pasta, potet, ris) og flere proteiner. Lag så mye som mulig hjemme. Unngå rødt kjøtt, spis kylling og aller helst fisk. Sørg for at du spiser når du våkner og før du legger deg. Intermittent Fasting, hvis du har tenkt på det, må du ikke prøve. Dette kan ha motsatt effekt for kvinner. Google it. Deretter begynner du å trene styrke annenhver dag. Kjøp kettlebells og begynn hjemme om det er skummelt å dra på gymmen. Gå når du kan, kjempefint om du legger inn en times gåtur daglig. Musklene vil suge til seg kaloriene og vokse, og en liter muskel veier nesten dobbelt så mye som en liter fett. Altså vil du ikke gå ned i vekt, nødvendigvis, men du vil bli tight og trent og bli sterk. Dette gjelder også magemusklene dine, som vil presses på plass av trening. HUSK å "presse" kjernemuskulaturen når du trener. At du spenner magemusklene, liksom. Lykke til Anonymkode: b2c3b...dd7 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #18 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): DU SKAL IKKE SULTE DEG. Finn ut hvor mange kalorier du trenger for å _holde vekten_. Spis dette uten unntak. Spis færre karbohydrater (pasta, potet, ris) og flere proteiner. Lag så mye som mulig hjemme. Unngå rødt kjøtt, spis kylling og aller helst fisk. Sørg for at du spiser når du våkner og før du legger deg. Intermittent Fasting, hvis du har tenkt på det, må du ikke prøve. Dette kan ha motsatt effekt for kvinner. Google it. Deretter begynner du å trene styrke annenhver dag. Kjøp kettlebells og begynn hjemme om det er skummelt å dra på gymmen. Gå når du kan, kjempefint om du legger inn en times gåtur daglig. Musklene vil suge til seg kaloriene og vokse, og en liter muskel veier nesten dobbelt så mye som en liter fett. Altså vil du ikke gå ned i vekt, nødvendigvis, men du vil bli tight og trent og bli sterk. Dette gjelder også magemusklene dine, som vil presses på plass av trening. HUSK å "presse" kjernemuskulaturen når du trener. At du spenner magemusklene, liksom. Lykke til Anonymkode: b2c3b...dd7 SKal man også spenne bekkenbunnen? Anonymkode: 4c814...9e5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #19 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kirurgen jeg var hos om fettsuging lære meg at om magen er myk og deigete når man står så er det underhudsfett og det kan fettsuging. Musklene ligger under der igjen da på deg. Mens når magen er hard når man klapper på den når man står så ligger fettet i buken under musklene og det fettet er mest helseskadelig også Anonymkode: d5b1f...d0f Jeg har myk og deigete mage når jeg står. Men nå slanker jeg meg og gått ned 18 kg hittil. Og magefettet er blitt mindre. Anonymkode: 6edf0...ff9
Maestro Skrevet 9. september 2022 #20 Skrevet 9. september 2022 Jeg har gått ned 15 kg ish, siden mars. Men det er i forbindelse med nedtrapping av medisin. Magen er mye mindre! Men har fett nederst på magen som ikke er så flatterende og se på 😂 hos meg la ting seg gjevnt over kroppen! Var 113 kg og er 178 cm. Breie hofter, smale skuldre og normal midje. Er nå 97 ca, har jeg glemt og spist og sånn, så kaaan jeg være 96 😊 Målet er 80 kg, men stresser ikke. Spiser mindre, da jeg har slutta på den medisinen som drog meg veldig opp i vekt og gjorde meg konstant drit sulten. Så er det medisin nr to da, som jeg trapper ned på nå. Var 60 (eller mindre). Før. Men, ser jo på tidligere meg, at pent var det ikke. Og er ikke 20 lenger, begynner og bli voksen kvinne på snart 30, så ja, 80 kg minst. Stresser ikke, lar kroppen gå ned sakte og naturlig, enn og stresse som en gal. Spiser normalt og er mye aktiv. (Hjelper og ikke kjøre bil, går mye, går fjellturer og svømmer 😊) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå