AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #1 Del Skrevet 9. september 2022 Fått ny resept jeg skal ta, og da også tablett rett før sengetid. Men anbefales å spise før man tar tabletten Jeg spiser vanligvis ikke mat på kvelden, etter middag, men må vel nesten ta noe nå da. Men vil det da holde med en liten yoghurt eller en frukt? Når det står anbefales å spise før man tar tabletten. Hilsen uvitende Anonymkode: e4eb2...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 9. september 2022 #2 Del Skrevet 9. september 2022 Før - betyr før. Bare du ikke spiser etter. Du kan godt spise 2 timer før, ville jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #3 Del Skrevet 9. september 2022 Da tar du medisinen til siste måltid før leggetid. Anonymkode: 70e1e...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 9. september 2022 #4 Del Skrevet 9. september 2022 Led pakningsvedlegget. Noen medisiner kan f.eks være irriterende for magesekk/fordøyelse om de blir tatt uten mat til, men det spiller nok liten rolle hva du velger å spise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #5 Del Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da tar du medisinen til siste måltid før leggetid. Anonymkode: 70e1e...482 Det er mot smerter om nata, så å ta de etter middag tenkte jeg da ville bli for tidlig. At effekten av tablettene omtrent var ute før jeg la meg. Vi spiser middag rundt 1830-1900. Legger meg ikke før rundt 2300 Maten er for å minske risken for magesår blant annet TAkk for svar Anonymkode: e4eb2...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #6 Del Skrevet 9. september 2022 Elle Melle skrev (1 minutt siden): Led pakningsvedlegget. Noen medisiner kan f.eks være irriterende for magesekk/fordøyelse om de blir tatt uten mat til, men det spiller nok liten rolle hva du velger å spise. Det står at man skal ta medisin rett etter maten. Grunnen til mat er for å redusere risikoen for magesår og sår på tolvfingertarmen. Jeg skal klare å spise en liten yoghurt på kvelden, men var usikker på om det holdt. Anonymkode: e4eb2...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåjojo Skrevet 9. september 2022 #7 Del Skrevet 9. september 2022 Da holder det at du spiser et lett måltid, som en banan, et knekkebrød eller en yoghurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #8 Del Skrevet 9. september 2022 Elle Melle skrev (3 minutter siden): Led pakningsvedlegget. Noen medisiner kan f.eks være irriterende for magesekk/fordøyelse om de blir tatt uten mat til, men det spiller nok liten rolle hva du velger å spise. TAkk, er fare for magesår, så det anbefales å ta rett etter mat Men da prøver jeg med en liten yoghurt til kvelds, og tablett rett etter dt Takk for svar Anonymkode: e4eb2...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #9 Del Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er mot smerter om nata, så å ta de etter middag tenkte jeg da ville bli for tidlig. At effekten av tablettene omtrent var ute før jeg la meg. Vi spiser middag rundt 1830-1900. Legger meg ikke før rundt 2300 Maten er for å minske risken for magesår blant annet TAkk for svar Anonymkode: e4eb2...344 Ah, forstår. Da var jo svaret mitt meningsløst. Litt mat går bra. Og det skal som vanlig mye til å få magesår, det er kun for sikkerhets skyld. Samt å ikke risikere at effekten føles for sterkt med en gang tror jeg, fordi magen har annet å jobbe med. Anonymkode: 70e1e...482 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #10 Del Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ah, forstår. Da var jo svaret mitt meningsløst. Litt mat går bra. Og det skal som vanlig mye til å få magesår, det er kun for sikkerhets skyld. Samt å ikke risikere at effekten føles for sterkt med en gang tror jeg, fordi magen har annet å jobbe med. Anonymkode: 70e1e...482 Takk Anonymkode: e4eb2...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå