AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #1 Skrevet 9. september 2022 Jeg er i 20-årene, er ganske ny i arbeidslivet og jobber på sykehus. Vi er ofte under voldsomt press og det fører til dårlig samarbeid mellom de ansatte, dårlig kommunikasjon og krasse kommentarer. Jeg trives veldig godt på de dagene som er rolige til litt travle, men jeg har nå hatt en helt grusom uke på jobb hvor vi har løpt frem og tilbake i gangene i 8 timer, ikke spist og ikke gått på do. Et par ganger har jeg fått kommentarer på hvordan jeg gjør visse ting, noen av dem har vært grunnløse da det går på preferansen til hver enkelt. Noen kommentarer har derimot vært fordi jeg har gjort feil. Det blir ikke sagt i fra på en ordentlig måte, jeg har fått en kjip kommentar også lest meg opp på prosedyren i ettertid også forstått hva jeg har gjort feil. Det har derimot ikke vært store feil som har ført til avvik/behandlingssvikt/konsekvenser for pasienter. Problemet mitt er at det går så sterkt inn på meg. Jeg får ikke sove, tankene løper løpsk og jeg plages med å både være ekstremt flau og ha dårlig samvittighet. Har mareritt om natten og sliter med bedragerfenomen. Er det noen som har tips for hvordan jeg kan bli litt sterkere mentalt så jeg kan legge det bak meg? Lærer jo selvsagt av feilene mine men den dårlige samvittigheten sitter igjen veldig lenge etterpå og går utover humøret mitt. Anonymkode: d0707...675
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #2 Skrevet 9. september 2022 Kan det hjelpe om du sier i fra til kollegaen din om at det ikke er en grei måte de snakker til deg? F.eks. "Anne, takk for at du sier i fra når jeg gjør en feil, det er fint å få tilbakemelding slik at jeg lærer. Men jeg liker ikke tonene din, og synes du bør jobbe med å gi konstruktiv tilbakemelding på en hyggeligere måte. Jeg vet at dette er en slitsom dag, og vi er alle stressa og slitne, men det er ikke en unnskyldning for at du kan oppføre deg stygt mot kollegaer." Anonymkode: 0f51a...578 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå