Gå til innhold

Upolulær mening: Om du ikke kan stave, antar jeg at du ikke kan lese - og kan du ikke lese, er jeg ikke interessert i å høre meningene dine.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I alle diskusjoner finnes folk som føler for å bidra, men som ikke klarer stave egne argumenter. Som regel er meningene deres bare piss, også. Det er greit å være uenig med trådstarter, men når man helt tydelig ikke engang er i stand til å la seg informere - hvorfor delta?

Alle har skrivefeil i blant, men det er forskjell på å snuble på litt på tastaturet og å konsekvent drite seg ut språklig. Forstår ikke disse menneskene det selv? Om de (siste eksempelet jeg så in the wild) velger å delta i en diskusjon rundt en påstand med vitenskapelig belegg, der linker deles og nokså kompliserte argumenter hagler fra alle kanter... Hvorfor komme med en
"jeg er uenig får jeg har ett søsken barn å han opplevde dette men han bare trente masse å så gikk det vekk", eller noe i den duren?
Hallo? Gå vekk og hold kjeft! Du er dum og du bør gjøre noe du får til i stedet!

Anonymkode: 10b89...461

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

(inb4 alle skrivefeil jeg måtte ha, lol)

Skrevet

Hva vil du frem til egentlig? Å skrive handler om å gjøre seg forstått, det synes jeg ikke du klarer helt her.

Anonymkode: a9296...b11

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva vil du frem til egentlig? Å skrive handler om å gjøre seg forstått, det synes jeg ikke du klarer helt her.

Hva var det du ikke forstod?

• Liker 5
Skrevet

Har inntrykk av at de som er mest bastante og minst tolerante ofte overvurderer sin egen intelligens. 

Anonymkode: 09555...e7d

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Så du antar at folk som ikke kan lese er dumme? Det er ikke særlig smart tenkt, akkurat...

Anonymkode: fc306...d96

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva var det du ikke forstod?

Det skrev jeg. Hva vil du frem til med denne tråden? Hva er det du egentlig lurer på?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hallo? Gå vekk og hold kjeft!

Ja, gjør det du.

Anonymkode: 93e87...c7a

• Liker 1
Skrevet
Sitat

Forstår ikke disse menneskene det selv? Om de (siste eksempelet jeg så in the wild) velger å delta i en diskusjon rundt en påstand.... 

Her datt jeg av litt. Hva mener du med 'in the wild'? Mener du det siste eksempel du leste selv? For å være helt ærlig så syns jeg det ser rimelig teit ut å blande norsk og engelsk i en tekst hvor man kritiserer andre. 

Sitat

Hallo? Gå vekk og hold kjeft! Du er dum og du bør gjøre noe du får til i stedet!

Forøvrig har ikke dysleksi nødvendigvis noe med iq å gjøre. Det er fullt mulig å streve med lese- og skrivevansker samtidig som at man er reflektert og har normal eller høy iq. 

Utdanningsforskning.no

Anonymkode: 58716...743

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har inntrykk av at de som er mest bastante og minst tolerante ofte overvurderer sin egen intelligens. 

Anonymkode: 09555...e7d

Dette stemmer nok. Men jeg har også inntrykk av at folk som maser om dysleksien sin utelukkende ligger et par iq-poeng lavere enn majoriteten. 

Anonymkode: 99c81...89e

• Liker 3
Skrevet

TS jeg orker ikke å argumentere i mot deg en gang, men jeg kommer ikke til å «gå vek og holde kjeft» av den grunn. Mennesker med dysleksi har like mye rett til å uttale seg som andre heldigvis 🙂  uansett hvor dumme du mener vi er.

• Liker 3
Skrevet

Upolulær

Anonymkode: 85410...499

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, Pippi Lotta said:

TS jeg orker ikke å argumentere i mot deg en gang, men jeg kommer ikke til å «gå vek og holde kjeft» av den grunn. Mennesker med dysleksi har like mye rett til å uttale seg som andre heldigvis 🙂  uansett hvor dumme du mener vi er.

Dysleksi er den mest populære selvdiagnostiserte lidelsen som finnes.

Tror ikke det er så mye dybde i denne tråden. Overskriften sier jo det meste.

Anonymkode: 1c4ce...ad5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dysleksi er den mest populære selvdiagnostiserte lidelsen som finnes.

Tror ikke det er så mye dybde i denne tråden. Overskriften sier jo det meste.

Anonymkode: 1c4ce...ad5

Det finnes også spesifikke språkvansker og når en slik diagnose setter er ett viktig kriterie at man må ha normal IQ.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Rhodiola, adm.

Skrevet

Var visst rette ræva som feis her.

Anonymkode: bdfb7...157

• Liker 5
Skrevet

Er tildels enig med trådstarter. Det handler litt om å kjenne sin besøkstid også. Nei, man er ikke automatisk idiot av den grunn at man ikke kan skrive, men man burde forstå at man gjerne ikke har allverden å bidra med i en skriftlig diskusjon (på nett) hvis man ikke klarer å formulere alminnelige setninger.

Argumentet om dysleksi er svakt. Ja, noen har dysleksi, men det er langt flere som bare aldri har giddet å gjøre en innsats for å lære seg å skrive ordentlig. Det er rett og slett latskap.

Anonymkode: 9cbfc...201

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg kan godt forstå at det er «Upolulært» å mene det du mener, men du har jo lov til å mene hva du vil :)

Et lite tips for å unngå en del tullete tastefeil, er å skrive under eget profilnavn, for da kan man gå tilbake og rette feilene.  Jeg taster feil på skjermtastaturet hele tiden, og det er ikke alltid jeg oppdager det etterpå heller. 
Raringer som meg forstår ikke selv at jeg poster lavmålsinnlegg og mangler den forstand som du hentyder til.

Endret av Adobyen
Skrevet

Sånn er det på et forum dessverre. Det er åpnet og alle kan kommentere fritt som de vil. Både genier og idioter. Dessuten vet alle at det er umulig å argumentere med en idiot, da blir man bare en idiot selv.
Så det beste er nok å bare ignorere slike innlegg. All respons på idioti-innlegg ødelegger bare det som potensielt kunne vært en bra og interessant tråd. Så her må man bare ta noen dype åndetrekk og ignorere innleggene.

Anonymkode: 984cd...900

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...