AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #1 Skrevet 9. september 2022 Jeg er en kvinne på 35 som har lyst på ett barn. Fastlegen min rådet meg til å gå ned mellom 70 og 80 kg først. I dag veide jeg 115kg, så har bare 40 kg igjen. Er det veldig viktig å være normalvektig for å få barn? Anonymkode: b861e...2dd
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #2 Skrevet 9. september 2022 Fedme kan gjøre det vanskelig å få barn. Jo sunnere man er, jo bedre er det for mor og barn. Anonymkode: 4ff4b...753
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #3 Skrevet 9. september 2022 Du kan vel fortsatt prøve mens du slanker deg? Sa legen noe om det? Jeg hadde satt i gang dersom jeg var 35. Anonymkode: f37ff...ab8 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #4 Skrevet 9. september 2022 Du har ganske mye høyere risiko for svangerskapsdiabetes og -forgiftning som overvektig. Ikke bra for mor eller barn. Kom deg under 100, i hvert fall. Og fortsett de gode vanene under graviditet, min venninne som var overvektig gikk ned 16 kg som gravid og ut kom et frisk barn på 4,5 kg. Anonymkode: 85d47...737
JegMotStrømmen Skrevet 9. september 2022 #5 Skrevet 9. september 2022 Jeg fikk mine tre som overvektig, sunne og friske i den forstand at de sjelden har vært syke, ingen allergier, sjelden infeksjonssykdommer eller andre ting. Men 2 av dem har bokstavdiagnoser. Kroppen min var også i svært god form under graviditetene, påfallende god form, siden jeg mellom graviditetene merket belastningen av overkiloene ganske godt. Jeg var også sprek som ei fele rett etter fødslene. Men ja, jeg vil si at det viktig å være i god form ved graviditet, på tross av egne erfaringer. Godt for både mor og barn. Sunnhet i form av riktig kosthold og aktivitet vil jeg tro har større viktighet enn kun kilo og bmi.
Gjest Luksusbia Skrevet 9. september 2022 #6 Skrevet 9. september 2022 Vil jo være sunnest mulig. Har bare gått ned 33 kg til nå. Tenkte å spørre henne i oktober, for da er det 2 år siden hun sa det. Har pstav som vare 11 måneder til
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #7 Skrevet 9. september 2022 JegMotStrømmen skrev (2 minutter siden): Jeg fikk mine tre som overvektig, sunne og friske i den forstand at de sjelden har vært syke, ingen allergier, sjelden infeksjonssykdommer eller andre ting. Men 2 av dem har bokstavdiagnoser. Kroppen min var også i svært god form under graviditetene, påfallende god form, siden jeg mellom graviditetene merket belastningen av overkiloene ganske godt. Jeg var også sprek som ei fele rett etter fødslene. Men ja, jeg vil si at det viktig å være i god form ved graviditet, på tross av egne erfaringer. Godt for både mor og barn. Sunnhet i form av riktig kosthold og aktivitet vil jeg tro har større viktighet enn kun kilo og bmi. Så godt å høre❤️ For meg er det viktig å være på rett side av 100 kg Anonymkode: b861e...2dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå