Gå til innhold

Kvalm i flere dager – hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tirsdag var en vanlig dag på jobben, men på kvelden ble jeg kjempekvalm, skalv og kasta opp. Har vært hjemme fra jobb fra og med onsdag. Jeg har mye kvalme, hodepine, har mista appetitt (veldig utypisk meg) og føler meg slapp. Jeg har ikke kasta opp mer enn den ene gangen, og ikke hatt diare.

Hva kan dette være? 

- Omgangssyke: Lite sannsynlig siden jeg kun har kasta opp én gang og ikke hatt diare?

- Matforgiftning: Lite sannsynlig siden jeg kun har kasta opp én gang og ikke hatt diare? Spiste dessuten ikke noe rart på man/tirs. 

- Graviditet: Tok test i dag, den var negativ. (Har dessuten mensen nå.)

- Covid-19: Testa negativt nettopp.

Jeg skjønner ikke hva dette kan være??

Anonymkode: de7c5...6b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være magevirus om det kom brått på. Har hatt magevirus hvor jeg har vært «utafor» i flere dager og ikke kasta noe særlig opp. 
Men pass på væskeinntaket om du ikke får i deg så mye mat. Ta kontakt med lege om du ikke føler deg bedre eller blir værre.

Anonymkode: 80e6d...451

Skrevet

Noen blir veldig syke når de har omgangssyke, andre blir kanskje bare litt kvalme, føler seg sjaber og for eksempel kaster bare opp en gang. Andre kaster kanskje ikke opp i det hele tatt, men har bare diare. Husker selv det var stor variasjon innad i familien sist vi hadde det her.

Anonymkode: 1c06f...78a

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen blir veldig syke når de har omgangssyke, andre blir kanskje bare litt kvalme, føler seg sjaber og for eksempel kaster bare opp en gang. Andre kaster kanskje ikke opp i det hele tatt, men har bare diare. Husker selv det var stor variasjon innad i familien sist vi hadde det her.

Anonymkode: 1c06f...78a

Ja, det kan det jo sikkert være. Men samboeren min har ikke blitt smitta av meg, og vi har ikke barn (altså mindre sannsynlighet for å få omgangssyke). Men det kan kanskje være noe slik likevel..?

Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Kan være magevirus om det kom brått på. Har hatt magevirus hvor jeg har vært «utafor» i flere dager og ikke kasta noe særlig opp. 
Men pass på væskeinntaket om du ikke får i deg så mye mat. Ta kontakt med lege om du ikke føler deg bedre eller blir værre.

Anonymkode: 80e6d...451

Ja, det kom veldig brått! Hvor lenge har slike magevirus vart for deg? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...