Gå til innhold

Når telefonselgere ringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger dere på med en gang da hvis dere kom til å svare? Som regel ser jeg det på nummeret og svarer ikke. Men har hendt jeg ikke har tenkt meg om og svart.Føler jeg blir sittende fast i samtalen og det er vanskelig å legge på. De tar ikke et nei for et nei og prøver å overtale. Til slutt blir jeg irritert, da hører de som regel på meg, men jeg skulle ønske jeg klarte å legge på midt i samtalen. Hva gjør du?

Anonymkode: 59afa...70a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bare legger på.

• Liker 1
Skrevet

Sier nei takk og ha det.

Anonymkode: 618c2...b8c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

«nei takk» så legger jeg på. Jeg prøver ikke å forklare hvorfor jeg ikke er interessert. 

Anonymkode: e5b16...38f

• Liker 4
Skrevet

Når de sier hva det gjelder sier jeg bare «beklager det har ikke min interesse». Deretter «hadet». 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Legger dere på med en gang da hvis dere kom til å svare? Som regel ser jeg det på nummeret og svarer ikke. Men har hendt jeg ikke har tenkt meg om og svart.Føler jeg blir sittende fast i samtalen og det er vanskelig å legge på. De tar ikke et nei for et nei og prøver å overtale. Til slutt blir jeg irritert, da hører de som regel på meg, men jeg skulle ønske jeg klarte å legge på midt i samtalen. Hva gjør du?

Anonymkode: 59afa...70a

Du kan enten:

1. si nei, takk og legge på

eller

2. legge på

Du er forståelig nok redd for å fremstå uhøflig hvis du går for alternativ 2. Da går du for alternativ 1.

Jeg avbryter glatt midt i setningen med ''nei, takk'' og legger på. 

Ikke la dem foreslå å ringe senere. Bare legg på.

Endret av Drizzt
  • Liker 2
Skrevet

Jeg bare avbryter dem og sier "jeg hører du er ute etter å selge noe. Er ikke interessert. Ha det" og så legger jeg på før de rekker å protestere som oftest. Det er ingen vits å la dem komme til orde igjen, bare legg på. De har selv valgt å jobbe som telefonselgere, en av verdens mest forhatte jobber.

Skrevet
Sandie skrev (3 timer siden):

Når de sier hva det gjelder sier jeg bare «beklager det har ikke min interesse». Deretter «hadet». 

Dette har kremmerene enkelt løst ved å ikke la deg slippe til og bruker hele første setning til å presentere seg, si hva det gjelder - og presenterer tilbudene for deg. Tar gjerne flere minutt til du kommer til ordet da, det gidder jeg ikke. Bare slenger på røret jeg. 

Anonymkode: 9df9f...3af

Skrevet

Jeg prøver å hale ut tiden så lenge som mulig, da kan de i hvert fall ikke bruke den tiden på å plage andre. Samme med disse skitne svindlerne fra India som utgir seg for å jobbe for Microsoft eller andre firma. 

Anonymkode: 763b0...c99

Skrevet

Tar ikke telefonen om nummeret ikke er i kontaktlista mi eller jeg forventer et anrop.

Anonymkode: d7568...961

Skrevet

Jeg svarer at jeg er reservert mot telefonsalg og spør hvorfor de ringer meg likevel.  Deretter finner jeg ut hvem om har lekket informasjonen, og sier opp medlemskap/kundeforhold der.

Anonymkode: 6c77a...46a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har fått en greie med telefonselgere. Jeg skal ikke være den som legger på/sier hadet. God trening for en med tidligere (og dels fortsatt) sosial angst. 

Jeg lar dem først bare snakke, fortelle om hvilket fantastisk tilbud dem har til meg. For å så svare veldig bestemt: Beklager, jeg er ikke interessert. Så prøver de overbevise meg, så svarer jeg igjen noe ala: Nei, dette er ikke noe godt tilbud for meg. Jeg er ikke interessert. 

Endret av AllahBallah
  • Liker 1
Skrevet

Er det virkelig noen som svarer når ukjente nummer ringer? Svarer knapt når kjentfolk ringer engang.

Anonymkode: 63372...86e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...