Gå til innhold

Hva krangler dere om? Hvilke vaner/uvaner har din partner som skaper et problem mellom dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde vært interessant å sett hvordan dynamikken er i andre forhold. Hvor ofte krangler dere? Og om hva? 
Er det ofte småting eller mer alvorlige ting? 

Anonymkode: 70763...d96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det virkelig ingen som hadde noe å bidra med her🤔

Anonymkode: 70763...d96

Skrevet

Glemte å skru av gassen på grillen og har svidd av hel gassflaske.....fått høre det x antall ganger nå 🙄 så nå blir jeg sur og for han gnåler om det 😅 går heldigvis fort over. Ellers krangler vi lite.......er kanskje om ting som skjer der og da, men så blåses det fort over. 

Skrevet

Vi har aldri kranglet. Men diskutere rolig gjør vi iblant, da fokuserer vi på å lytte til hverandre og finne et godt kompromiss. Og det gjør vi.

Noe vi generelt er uenige om er hvor ofte sengetøyet skal byttes, hvor ofte gulvet trenger å vaskes, og hvordan jeg kutter gulosten😅 ikke akkurat noe krise i forholdet altså.

Anonymkode: 9ed6e...e2c

• Liker 2
Skrevet

Vi krangler om rydding. Vi har veldig forskjellig mening om hvor mye rot som er akseptabelt. Han er mer rotete enn meg. Han blir mest irritert på meg fordi han mener jeg er anklagende når jeg snakker til han. 

Anonymkode: 52c18...60b

• Liker 3
Skrevet

Krangler generelt lite. Men det som kan skape diskusjon hos oss er f.eks en så enkel ting som å lage middag. Jeg mener han burde bidratt mer der (stort sett jeg som lager middag), mens han er storfornøyd hvis han har laget middag 1 gang i uka 😄

Han er også til tider fæl til å mase om at gjøre ting. Har jeg sagt jeg skal gjøre det, så er det ikke nødvendig å mase om det annen hver dag. Jeg gjør det når det passer meg. 

Skrevet

Krangler om reaksjoner. Altså, han kan gjerne si til meg "gidder du å gjøre ditten eller datten neste gang du gjør sånn og sånn, for ellers må jeg gjøre det" eller lignende. Men sier jeg det samme til han, så blir han så sur. Og han er morrasgretten. Det plager meg, jeg synes det er så uhøflig å stå opp og være sur mot meg og barna. Da får han stå opp før oss så han er blid til vi kommer. Eller gå på badet eller noe og vente det ut. 

Husarbeidet krangler vi lite om, da er stort sett fordi jeg "smelter" og bare "ååååh, som det ser ut her" og så tar jeg halvparten mens han tar halvparten ❤️ Men han stopper ofte vasking midt i. Senest i dag skulle han rydde etter frokost mens jeg ordnet ungene. Og da jeg skal sette meg med en kaffekopp etterpå er det masse eggrester på bordet. Han hadde nemlig glemt oppgaven halvveis, avbrutt og ikke kommet på å fullføre. Da blir jeg litt sånn hmfr... 

Men av det vi krangler om: 

1. At han er sur mot meg eller barna 

2. At han blir sur/går i forsvar/motangrep/misforstår hvis jeg ber om noe/tar opp noe

3. At han mener jeg bør overse at han er sur mot meg og tåle såpass 😅

Helt tåpelig alt sammen egentlig. (Men jeg synes det er så ubehagelig å være rundt sure folk. Synes ikke det er folkeskikk når man lar det gå utover andre)

Anonymkode: 9867b...d33

• Liker 3
Skrevet
Mardina skrev (6 minutter siden):

Krangler generelt lite. Men det som kan skape diskusjon hos oss er f.eks en så enkel ting som å lage middag. Jeg mener han burde bidratt mer der (stort sett jeg som lager middag), mens han er storfornøyd hvis han har laget middag 1 gang i uka 😄

Han er også til tider fæl til å mase om at gjøre ting. Har jeg sagt jeg skal gjøre det, så er det ikke nødvendig å mase om det annen hver dag. Jeg gjør det når det passer meg. 

Kjør ansvar for middagen annenhver dag! Dvs på hans dager, hvis han ikke orker/har tid/kan så må han spørre deg, og dermed også takke for at du tok det for han 😄 (Føles såååå mye bedre å gjøre mest om man får takk og blir spurt, slik at det ikke føles som man tas for gitt ❤️ )

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kjør ansvar for middagen annenhver dag! Dvs på hans dager, hvis han ikke orker/har tid/kan så må han spørre deg, og dermed også takke for at du tok det for han 😄 (Føles såååå mye bedre å gjøre mest om man får takk og blir spurt, slik at det ikke føles som man tas for gitt ❤️ )

Slett ingen dum ide.... 😁 

Skrevet

Mine klager på ham:

1) At han ikke ser ting som trengs og gjøres.

2) At han ikke disiplinerer datteren vår.

3) At han er ekstremt treig, alt gjøres i siste liten.

Hans klager på meg:

1) At jeg blir fort sur

2) Høylydt

3) Maser om morgenen

Vi er ganske forskjellige 😅 Men har det fint sammen likevel.

Anonymkode: 434b0...7ad

Skrevet

Vi krangler egentlig lite. Men det går i dette:

1) Han mener jeg er rotete og har for mange ting. Jeg er delvis enig. Har orden på noen områder. Går på ryddekurs! Men minimalist blir jeg nok aldri. 

2) Han mener jeg er sløsete og kan bruke mindre/spare mer/få bedre avtaler/tjene mer. Jeg er egentlig enig. Han er veldig flink med penger. Jeg har vært flink før. Har mye fokus på å tjene penger nå. 

3) Jeg mener at han kan være for mistenksom og negativ overfor andre inkludert meg. Han er delvis enig. Han har blitt mildere. 

4) & 5) Vi er veldig ulike på to punkt; jeg planlegger det meste, han liker å være spontan. Og jeg er veldig sosial og han ikke. Vi krangler ikke så mye om disse tingene men det kan iblant være vanskelig å forstå hverandre. 

Anonymkode: 48e15...7d6

Skrevet

Tre ting går igjen hos oss : fordeling av husarbeid (han ser hverken rot eller støv), økonomiske prioteringer (jeg vil spare, han vil leve livet) og barneoppdragelse (jeg er betraktelig strengere). 

Skrevet

Svigermor.

Hun kommer alltid først. Spontane besøk er hennes superkraft: «jeg er på vei» uten avtale, uten å spørre først. Ikke noe problem for samboeren, han synes det er bare koselig. For meg er det kontrollbesøk av generalen. Samboeren forstår meg ikke. Jeg orker ikke mer.

Anonymkode: 4bbd8...c58

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg kan aldri huske at vi har kranglet (vært sammen i 5 år og har et barn på 4 mnd nå). Jeg er imponert over måten han takler meg på, det er takket være han at vi har et harmonisk og fredfylt hjem. 

Men typiske ting som irriterer meg er skjermbruk. Han sitter ALLTID låst til en skjerm (pc, mobil, tv, nettbrett...). Den er med på do, i senga, ved matbordet, når vi har gjester eller er på besøk osv. Hvis vi skal ut døra må han ALLTID se ferdig en film, gjøre ferdig noe på et spill, skrive ferdig meldinger osv. Jeg synes det er utidig at den aldri kan legges bort. Det er vanskelig å få kontakt med han, og han er alltid forsinket ut døren! 

Ellers løser vi det meste med "stein, saks, papir", hvis vi er uenig. Funker gull 😆

Anonymkode: 50389...e4f

• Liker 1
Skrevet

Vi krangler så busta fyker med jevne mellomrom. Oppsummert så krangler vi stort sett fordi vi begge er utslitt av altfor mye å gjøre. Men slik er livet med to fulle jobber, fem barn som er dine & mine, ekser som skal blande seg inn i alt mulig og diverse besteforeldre som også skal blande seg inn i alt. 

Heldigvis har vi et solid fundament sammen og har det stort sett helt fantastisk sammen, både vi to alene og hele familien. 

Anonymkode: 94599...653

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Svigermor.

Hun kommer alltid først. Spontane besøk er hennes superkraft: «jeg er på vei» uten avtale, uten å spørre først. Ikke noe problem for samboeren, han synes det er bare koselig. For meg er det kontrollbesøk av generalen. Samboeren forstår meg ikke. Jeg orker ikke mer.

Anonymkode: 4bbd8...c58

Kjenner det igjen. I tillegg liker svigermor å rydde i tingene våre og kastet før ting hun ikke likte. Etter mange sure, lange samtaler med mannen kommer hun ikke inn døra her uten god forvarsel og nirydding/vasking av leiligheten.

Skrevet

Kan krangle litt om hva som er rot og urent. F.eks kan han syns alt ser fint ut før vi får besøk, men jeg syns noe må gjøres. Det kan være flekker på bord, kjøkkenbenk, smuler, for mye Oppvask i vasken, synlig støv på gulvet rundt bordbein/stoler. Har hund så det støver raskt her. Da kan det bli diskusjoner om hva som er nødvendig å gjøre. Og av og til blir jeg irritert da jeg må fikse alt om han er opptatt og ikke har tenkt over dette før besøk / stoler ikke på at han får gjort rent alene hvis jeg er opptatt (ham gjør gjerne noe, men ting blir bare halvgjort). Samme gjelder hans utsettelseses-problem. Vi har ulike oppgaver i hjemmet som vi er enig om. Men han kan utsette sin del pg da blir det mye fortere rotete/urent. Og det f.eks går utover mine oppgaver (f.eks) om han ikke støvsuger når han skal og jeg skal vaske gulvet senere. 

Han klager også på at jeg bruker tid. Det er egentlig ikke noe problem. Han har en egen klokke i hodet som han ikke forteller meg om. Dvs han kan tenke inni seg at vi skal være kjørt kl 13 fordi vi skal noe, men han har aldri sagt det høyt eller spurt om det passer. Ofte ting vi skal som ikke krever at vi må ut innen et viss klokkeslett. Så da kan jeg plutselig stå å føne håret ukledd mens han omtrent er på vei ut døren og klager. 

Besøk. Hvis det planlegges uten å involvere den andre. Han har en tendens til å invitere flere. Er veldig gjestfri og disker opp med mat og drikke. Hyggelig det, men ikke når han tar fra maten jeg har kjøpt inn og planlagt utover uken. Samt jeg syns det blir dyrt og at man ikke alltid må diske opp med noe. Av og til holder det med kaffe og noe snacks om kompisene er innom et par timer.

Anonymkode: 8d722...35f

Skrevet

Vi krangler aldri. Er vi uenige, snakker vi bare rolig om det. Vi kan bli litt sure av og til, men lar det ikke gå utover hverandre. Uansett, det går fort over. 

Skrevet

Vi krangler ikke. Med god kommunikasjon slipper man gjerne det, men det visste jeg ikke før jeg møtte kona.. Haha. 

Pga hjemmekontor går hun mye i grå joggebukser. De irriterer jeg meg sykt over og ønsker å brenne de. Også legger hun oppvaskbørsten ned i vasken. Ellers har jeg lite å klage på! 

• Liker 1
Skrevet

Kranglet nesten aldri i mitt tidligere forhold, men der var følelsene rimelig flate. 

I nåværende forhold har jeg mye frustrasjon og er nok den som gjør at det blir krangler når jeg sier i fra til en mann som ikke vil snakke om noe og ihvertfall ikke på mine premisser.

Det blir vel mest krangler som følge av mangel på sex/samliv, han vil ikke si god natt, vil ikke kysse osv. Generellt oppfattes han som uempatisk på å gi kjærlighet til meg, men heldigvis ikke til barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...