Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med lønn? Hvilke arbeidsoppgaver kan man regne med? Er det endel tunge løft?

Anonymkode: 41252...5ae

Skrevet

Har jobbet i Jysk. Mye tunge løft! Klesskap og andre flate pakker….

Anonymkode: 29ffc...c44

Skrevet

Utrolig lav lønn.

Anonymkode: 27483...5be

Skrevet

Hver gang jeg er innom Rusta så synes jeg bare så ufattelig synd på de ansatte. Den Rusta musikken som durer og går i bakgrunnen konstant er helt forferdelig. De skulle hatt lønnspålegg kun for belastningen det medfører å høre på den musikken.

Så synes jeg synd i dem fordi de må stå i kassen. Får ikke en gang en liten stol. Dessverre er det vel noe som bare blir mer og mer vanlig i butikkyrkene...

Anonymkode: 5808c...203

• Liker 4
Skrevet

Lurer på det samme ang lønn, hørt det er bedre betalt i butikker enn på cafe eller restauranter. Stemmer det?

Når jeg gikk på skolen var jeg i praksis på Rusta, rydda ut varer, rydda i hyller, hjalp kunder med å finne ting, sto i kassa ganske greie arbeidsoppgaver. Eneste er at jeg blir fort lei, så syns det var kjedelig. også var/er det så mye forskjellige dufter, ting der så følte jeg pusta inn gift når jeg rydda i varene. Spesielt såpe/vask avdelingen. Burde egentlig bruke hansker og munnbind syns jeg.. HMS.

Anonymkode: 58e08...d8c

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hver gang jeg er innom Rusta så synes jeg bare så ufattelig synd på de ansatte. Den Rusta musikken som durer og går i bakgrunnen konstant er helt forferdelig. De skulle hatt lønnspålegg kun for belastningen det medfører å høre på den musikken.

Så synes jeg synd i dem fordi de må stå i kassen. Får ikke en gang en liten stol. Dessverre er det vel noe som bare blir mer og mer vanlig i butikkyrkene...

Anonymkode: 5808c...203

Jobba i butikk selv. Ala Tilbords. Er ikke kvilehjem det nei. Bruker beina fra vi kommer på jobb til vakten er ferdig. Og litt til. I travle perioder, blir det lenge stående i pakkedisk eller kassen, men bytter på hvem som løper rundt og hjelper på gulv, og de som pakker gaver bånn gass. 

Tror ikke de på Rusta, står kun i kasse hele vakten. Og de har nok ei god matte og stå på inkl godt fottøy. Så lenge man får bevege seg og gjør andre ting i butikken, så går det helst fint tenker jeg. Er tyngre og stå rett opp og ned enn og spasere rundt i butikken, stå og ta betaling for så bevege seg igjen. 

Skrevet
Maestro skrev (5 timer siden):

Jobba i butikk selv. Ala Tilbords. Er ikke kvilehjem det nei. Bruker beina fra vi kommer på jobb til vakten er ferdig. Og litt til. I travle perioder, blir det lenge stående i pakkedisk eller kassen, men bytter på hvem som løper rundt og hjelper på gulv, og de som pakker gaver bånn gass. 

Tror ikke de på Rusta, står kun i kasse hele vakten. Og de har nok ei god matte og stå på inkl godt fottøy. Så lenge man får bevege seg og gjør andre ting i butikken, så går det helst fint tenker jeg. Er tyngre og stå rett opp og ned enn og spasere rundt i butikken, stå og ta betaling for så bevege seg igjen. 

Jeg jobber på Rusta og folk kvier seg for og stå i kassen. Vi står to timer om gangen. Samme sekund vi er ferdig så ringer vi på nestemann hvis han eller hun ikke skulle stå klar med kassen.

Jeg er helt ærlig dritt lei av løping og gåing hele dagen. Samme tralten dag etter dag. 
Vil gjerne jobbe i en mindre butikk. 

Anonymkode: 2feee...eaa

• Liker 1
Skrevet

Jobbet i jysk for en del år siden, de har et helt fantastisk bonussystem. Det er mye tunge løft og en del overtid, men lett om komme over en mill i årslønn med litt innsats. Aftenposten hadde en artikkel om det for et par år siden, så regner med det fortsatt er sånn. 

Anonymkode: ca0e8...7b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg jobber på Rusta og folk kvier seg for og stå i kassen. Vi står to timer om gangen. Samme sekund vi er ferdig så ringer vi på nestemann hvis han eller hun ikke skulle stå klar med kassen.

Jeg er helt ærlig dritt lei av løping og gåing hele dagen. Samme tralten dag etter dag. 
Vil gjerne jobbe i en mindre butikk. 

Anonymkode: 2feee...eaa

Ta ansvar, si opp jobben din!

Anonymkode: 36b5b...db6

Skrevet

Hvilken utdanning har dere som jobber i disse butikkene/varehusene? Er dette typisk ufaglærte jobber?

Anonymkode: b0e25...498

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilken utdanning har dere som jobber i disse butikkene/varehusene? Er dette typisk ufaglærte jobber?

Anonymkode: b0e25...498

Ja. Men man kan ta fagbrev i salgsfaget som det heter. Jobber selv i matbutikk uten fagbrev, og tjener 221 i timen + UB tillegg. 

Anonymkode: 227ed...8c8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...