AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #1 Skrevet 9. september 2022 Si at du skal flytte inn i en ny leilighet og den er helt tom og upersonlig. Hvordan får du den til å virke hjemmekoselig sånn bortsett fra møblene du putter inn. Hva skal til for at det blir et hjem sånn med tanke på dekor (ikke personer/dyr som også flytter inn) Jeg trenger tips, sånn at jeg kan trives i min nye leilighet. Anonymkode: 1b6c0...3f5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #2 Skrevet 9. september 2022 Om leiligheten er lys, pynter det veldig opp med tekstiler i farger du liker, gardiner, tepper, puter i sofa.. Lyslykter, og et par pene store bilder på veggene Anonymkode: 37d42...bdc 6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #3 Skrevet 9. september 2022 Du bør innrede leiligheten med enkle ting som du liker i de fargene og materialene du liker. Trenger ikke bli dyrt, men ikke velg interiør basert på mote eller andre. Velg det DU ønsker. Anonymkode: 60cd9...184 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #4 Skrevet 9. september 2022 Du fyller det med personlige ting, i farger du liker. Har dekor på vegger og puter i sofaen. Setter ting du bruker til matlaging på kjøkkenbenken. Ting blir personlige når de inneholder noe som viser hvem som bor der. Anonymkode: 6c41e...ec0 1
Tripptrapp1 Skrevet 9. september 2022 #5 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Si at du skal flytte inn i en ny leilighet og den er helt tom og upersonlig. Hvordan får du den til å virke hjemmekoselig sånn bortsett fra møblene du putter inn. Hva skal til for at det blir et hjem sånn med tanke på dekor (ikke personer/dyr som også flytter inn) Jeg trenger tips, sånn at jeg kan trives i min nye leilighet. Anonymkode: 1b6c0...3f5 Grønne planter, tekstiler og (personlig) kunst. 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #6 Skrevet 9. september 2022 hva liker du? minimalisme, maksimalisme, noe midt i mellom? Liker du farger eller vil du ha en nøytral fargepalett? Jeg for eksempel elsker farger, mannen min liker en mer nøytrale farger. Begge liker minimalistisk stil. Vi har blitt enige om at vi har de store tingene som sofa og møbler i nøytrale farger og så sper jeg på med farger i tilbehøret. Har for eksempel to knall røde lamper på kjøkkenet og bilder på veggen i rosatoner og sper på med fargerike stearinlys, kjøkkenbordet og stolene er trevhite og kjøkkeninredningen er mørk grå. Dermed blir det et rolig totalintrykk og vi begge er fornøyde. Anonymkode: 879d1...ac9 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #7 Skrevet 9. september 2022 Planter 😍 Fine farger og naturmaterialer. Mine interesser er planter, fantasy, matlaging - så her står det mange kokebøker og fantasybøker fremme, samt kjøkkenmaskin, urter etc. Da blir det veldig personlig iallfall. Anonymkode: aa2f6...e40 1
Trollkatt Skrevet 9. september 2022 #8 Skrevet 9. september 2022 Litt kjedelig råd, men det beste tipset jeg har er å gi det tid. Ikke kjøp alle møbler på én gang, og på samme sted. La deg bo deg inn i leiligheten. Innred med fotografier og gjenstander, om du har overtatt eller arvet noe, hvis disse tingene gir deg en god følelse. Kjøp ting på reiser/ferier, som kan gi deg gode minner når du ser på det. Da mener jeg ikke nødvendigvis souverniter, men kanskje noe fint fra et bruktmarked eller et putetrekk eller lignende. Gå for en blanding mellom nye og gamle ting - magien ligger i kontrastene, synes jeg. Lag deg en pinterest-tavle for visuell inspirasjon: Lagre bilder som gir deg en god følelse. Belysning er viktig. Varmt, godt lys og lys i hjørner av oppholdsrommene, hjørner som blir mørke på kvelden og på vinterstid. Og planter er aldri feil. Lykke til! 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #9 Skrevet 9. september 2022 Sjekk ut Studio McGee på Netflix. Tror serien heter drømmehjemmet. Anonymkode: 36263...b02 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #10 Skrevet 9. september 2022 Tusen takk for alle svar! 🥰 Skal prøve å gjøre det litt koselig i hvert fall, før jeg flytter inn! Anonymkode: 1b6c0...3f5
Blålilla Skrevet 9. september 2022 #11 Skrevet 9. september 2022 Planter og noen puter og pledd gjør underverker.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #12 Skrevet 9. september 2022 Belysning er viktig! Heng opp lysslynge innendørs, det er så koselig. Anonymkode: c33e9...f17
enkefru Skrevet 9. september 2022 #13 Skrevet 9. september 2022 Sjekk denne tråden fra 17/8 Hvordan få det hjemmekoselig? - Hus og hage - Kvinneguiden Forum
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #14 Skrevet 9. september 2022 Mye planter og blomster. Store tepper, lunt. Det viktigste er kanskje belysningen. Anonymkode: 66842...6da
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #15 Skrevet 9. september 2022 Myke, gode pledd i fine farger, noen puter som matcher, kanskje et gulvteppe. Enkle gardiner. Noe enkel kunst/malerier på veggene, gjerne i farger som matcher puter/pledd/gulvteppet. Noen fine lysestaker/lys/lykter. Blomster liker jeg å kjøpe for å pynte opp et rent hjem og det gir meg glede. Jeg synes det blir koselig og stemningsfullt. Og jeg elsker bokhyllene mine! Anonymkode: 5f710...3cf
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #16 Skrevet 9. september 2022 Et av mine beste tips er flere, små lyskilder (gjerne med lyspærer med gulskjær) spredt rundt i stedet for få, større lamper. Anonymkode: 422ec...d3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå