Gå til innhold

Fjordkraft eller Fortum? (Eventuelt andre tips)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din erfaring med Fjordkraft, med fortum og eventuelle andre? Tips mottas

Anonymkode: 375a0...669

Skrevet

Hadde fjordkraft og de fjernet alle fordelene ved å være kunde. Vi hadde både fastprisavtale og matchpris. De tok bort begge disse med en gang prisene begynte å gå opp. 

Anonymkode: a602c...ea4

Skrevet (endret)

Fjordkraft har desverre tapt seg, men de er en ryddig aktør og har en halvveis brukbar app. Husker den logger meg av minst fire ganger i uken.

Hvis du trenger bare spotpris så er det ingen grunn til å ikke ta en smartere aktør enn Fjordkraft. F.eks. Vibb eller Elekt er gode leverandører for bare spotpris, og er vel nesten garantert billigere enn Fjordkraft.

Trenger du elbil-lader som er smart skal de også kunne gjøre dette. Det finnes også Tibber, Elkompis, osv, men de vet jeg mindre om for har aldri vært kunde der.

Endret av Gjest5656
Skrevet

Veldig fornøyd med fjordkraft. Ryddig og seriøs aktør. Sparer også masse i trumf.

Anonymkode: e026d...a7c

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Veldig fornøyd med fjordkraft. Ryddig og seriøs aktør. Sparer også masse i trumf.

Anonymkode: e026d...a7c

Sikker på det? La oss si at man bor i nordnorge, og betaler rundt 1 øre pr. kWh. Fjordkraft har påslag på 3,90øre/kWh i Trumf-avtalen sin. Du betaler altså nesten 400% påslag i strømprisen for å få 2% Trumf-rabatt..? Worst-case her kan det sammenlignes med å kjøpe brus for å tjene penger på panten... Om man bor i sørligere deler av Norge er ordningen grei nok

Prisinformasjon

Du får strømmen til spotpris. I tillegg betaler du et månedlig fastbeløp og påslag per kWh.

Månedlig fastbeløp: 39.00 kr/mnd

Påslag strøm: 3.90 øre/kWh

Tibber har i det minste en flat månedspris på 39kr og 1øre i påslag for lovpålagte ordninger. 

Skrevet (endret)
newman01 skrev (7 minutter siden):

Sikker på det? La oss si at man bor i nordnorge, og betaler rundt 1 øre pr. kWh. Fjordkraft har påslag på 3,90øre/kWh i Trumf-avtalen sin. Du betaler altså nesten 400% påslag i strømprisen for å få 2% Trumf-rabatt..? Worst-case her kan det sammenlignes med å kjøpe brus for å tjene penger på panten... Om man bor i sørligere deler av Norge er ordningen grei nok

Prisinformasjon

Du får strømmen til spotpris. I tillegg betaler du et månedlig fastbeløp og påslag per kWh.

Månedlig fastbeløp: 39.00 kr/mnd

Påslag strøm: 3.90 øre/kWh

Tibber har i det minste en flat månedspris på 39kr og 1øre i påslag for lovpålagte ordninger. 

Kjøp Vibb og da får du

Månedlig fastbeløp: 0 kr/mnd

Påslag: 0 øre/kWh

Og så betaler du ekstra om du vil ha ekstra.

For 39 kr mnd så får du appen deres, og det blir likevel billigere enn tibber fordi påslaget er 0 øre/kWh.

Men ja.

LOS - Coop avtalen og Trumf avtalen er kun lønnsom hvis strømmen er dyr, men jeg tror det ikke var meningen at strømmen skulle være så dyr. Denne avtalen skulle de egentlig tjene penger på :P hvis strømmen fortsetter å være dyr tror jeg de skrur ned prosenten på dem.

Endret av Gjest5656
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Gjest5656 said:

Kjøp Vibb og da får du

Månedlig fastbeløp: 0 kr/mnd

Påslag: 0 øre/kWh

Og så betaler du ekstra om du vil ha ekstra.

For 39 kr mnd så får du appen deres, og det blir likevel billigere enn tibber fordi påslaget er 0 øre/kWh.

Føler at de 39 kronene for app er verdt det. Den holder orden på strømforbruket mitt, slik at jeg ikke havner i et fastleddstrinn jeg ikke ønsker å være i. Akkurat nå trives jeg godt i trinn 3 (5-10kW). Må ha noe som begrenser effekten til elbilladeren når plutselig vaskemaskinen, oppvaskmaskinen, varmekablene eller noe annet finner på å starte opp. 

Ser ut som Oss-brikken til Vibb koster 990kr. Tror jeg betalte rundt 300kr for Pulse-dingsen til Tibber. 

Endret av newman01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...