AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #1 Skrevet 9. september 2022 Hei Min mann jobber offshore og er borte ca 5 uker og så hjemme i 8 uker. Borte igjen i 5 uker og så hjemme i 8 uker og slik fortsetter det. Vi er gift og har 2 nydelige barn på 1 og 3.5 år. Jeg jobber 40%. Og får gitt masse tid til barna da pappaen deres er mye borte. Det er jeg som tar meg av barna stortsett fordi jeg er med dem hele tiden. Har vaskehjelp annenhver uke. Har god økonomi..god helse..og lever et godt liv. Vi reiser på ferie to ganger i året med pappa. Jeg har ikke noe i mot at mannen er bortreist flere uker på rad. Vi klarer oss kjempe bra. Men problemet er bare det at barna savner pappaen sin veldig. Da eldste var liten gikk det fint. Men nå i det siste har han begynt å spørre veldig mye etter pappaen sin. Jeg føler at han blir litt trist. Ikke alltid han får vist følelsene sine. Yngste er også veldig glad i pappaen sin men siden hun ikke er mer enn 1 år gammel så klarer hun ikke å vise følelsene sine på samme måte som storebror gjør. Spørsmål: Hvordan er det med dere andre foreldre som er mye borte fra barna i forbindelse med jobb? Hverdagen fungerer veldig bra hos oss. Men det eneste er at barna savner faren sin. Vil de etter vært fortså dette? Vil det etter vært bli en del av oppveksten dems? Eller vil det bli verre? Hvor gamle er barna deres? Er det mye savn fra barnas side?💞 Anonymkode: 9d44e...1b9
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #2 Skrevet 9. september 2022 Vannskelig det der... Jeg føler jeg er mye borte fra ungene, da jeg jobber kvelden 3-4 dager i uken, og noen helger. Har gjort det siden yngste var 1 år, så ingen av dem husker noe annet. Men hver dag får jeg høre av ungen at de savner meg, og nå er de 10 og 12... De ringer med hver kveld og sier natta, og jeg er der å vekker dem hver morgen, alikevel synes de jeg er for mye borte. Men nå er de jo store nok til å forstå at mamma er på jobb, og at det må jeg hvis vi skal ha råd til bolig/mat/klær.... Allikevel er jo dette langt unna den situasjonen din mann er i. Men han må jo få masse tid med ungene når han er hjemme, og det er nok det dere må fokusere på:) Anonymkode: 61475...53e
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #3 Skrevet 9. september 2022 Her er pappaen borte 6 uker og hjemme 6 uker. Når barnet at mindre savnet han pappaen masse, og reagerte negativt første uken etter han dro. Sov dårlig, spiste dårlig og var generelt utilpass. Nå er barnet 7 år, og det går helt fint ! Skal sies at det har alltid vært slik. Anonymkode: eae73...2b4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #4 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Her er pappaen borte 6 uker og hjemme 6 uker. Når barnet at mindre savnet han pappaen masse, og reagerte negativt første uken etter han dro. Sov dårlig, spiste dårlig og var generelt utilpass. Nå er barnet 7 år, og det går helt fint ! Skal sies at det har alltid vært slik. Anonymkode: eae73...2b4 Takk for svaret :))) Har du jobbet fullt hele tiden? Ts Anonymkode: 9d44e...1b9
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #5 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vannskelig det der... Jeg føler jeg er mye borte fra ungene, da jeg jobber kvelden 3-4 dager i uken, og noen helger. Har gjort det siden yngste var 1 år, så ingen av dem husker noe annet. Men hver dag får jeg høre av ungen at de savner meg, og nå er de 10 og 12... De ringer med hver kveld og sier natta, og jeg er der å vekker dem hver morgen, alikevel synes de jeg er for mye borte. Men nå er de jo store nok til å forstå at mamma er på jobb, og at det må jeg hvis vi skal ha råd til bolig/mat/klær.... Allikevel er jo dette langt unna den situasjonen din mann er i. Men han må jo få masse tid med ungene når han er hjemme, og det er nok det dere må fokusere på:) Anonymkode: 61475...53e 😪 så trist Anonymkode: 9d44e...1b9 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #6 Skrevet 9. september 2022 Har mann i forsvaret son er borte 1-2 uker i mnd. Yngste hos oss nå er 3,5 år, så samme alder. Har også en på veg. Savnet etter pappaen ble stort da hun tippet 3, og nå er det nesten uutholdelig for henne. Hun er VELDIG pappajente, han er ekstremt mye til stede for henne når han er hjemme og overgangen blir derfor stor selv om vi har der bra hjemme. Det er hjerteskjærende å se henne bli så utrettelig leiseg hver kveld, og selv om 7 døgn i strekk ikke er voldsomt mye så oppleves det slik for henne. Løsningen er at han nå ser etter ny jobb. Han kommer til å gå ned rundt 300 000 kr i året da han tjener godt nå, men pengene er ikke verdt det for ungenes skyld. Han ønsker seg en jobb med mer fleksitid hvor han kommer hjem hver dag slik at han kan være mer til stede. Anonymkode: 9b578...80e 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #7 Skrevet 9. september 2022 Jeg er oppvokst med en far som har jobbet på sjøen siden før jeg ble født og til han hikk av med pensjon og jeg ble voksen. Det har gått veldig bra med meg! Så klart var det perioder det var tøft, men jeg husker bare alle de gode stundene! Anonymkode: db625...2f0
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #8 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (På 9.9.2022 den 18.36): Jeg er oppvokst med en far som har jobbet på sjøen siden før jeg ble født og til han hikk av med pensjon og jeg ble voksen. Det har gått veldig bra med meg! Så klart var det perioder det var tøft, men jeg husker bare alle de gode stundene! Anonymkode: db625...2f0 Var du enebarn eller hadde du flere søsken? Anonymkode: 9d44e...1b9 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #9 Skrevet 11. september 2022 Flere?? Vil gjerne høre flere erfaringer Anonymkode: 9d44e...1b9
Gjest Anonyme-meg Skrevet 11. september 2022 #10 Skrevet 11. september 2022 Min mann er sjømann, siden før vi vi møttes. Vi har et barn i sammen som er blitt 10 år nå. Det har gått veldig bra. Har selvfølgelig vært perioder hvor det har vært mye savn. Men vi snakker mye med pappa på telefon og facetime. Også snakker vi mye om det å savne pappa, at det er lov å være trist og lei seg. Når pappa har fri så er han hjemme, å det er veldig deilig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå