Gå til innhold

Fruktbarheten hos menn har gått drastisk ned, og folk skylder på feminister og testosteronmangel.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Snok1 skrev (26 minutter siden):

Hva er egentlig problemet med redusert testosteronnivå i befolkningen?

Før vi korrigerer problemet bør vi kanskje definere problemet…..

Man skulle tro man slapp å argumentere for at man ikke ønsker å se sånne mystiske hormonforandringer i befolkningen, men det er bare et google søk unna:

- Lavt energinivå / depresjon

- Insulinresistens => Diabetes

- Impotens / manglende lyst.

- Overvekt

- Dårlig fysisk form. Manglende muskelstyrke og utholdenhet.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Isambard skrev (5 minutter siden):

Man skulle tro man slapp å argumentere for at man ikke ønsker å se sånne mystiske hormonforandringer i befolkningen, men det er bare et google søk unna:

- Overvekt

Dette er jo symptomer hos ett individ som har fått drastisk reduksjon av testosteronnivå pga overgangsalder.

Denne tråden dreier seg om en svak reduksjon i gjennomsnittsnivået hos populasjonen.

Hvilket potensielt problem representerer dette?

Jeg spør fordi jeg er genuint nysgjerrig, og har ingen egen mening om temaet.

(Sikkert fordi jeg er blitt 50+ og mindre selvhevdende pga lite testosteron😃)

• Liker 2
Skrevet
Isambard skrev (10 minutter siden):

- Overvekt

Spise ordentlig mat og holde seg unna sukker. Droppe ekkel halvfabrikata, komme seg ut i frisk luft og spise grønnsakene sine. Og klapp nå for guds skyld igjen pc-en og legg bort smarttelefonen sin.

Anonymkode: e329e...37f

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, Snok1 said:

Dette er jo symptomer hos ett individ som har fått drastisk reduksjon av testosteronnivå pga overgangsalder.

Denne tråden dreier seg om en svak reduksjon i gjennomsnittsnivået hos populasjonen.

Hvilket potensielt problem representerer dette?

Jeg spør fordi jeg er genuint nysgjerrig, og har ingen egen mening om temaet.

(Sikkert fordi jeg er blitt 50+ og mindre selvhevdende pga lite testosteron😃)

Du kan høre om transmenn (kvinner som tar testosteron tilskudd) rapportere en betydelig mye høyere libido. Testosteron er et naturlig sex-hormon.

En ung mann som er deprimert vil også føle seg mindre deprimert, fordi testosteron er også en naturlig antidepressiv. Det er såpass merkbart at når han eller hun slutter med testosteron tilskudd merker han at man blir deprimert.

Vi er 110% påvirket av våre hormoner, bare hør når kvinner har sine svinginger eller hvordan sult påvirker vårt humør som igjen påvirker vår dømmekraft og utfall.

En svak reduksjon av testosteron hos populasjonen virker sikkert ikke som problematisk fra dag til dag, men alt har en butterfly-effekt.

I et samfunn med økende depresjon, så mister man også unge menn og damer som i utgangspunktet skulle vært et produktivt menneske som bidrar til statskassen. Fra et økonomisk perspektiv vil helsetjenester koste mer, og inntekter fra skatt synke. 

Lavere testosteron nivå hos menn påvirker også dating, som også gir butterfly effekt til neste generasjonens familieliv, eller potensielt mangel av. Man har et ordtak som heter at samfunnet er bygget på skuldrene av stabile familier. Dette  åpner opp dørene for ytterlige diskusjoner som jeg ikke går innpå for nå.

Er testosteron mangel Svarteper i alt dette? Sikkert ikke, men man skal være forsiktig med å "juble" for lav testosteron nivå hos menn slik som tittelen indikerer.

• Liker 1
Skrevet
umAxa skrev (1 time siden):

Du kan høre om transmenn (kvinner som tar testosteron tilskudd) rapportere en betydelig mye høyere libido. Testosteron er et naturlig sex-hormon.

En ung mann som er deprimert vil også føle seg mindre deprimert, fordi testosteron er også en naturlig antidepressiv. Det er såpass merkbart at når han eller hun slutter med testosteron tilskudd merker han at man blir deprimert.

Vi er 110% påvirket av våre hormoner, bare hør når kvinner har sine svinginger eller hvordan sult påvirker vårt humør som igjen påvirker vår dømmekraft og utfall.

En svak reduksjon av testosteron hos populasjonen virker sikkert ikke som problematisk fra dag til dag, men alt har en butterfly-effekt.

I et samfunn med økende depresjon, så mister man også unge menn og damer som i utgangspunktet skulle vært et produktivt menneske som bidrar til statskassen. Fra et økonomisk perspektiv vil helsetjenester koste mer, og inntekter fra skatt synke. 

Lavere testosteron nivå hos menn påvirker også dating, som også gir butterfly effekt til neste generasjonens familieliv, eller potensielt mangel av. Man har et ordtak som heter at samfunnet er bygget på skuldrene av stabile familier. Dette  åpner opp dørene for ytterlige diskusjoner som jeg ikke går innpå for nå.

Er testosteron mangel Svarteper i alt dette? Sikkert ikke, men man skal være forsiktig med å "juble" for lav testosteron nivå hos menn slik som tittelen indikerer.

Jeg forstår deg dithen at dette er dine resonnementer (jeg leser ingen åpenbare feil i dem).

Jeg lurer på om det finnes popularisert forskning på hva redusert testosteron i befolkningen betyr.

Du har interessante tanker, altså.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Spise ordentlig mat og holde seg unna sukker. Droppe ekkel halvfabrikata, komme seg ut i frisk luft og spise grønnsakene sine. Og klapp nå for guds skyld igjen pc-en og legg bort smarttelefonen sin.

Jeg så på den ene undersøkelsen som viser 20% fall på 15 år. (Travison etc)

De fant ingen korrelasjon med livsstil.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Snok1 said:

Jeg forstår deg dithen at dette er dine resonnementer (jeg leser ingen åpenbare feil i dem).

Jeg lurer på om det finnes popularisert forskning på hva redusert testosteron i befolkningen betyr.

Du har interessante tanker, altså.

Man kan lure, og resonnementet er bare min personlige mening, og ikke nødvendigvis slik det er. Som oftest når jeg ringer med dommedagsbjella, så ønsker jeg selvsagt at jeg tar grundig feil

Men vi vet at lav testosteron nivå kommer med mentale og fysiske helseproblemer, og vi vet at helsesektoren som må ta i mot de som trenger hjelp som koster penger, og nav må utbetale til alle som er falt ut fra samfunnet. To plus to er som regel fire, selv om det ikke finnes en "popularisert forskning". Det skal også sies at jo lenger ute domino rekken man prøver å korrelere årsak og effekt, jo større generaliseringer må man også anta. Noe som gjør forskning med så store kam, lett useriøst.  Ikke vet jeg. Jeg er som sagt veldig fornøyd med å kalle det for min personlig mening.

• Liker 1
Skrevet
Isambard skrev (49 minutter siden):

Jeg så på den ene undersøkelsen som viser 20% fall på 15 år. (Travison etc)

De fant ingen korrelasjon med livsstil.

Lenke til denne undersøkelsen?

Skrevet
Snok1 skrev (6 timer siden):

Hva er egentlig problemet med redusert testosteronnivå i befolkningen?

Før vi korrigerer problemet bør vi kanskje definere problemet…..

Du får spørre kvinnene som har flyktet fra Ukraina om de har fått øye på noen fordel ved å ha menn med litt baller…

Mens vi er inne på temaet: Er det ikke rart at feminister, som ellers hyler i fistel over alt som kan mistenkes å minne om forskjellsbehandling på basis av kjønn, ikke klynker et eneste lite pip i protest mot at kvinner får forlate Ukraina mens menn må bli og kjempe?

Det er nesten så man skulle tro det faktisk er sant at det ikke finnes feminister i en husbrann… 😏

• Liker 2
Skrevet
ClausSaus skrev (24 minutter siden):

Du får spørre kvinnene som har flyktet fra Ukraina om de har fått øye på noen fordel ved å ha menn med litt baller…

Mens vi er inne på temaet: Er det ikke rart at feminister, som ellers hyler i fistel over alt som kan mistenkes å minne om forskjellsbehandling på basis av kjønn, ikke klynker et eneste lite pip i protest mot at kvinner får forlate Ukraina mens menn må bli og kjempe?

Det er nesten så man skulle tro det faktisk er sant at det ikke finnes feminister i en husbrann… 😏

Hva kan norske feminister gjøre med det? Det er vel ukrainsk lov som sier det skal være sånn?

Anonymkode: 911f2...1d9

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.9.2022 den 20.26):

Seriøst, kan dere slutte å poste videoer fra hun der? Hun er HELT psykopat og driver en weird kult! 

Anonymkode: 3c5bd...af7

Det du skriver her er løgn og lett å avkrefte.

Hva med å heller se videoen, og diskutere sak og ikke person?

Anonymkode: 550f2...7ec

Skrevet
ClausSaus skrev (2 minutter siden):

Dust. Kan forsikre deg om at det ikke finnes mye heltepotensial (eller mot eller forstand eller arbeidskapasitet i gjrnnomsnittsnordmannen... Kanskje han gidder å ta seg sammen et par måneder for å gjøre inntrykk i starten, men tar ikke lang tid før han kollapser foran tv-en (og blir sittende)...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hva kan norske feminister gjøre med det? Det er vel ukrainsk lov som sier det skal være sånn?

Anonymkode: 911f2...1d9

Se på kurdiske og israelske kvinner, de slåss i vei pga militær trening. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
ClausSaus skrev (1 time siden):

Gitt at testosteron har signifikant betydning for utviklingen i krigen i Ukraina:

Er Russland femininisert til lavere testosteron-nivåer enn Ukraina?

Jeg vil være veeeeldig interessert i alt som underbygger denne teorien. På forhånd takk!

Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):

Gitt at testosteron har signifikant betydning for utviklingen i krigen i Ukraina:

Er Russland femininisert til lavere testosteron-nivåer enn Ukraina?

Jeg vil være veeeeldig interessert i alt som underbygger denne teorien. På forhånd takk!

Selvfølgelig er de ikke det, men de har seff lavere motivasjon for krigen, som angivelig ikke eksisterer. Soldatene er visstnok også rekruttert fra de fattigste i utkant-Russland. I følge Aftenposten også mange fra den muslimske minoriteten, og de har vel ingen grunn til å la seg rive med av Putins stormannsgalskap.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig er de ikke det, men de har seff lavere motivasjon for krigen, som angivelig ikke eksisterer. Soldatene er visstnok også rekruttert fra de fattigste i utkant-Russland. I følge Aftenposten også mange fra den muslimske minoriteten, og de har vel ingen grunn til å la seg rive med av Putins stormannsgalskap.

Nå var det vel @ClausSausjeg spurte. Dersom testosteron-nivåer er tilstrekkelig signifikante til å forklare Ukrainas framgang, må vel det samme kunne forklare Russlands tilbakegang? Er Russland blitt gjennomfemininisert? 

Skrevet
Isambard skrev (4 minutter siden):

Takk skal du ha. Har ikke lest artiklene, men googlet kildene og begge virker solid.

Slik informasjonsdeling er KG på sitt beste!

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2022 den 11.45):

Jada, vi vet fra før at ALT er kvinners skyld. 🙄

Anonymkode: 4dc96...098

Halvparten må damene ta skylda for , så får mennene ta den andre halvparten. Jeg mistenker også mikroplast og mye annet som vi skader naturen med, som f. Eks. Sprøytemidler og vaskemidler. Feminisme og rosa barbiedukker til gutta er irrelevant. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...