AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #42 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Nei det har med adrenalin ikke testosteron å gjøre. Kvinner som driver med jakt har ikke høyere testosteron nivå i dag eller før og det var helt vanlig at kvinner jaktet dyr på samme måte som menn før i tiden, det er bare at det ikke har fått like stor plass i historien fordi menns historie har blitt sett på som viktigere. (Mange kvinnelige kunstnere og oppfinnere som heller ikke har fått plass i historien fordi menn har tatt æren for det) Det var helt vanlig med kvinnelige krigere i vikingtiden etc og dette har heller ikke med testosteron å gjøre. Var farligere for kvinner å være inne i huset med familien og mannen og onkler, det er bevist at overgrep og incest skjer mest i familier som bor mange tett sammen slik som var hovedboformen før i tiden. Når man var ute blandt resten av folket var man mer trygg og samme gjelder forøvrig i dag. Moral og etikk har alltid stått høyt i forskjellige samfunn i form av religion. Mener du at moral og etikk senker testosteron nivået hos menn, hvordan? Mener du at det er en sammenheng med å forsørge familien og å produsere mer testosteron? Hva er kildene dine på det? Isåfall burde du oppfordre menn som klager på feminismen og mindre testosteron å få seg jobber med millionlønn og forsørge kona si for å få mer testosteron, men da er damer golddiggere ikke sant? Hva konkret av maskulinitet blir vasket bort mener du? Kan du komme med konkrete eksempler på hvordan menn generelt som kjønn blir mer som kvinner i væremåte og adferd og hvordan kvinner generelt blir mer som menn? Er det så veldig mannlig innstilling da? "Håper folk dør ut fordi verden går til helvete" Du som snakker om mannlige egenskaper og adferd og at menn var så mye tøffere før osv hva med å heller bidra i kampen for å endre planeten til det bedre og ikke bare gi opp som en veiking? Feminismens skyld det og kanskje? 😅 Anonymkode: 9acaa...e5a Du sier mye her men har lite fakta å vise til. Alle tingene jeg nevnte har påvirkning på testosteron. Bare det at en mann gifter seg og får barn gjør at testosteron nivået synker kraftig. Menn som tar seg av barn og er omsorgsfulle får lavere testo. Dette er det forsket på. De fleste damer er sammen med tøffel menn som har så lav testo at de er mere som kvinner i væremåte. Det jeg mener med at menneskeheten bør dø gradvis ut, syns jeg er helt legitimt. Har ikke mennesker brukt nok mange år på å vise at de ikke kan ta vare på jordkloden vi bor på? Skal denne planeten reddes må vi tilbake til steinalderen i levemåte. Selv om vi får grønne skifter og "ny bærekraft" fortsetter bare utslippene å øke. Er for mye velstand, folk og forurensning i havet og ellers. Det eneste folk bryr seg om er sin egen egoisme, penger og liv for det meste.. Anonymkode: b2950...2ab 2 1
ClausSaus Skrevet 10. september 2022 #43 Skrevet 10. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 9.9.2022 den 11.27): Spesielt mannemenn som ikke liker at sønnene leker med dukker, mener å se en sammenheng med at gjennomsnittlig testosteronnivå og sædkvalitet har gått kraftig ned de siste årene. Det stemmer at både sæd og testo er på vei ned- men de samme mennene skylder på feminisme, at denne gjør menn "myke", og at myke aktiviteter som å snakke om følelsene sine eller vise empati (eller strikke en genser?) senker testosteronet og sædkvaliteten, som om det eneste som øker testo og sæd er å løpe i skogen og jakte bjørn. Det er jo litt vittig, for forskning viser at testosteronnivået faktisk ikke har så mye å si for sædkvaliteten: https://www.reproductivefacts.org/news-and-publications/patient-fact-sheets-and-booklets/documents/fact-sheets-and-info-booklets/testosterone-use-and-male-infertility/ Det som derimot er årsak til infertilitet hos menn, er mikroplast. https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/15579883221096549 Read and weep. Ironien er jo at de samme mannemenna som er livredde feminister, ofte også er de som ikke synes vi bør endre på noe som helst ved samfunnet vårt (annet enn å få vekk feminismen, da). De benekter gjerne global oppvarming, synes kildesortering er noe tull og at miljøbevegelsen har "gått for langt". Vel, ser ut som om dere kan ha skutt dere selv gjentatte ganger i foten, her. Miljøvern er sædvern. Og dere kan være så feminine og myke dere bare vil - sæden bryr seg ikke. Ekte menn er seg selv fullt og helt, enten de er feminine eller maskuline (eller begge!) - og beskytter miljøet. ❤️ Anonymkode: a7ded...4a9 Det er klart, feminister er jo et motiv for å ha testosteronmangel. Lettere å leve sammen med noen som hater deg hvis du innerst inne er enig. Men noen årsaksforklaring er det neppe. Den primære årsaken til fallet i testosteronnivå hos vestlige menn er hormonforstyrrende kjemikalier. Mikroplast er en ting, men du har også endel nasty stoffer i diverse kosmetikkprodukter – deodoranter, solkremer, osv. Og ikke minst i mange plantebaserte matvarer. Hvis du har lyst til å lære noe om dette, istedet for å bare sitte og frøse over menn som fremdeles er menn, kan jeg anbefale boken "Estrogeneration" av Dr Anthony Jay. https://www.ark.no/boker/Anthony-G-Jay-Estrogeneration-How-Estrogenics-Are-Mak-9781946546029 Ikke overraskende østrogen-lignende substanser som viser seg å være problemet. Og du… ingen er redde for feminister. Dere er ikke farlige, bare litt irriterende. Som mygg og knott. Endret 10. september 2022 av ClausSaus 2
umAxa Skrevet 12. september 2022 #44 Skrevet 12. september 2022 On 9/9/2022 at 4:14 PM, AnonymBruker said: Tror i hvert fall ikke kvinner foretrekker gryntende, bredkjevede gorillamenn. Det er mer i incelenes konspirasjonsteorier Anonymkode: e329e...37f Det motsatte av en lav testosteron mann er en høy (normal) testosteron mann. Alt annet du sa er ren stråmann og det finnes incels annet svartmaling blant lav testosteron menn også. Prøv igjen: hva er det kvinner generelt sett foretrekker mellom disse to valgene? 3
kraftwerk Skrevet 12. september 2022 #45 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (På 9.9.2022 den 16.40): Masse påstander her av typen "forskning viser..." Her er min påstand: Folk dikter opp ting her Anonymkode: b1e6b...8d7 Her har du kilden din finnes massevis på Google, hvis du gidder å engasjere deg. https://uscfertility.org/plastics-male-infertility/
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #46 Skrevet 12. september 2022 umAxa skrev (4 timer siden): Det motsatte av en lav testosteron mann er en høy (normal) testosteron mann. Alt annet du sa er ren stråmann og det finnes incels annet svartmaling blant lav testosteron menn også. Prøv igjen: hva er det kvinner generelt sett foretrekker mellom disse to valgene? Har du sett bilde av giga-Chad😁? Glad jeg kjenner ungdom som oppdaterer meg på hva som skjer. Kanskje jeg er litt høy på testosteron jeg også, gammel feminist (med verdens lekreste mannekjæreste) i overgangsalderen😁. Mente akkurat det samme før også, Chad er for neanderthalere. Anonymkode: e329e...37f 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #47 Skrevet 12. september 2022 Faren min måtte slutte å røyke. Det tok sånn 10+ år før de ble gravide! Anonymkode: 3c5bd...af7
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #48 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 9.11): Anonymkode: 550f2...7ec Seriøst, kan dere slutte å poste videoer fra hun der? Hun er HELT psykopat og driver en weird kult! Anonymkode: 3c5bd...af7 4
Mr.SukkerFri Skrevet 12. september 2022 #49 Skrevet 12. september 2022 (endret) On 9/9/2022 at 11:27 AM, AnonymBruker said: Spesielt mannemenn som ikke liker at sønnene leker med dukker, mener å se en sammenheng med at gjennomsnittlig testosteronnivå og sædkvalitet har gått kraftig ned de siste årene. Det stemmer at både sæd og testo er på vei ned- men de samme mennene skylder på feminisme, at denne gjør menn "myke", og at myke aktiviteter som å snakke om følelsene sine eller vise empati (eller strikke en genser?) senker testosteronet og sædkvaliteten, som om det eneste som øker testo og sæd er å løpe i skogen og jakte bjørn. Det er jo litt vittig, for forskning viser at testosteronnivået faktisk ikke har så mye å si for sædkvaliteten: https://www.reproductivefacts.org/news-and-publications/patient-fact-sheets-and-booklets/documents/fact-sheets-and-info-booklets/testosterone-use-and-male-infertility/ Det som derimot er årsak til infertilitet hos menn, er mikroplast. https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/15579883221096549 Read and weep. Ironien er jo at de samme mannemenna som er livredde feminister, ofte også er de som ikke synes vi bør endre på noe som helst ved samfunnet vårt (annet enn å få vekk feminismen, da). De benekter gjerne global oppvarming, synes kildesortering er noe tull og at miljøbevegelsen har "gått for langt". Vel, ser ut som om dere kan ha skutt dere selv gjentatte ganger i foten, her. Miljøvern er sædvern. Og dere kan være så feminine og myke dere bare vil - sæden bryr seg ikke. Ekte menn er seg selv fullt og helt, enten de er feminine eller maskuline (eller begge!) - og beskytter miljøet. ❤️ Anonymkode: a7ded...4a9 Dets står: Kanskje Microplastics May Be a Significant Cause of Male Infertility Bortsett fra det så skal alle bidra til å ta varet på miljøet. Ville samfunnet vært ærlig og innrømmet at feminister (om det er faktisk tilfellet) kan være grunnen ? Personlig så tror jeg ikke det. Endret 12. september 2022 av Mr.SukkerFri
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #50 Skrevet 12. september 2022 Mange menn nå ser jo så feminine ut så jeg blir skremt. Merkelig at de får damer overhodet, de må sikkert være bifile. Anonymkode: 5e381...8ba 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #51 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mange menn nå ser jo så feminine ut så jeg blir skremt. Merkelig at de får damer overhodet, de må sikkert være bifile. Anonymkode: 5e381...8ba De trenger ikke å være bifile. Det er heller tilfelle at det er flere heterofile menn som er androgyne nå enn det har vært på lenge. Men jeg tror at dette har gått om igjen i perioder gjennom menneskers historie. Det kan ha vært få i en periode, og flere i en annen periode. Det finnes jo både flere hundre og tusen år gamle malerier av androgyne menn. Anonymkode: 57860...bbf
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #52 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De trenger ikke å være bifile. Det er heller tilfelle at det er flere heterofile menn som er androgyne nå enn det har vært på lenge. Men jeg tror at dette har gått om igjen i perioder gjennom menneskers historie. Det kan ha vært få i en periode, og flere i en annen periode. Det finnes jo både flere hundre og tusen år gamle malerier av androgyne menn. Anonymkode: 57860...bbf Androgyne menn er Guds vakre gave til kvinner. Anonymkode: e329e...37f 4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #53 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Androgyne menn er Guds vakre gave til kvinner. Anonymkode: e329e...37f Ja, ser nok av de i reklamen for paradise hotell. Anonymkode: 5e381...8ba
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #54 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, ser nok av de i reklamen for paradise hotell. Anonymkode: 5e381...8ba Det ser ikke jeg på, men send meg en ung Jeremy Irons, David Bowie eller Harry Styles eller Timothee Chalamet..Mmm.. Anonymkode: e329e...37f 1
umAxa Skrevet 13. september 2022 #55 Skrevet 13. september 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Har du sett bilde av giga-Chad😁? Glad jeg kjenner ungdom som oppdaterer meg på hva som skjer. Kanskje jeg er litt høy på testosteron jeg også, gammel feminist (med verdens lekreste mannekjæreste) i overgangsalderen😁. Mente akkurat det samme før også, Chad er for neanderthalere. Anonymkode: e329e...37f Selvsagt, det er en morsom meme, og jeg regner med fleste som snubler over den forstår humoren. Jeg regner også med at når jeg sier en høy (normal) testosteron mann, så snakker jeg om en mann med normale verdier, og ikke en fiktiv karakter lagd av en kvinnelig artist?🤷♂️ 1
Flintis Skrevet 13. september 2022 #56 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (På 9.9.2022 den 13.45): Den siste er ikke så uvant å høre heller. Min eks skyldte på feminismen for at han følte seg veik. Men han var følsom fra barnsben av, mens søstera var det mye mer tak i. Veik var han først og fremst fordi han ikke turte eie sitt eget og hele følelsesliv, men satte opp forsvarsmekanismer som gjorde at han ble tvers gjennom gjennomsiktig. Det er vel en del menn som rett og slett ikke godtar at følsomheten deres kan og ofte er personlighetsmessig eller en konsekvens av at oppdrageren/ne ikke anerkjenner følelsene deres og lærer dem å sette grenser for seg selv. Anonymkode: 1ed33...36d Hvilke forsvarsmekanismer satte han opp og hvordan ble han gjennomsiktig?
Flintis Skrevet 13. september 2022 #57 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (På 9.9.2022 den 17.54): Vi menn spiser ofte feil, er blitt feitere og med det følger konsekvensene av testosteronmangel. Med mer. Noen av oss gjør ikke tabben til gjennomsnittet, og har derfor høyt testosteron, potens og en kropp som ikke lider. Vi er de samme mennene damene deler på for å få friske barn. Som far til et lite fotball lag er det bare å meddele at gjennom jobb og trening har en truffet mange kvinner som er sulteforet på MANN. Du som MANN kan velge. Som genetisk pudding, eller ervervet pudding, får du leve i din tåkeide om at du ikke kan bli MANN igjen. Jeg har fått frem dyret i mange, og vist dem vei til å ivareta eget kjønn og mannlige harmoni. Som menneskemann må en ville, og gjennomføre. Valg og bevissthet er noe annet enn en pseudo virkelighetsforståelse. Mikroplasten gjør nok sitt, men det er ikke det eneste svaret. Ofte er det manglende evne til å lytte. Det og bevissthet om seg selv og omgivelsene. Anonymkode: 35887...550 Hva og hvordan spiser du, eller hva er feil? Hva er tabben dere ikke gjør og hva gjør dere? Hva legger du i begrepet MANN er det bare fysisk? AnonymBruker skrev (På 9.9.2022 den 17.54): Jeg har fått frem dyret i mange, og vist dem vei til å ivareta eget kjønn og mannlige harmoni. Som menneskemann må en ville, og gjennomføre. Valg og bevissthet er noe annet enn en pseudo virkelighetsforståelse. Anonymkode: 35887...550 Kan du si litt mer om dette? Hva er dyret og hvordan brukes dette? Og litt om å ivareta eget kjønn og mannlig harmoni også.
Isambard Skrevet 14. september 2022 #58 Skrevet 14. september 2022 Jeg synes dette er veldig skremmende, og skjømmer ikke at det er forsket mer på det. Jeg tror årsaken er miljøgifter. Vi vet at andre dyrearter får hormonene forstyrret og blir sterile av miljøgifter. Hvorfor skulle ikke vi? Jeg synes teorien om feminisering er for tynn. Verden var ikke så annerledes for 30 år siden. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #59 Skrevet 14. september 2022 15 minutter siden, Isambard said: Jeg synes dette er veldig skremmende, og skjømmer ikke at det er forsket mer på det. Jeg tror årsaken er miljøgifter. Vi vet at andre dyrearter får hormonene forstyrret og blir sterile av miljøgifter. Hvorfor skulle ikke vi? Jeg synes teorien om feminisering er for tynn. Verden var ikke så annerledes for 30 år siden. Ikke bare miljøgifter (som i stoffer som er i miljøet) men også f.eks. det faktum at bisfenol A er et SYNTETISK ØSTROGEN man uten videre syntes det var lurt å bruke i plast (epoxy, og tilsatt i andre typer plast). Siden ble det selvfølgelig kjent for å virke hormonforstyrrende og ble eliminert fra f.eks tåteflasker for babyer nettopp derfor. Bare i løpet av de siste 15 årene eller så. Men hva er det tynne plastbelegget på innsiden av alle drikkebokser og hermetikkbokser? Jo, epoxy. I kontakt med syrer osv i diverse mat og drikkevarer lekker noe bisfenol A ut av dette epoxybelegget og havner i våre kropper. Helt trygt, sier selvfølgelig industrien. Stoffet brukes bare i stadig økende omfang. Rundt 7 millioner tonn BPA produseres i året. Sannsynligvis påvirkes menn(esker) enda mer av visse av disse stoffene enn dyr gjør, på grunn av hvordan de er i så direkte kontakt med mye av mat og drikke som vi konsumerer. Og dette er bare ett av mange hormonforstyrrende stoffer vi eksponeres for. DETTE er ikke feminister, men den kjemiske industrien og næringsmiddelindistrien ansvarlig for. Anonymkode: 32383...a99 4
Snok1 Skrevet 14. september 2022 #60 Skrevet 14. september 2022 Hva er egentlig problemet med redusert testosteronnivå i befolkningen? Før vi korrigerer problemet bør vi kanskje definere problemet….. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå