Gå til innhold

Fruktbarheten hos menn har gått drastisk ned, og folk skylder på feminister og testosteronmangel.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ClausSaus skrev (25 minutter siden):

Spørsmålstegn, min kjære… spørsmålstegn.

Men nei, jeg anser ikke dette som en samfunn jeg gidder å risikere noe for å forsvare. Og det er ganske lenge siden jeg tenkte annerledes.

Hadde dette samfunnet satt pris på menn, eller i det minste vært likegyldig, så OK – noen må jo kanskje gjøre noe den dagen det eventuelt smeller.

Men et samfunn der maskulinitet er ansett som giftig, og tradisjonell maskulinitet (gisp!) er på god vei til å bli klassifisert som sinnslidelse, bør ha en annen plan for å forsvare seg enn at jeg skal risikere liv og lemmer for "fellesskapet".

Du kan en dag komme til å oppleve at det er flere enn meg som tenker slik, selv om vi jo selvfølgelig får håpe at den dagen aldri kommer.

(Og før noen begynner å få bange anelser: Nei, det kunne heller aldri falle meg inn å gjøre noe for å skade samfunnet – bare så det er sagt. Jeg har bare forlengst sluttet å bry meg.)

Forskjell på maskulinitet og såkalt toxic maskulinitet vel? Det er for dumt å sope alt sammen oppi samme sekk.

Tradisjonell maskulinitet er heller ikke nødvendigvis en uting alt sammen :) 

Ja, du høres sliten og oppgitt ut.

Anonymkode: 911f2...1d9

Skrevet
ClausSaus skrev (20 minutter siden):

Selvfølgelig kan testosteronnivå avgjøre kriger, både i prinsippet og – som vi dessverre kan komme til å oppleve – i praksis.

Takk for at du endelig klargjør din mening! Fint om du deler kompetente kilder som støtter meningen din.

Så til feminisme-spørsmålet: Er Russland mer femininisert siden du a)mener feminisme reduserer befolkningens testosteron-nivå, og b)mener Russland taper krigen fordi russiske menn har lavere testosteron-nivå enn ukrainske menn?

Lenk gjerne kilder til din dype kunnskap på det siste spørsmålet også. På forhånd takk.

Skrevet
Snok1 skrev (Akkurat nå):

Takk for at du endelig klargjør din mening! Fint om du deler kompetente kilder som støtter meningen din.

Så til feminisme-spørsmålet: Er Russland mer femininisert siden du a)mener feminisme reduserer befolkningens testosteron-nivå, og b)mener Russland taper krigen fordi russiske menn har lavere testosteron-nivå enn ukrainske menn?

Lenk gjerne kilder til din dype kunnskap på det siste spørsmålet også. På forhånd takk.

Da jeg aldri har uttalt noe om disse temaene har jeg heller ikke tenkt å begynne bare fordi du sliter med leseferdighetene.

Du klarer sikkert å dikte opp et svar selv.

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (3 timer siden):

Gitt at testosteron har signifikant betydning for utviklingen i krigen i Ukraina:

Er Russland femininisert til lavere testosteron-nivåer enn Ukraina?

Jeg vil være veeeeldig interessert i alt som underbygger denne teorien. På forhånd takk!

Testosteron betyr noe , men neppe når man skyter med artilleri. Raseri og adrenalin betyr noe, men jeg har ingen kjennskap til at menn er sintere enn kvinner. Motivasjon betyr noe, og det er helt sikkert at mange russiske soldater er umotiverte, mens det også er helt sikkert at Ukrainerne kjemper med ryggen mot veggen. Det er vinn eller forsvinn. Man kan følgeig anta at Ukraina har en motivasjonsfordel som neppe har noe med testosteron å gjøre.   

Russerarmeen var ganske spilttet der ungdommene som ble sendt ut mot sin vilje var mye snillere, mykere og mer humanistiske enn de garvede soldatene fra Wagner og Tsjetsjenia.

Jeg tror ikke dette akkurat underbygger teorien, kanskje "undergraver" er mer presist?

Skrevet
ClausSaus skrev (7 minutter siden):

Da jeg aldri har uttalt noe om disse temaene har jeg heller ikke tenkt å begynne bare fordi du sliter med leseferdighetene.

Du klarer sikkert å dikte opp et svar selv.

Her er utgangspunktet for vår lille undertråd.

Jeg skal komme med en innrømmelse: Mer enn å være interessert i svarene dine, liker jeg å lese dine semantiske krumspring hvis eneste hensikt er å unngå spørsmål om implikasjonene dine om at soldatene i Ukraina her særskilt høye testosteron-nivåer.

Soldatene i Ukraina har et felles høyverdig mål, fullstendig støtte i egen befolkning, høyteknologisk utstyr, masse oppdatert trening, tilgang til verdens beste etterretning og god organisasjon. Testosteron har selvsagt ingen ting å stille opp mot disse fordelene. 

Hvis Sofie Elise har en Uzi og Andrew Tate har en speiderkniv vet alle hvem som vinner den duellen 9 av 10 ganger.

CE6CFD4F-39A0-4C2D-B722-1FAC1B2104B6.png

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (1 time siden):

Her er utgangspunktet for vår lille undertråd.

Jeg skal komme med en innrømmelse: Mer enn å være interessert i svarene dine, liker jeg å lese dine semantiske krumspring hvis eneste hensikt er å unngå spørsmål om implikasjonene dine om at soldatene i Ukraina her særskilt høye testosteron-nivåer.

Soldatene i Ukraina har et felles høyverdig mål, fullstendig støtte i egen befolkning, høyteknologisk utstyr, masse oppdatert trening, tilgang til verdens beste etterretning og god organisasjon. Testosteron har selvsagt ingen ting å stille opp mot disse fordelene. 

Hvis Sofie Elise har en Uzi og Andrew Tate har en speiderkniv vet alle hvem som vinner den duellen 9 av 10 ganger.

CE6CFD4F-39A0-4C2D-B722-1FAC1B2104B6.png

Og du forstår ikke at poenget kun var at menn i Ukraina faktisk har baller.

Nei, hvis det ble for komplisert kan jeg ikke hjelpe deg.

• Liker 1
Skrevet

Det er naturens måte å orden ting på. vi er overbefolket og jordens undergang kommer nærmere og nærmere. 

Anonymkode: a69df...5ea

Skrevet
ClausSaus skrev (10 minutter siden):

Og du forstår ikke at poenget kun var at menn i Ukraina faktisk har baller.

Nei, hvis det ble for komplisert kan jeg ikke hjelpe deg.

Det handlet om mye mer enn det. Jeg har hjulpet deg ved å utheve.

B6DD0528-3E71-4EAE-A4D2-11029ED06EC9.jpeg

Skrevet
Snok1 skrev (12 minutter siden):

Det handlet om mye mer enn det. Jeg har hjulpet deg ved å utheve.

B6DD0528-3E71-4EAE-A4D2-11029ED06EC9.jpeg

Og det er også helt korrekt observert.

Problemet ditt er…?

• Liker 1
Skrevet
ClausSaus skrev (2 minutter siden):

Og det er også helt korrekt observert.

Problemet ditt er…?

Nå bare hopper du fra ett utsagn til det diametralt motsatte.

Denne diskusjonen gir ingenting tilbake til noen som leser dette. 

Jeg koser meg med å lese Jonathan Franzens siste roman nå. Hva liker du å lese?

Ha en fin kveld!

39807AC4-AADF-44D8-B9CD-2318A3C1CEC6.png

Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):

Nå bare hopper du fra ett utsagn til det diametralt motsatte.

Denne diskusjonen gir ingenting tilbake til noen som leser dette. 

Jeg koser meg med å lese Jonathan Franzens siste roman nå. Hva liker du å lese?

Ha en fin kveld!

39807AC4-AADF-44D8-B9CD-2318A3C1CEC6.png

Hva har det du satte ring rundt å gjøre med testosteron i Russland? Eller Ukraina, for den del? Hvorfor våser du Russland inn i dette i det hele tatt?

Det du satte ring rundt handlet om feminisme, ikke om testosteron.

Du virker forvirret. Kanskje greit å holde deg til boken din.

• Liker 1
Skrevet
ClausSaus skrev (34 minutter siden):

Hva har det du satte ring rundt å gjøre med testosteron i Russland? Eller Ukraina, for den del? Hvorfor våser du Russland inn i dette i det hele tatt?

Det du satte ring rundt handlet om feminisme, ikke om testosteron.

Du virker forvirret. Kanskje greit å holde deg til boken din.

Sov godt, Pus!😘

Skrevet

Det er på grunn av koronavaksinen. Finnes masse forskning rundt dette.

Anonymkode: 2a2e8...b46

• Nyttig 1
Skrevet

Nei, det er på grunn av de onde feministene. Maskuliniteten og testosteronet faller som en sten når damene er litt strenge og ikke koseprater med disse skjøre mannlige blomstene, som paradoksalt nok også er superhelter. Forstå det den som kan.

Anonymkode: e329e...37f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er på grunn av koronavaksinen. Finnes masseforskning rundt dette.

Anonymkode: 2a2e8...b46

Herlig! Deler du dokumentasjon på dette? Takkt

Skrevet

Mye kunnskapsløse feminister her på forumet ja!

Årsaken til at testosteron nivået til menn har gått ned er en kombinasjon av mindre fysisk arbeid og miljøet vi utsettes for. Miljøet påvirker negativt feks via hormon hermende stoffer vi får i oss vi maten, som parabener osv osv. Man får en "coktail" effekt og hvis du hadde tatt en blodprøve  for forskjellige miljøgifter så hadde du nok fått ett lite sjokk.

Mange av disse hormon hermende stoffene ter seg som østrogen, blant annet,  noe som absolutt ikke er bra for testosteron nivået. 

En annen ting er nok all strålingen vi utsettes for, feks via tlf osv, som også påvirker sædkvaliteten.

Kosthold, søvn og aktivitet spiller også så klart en veldig viktig rolle, men dette kan man jo påvirke selv. Smarteste for menn er å ha minst mulig fett, da bukfettet omdanner testosteron til østrogen. Overvekt er jo i dag ett stort samfunnsproblem. 

Anonymkode: 54453...7fb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå mangler det ikke på forskning på hormonforstyrrende miljøgifter, sprøytemiddel, plast i mat, og hva soyaolje o.l. gjør med testosteronet. Vi lever helt feil med tilsetningsstoffer i mat, mandel/havremelk full av rapsolje, prosessert mat, og mye stillesitting. 

Bruk naturlige produkter uten parfyme, spis ren, økonolisk ekte mat, og beveg dere i naturen. 

Anonymkode: 31759...388

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er mye soyaprodukter i ferdigmat og snacks og soya er det som har mest østrogen i av alt! Før fikk vi ikke i oss noe soya engang. Bare tenk på det du! Det kan faktisk ha en stoor faktor. Østrogen dominanse i menn endrer faktisk atferd.

Anonymkode: 83847...b5b

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...