Gå til innhold

Fruktbarheten hos menn har gått drastisk ned, og folk skylder på feminister og testosteronmangel.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Isambard skrev (15 minutter siden):

Exec summary fra første lenke:

«Conclusions: These results indicate that recent years have seen a substantial, and as yet unrecognized, age-independent population- level decrease in T in American men, potentially attributable to birth cohort differences or to health or environmental effects not captured in observed data. «

Jeg er usikker på hva som menes med at resultatene kan kobles til Birth cohort differences?

Alle individer som ble testet var fra delstaten Massachussets. Jeg er usikker på hvorvidt dette reduserer overføringsverdien, men artiklene sier at resultatene er konsistente med andre lignende undersøkelser.

Hva er din teori når det kommer til årsaker? Konklusjonene er jo rimelig vage på rotårsaker på tross at målingsresultatene er oppsiktsvekkende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I Grosny skrev (13 minutter siden):

Jeg mistenker også mikroplast og mye annet som vi skader naturen med, som f. Eks. Sprøytemidler og vaskemidler. Feminisme og rosa barbiedukker til gutta er irrelevant. 

Jeg lener mot å tenke som deg, men har ingen faglig tyngde eller argumenter som understøtter dette.

• Hjerte 1
Skrevet
Snok1 skrev (1 time siden):

Gitt at testosteron har signifikant betydning for utviklingen i krigen i Ukraina:

Er Russland femininisert til lavere testosteron-nivåer enn Ukraina?

Jeg vil være veeeeldig interessert i alt som underbygger denne teorien. På forhånd takk!

Har du inntrykk av at de russiske soldatene kjemper frivillig…?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva kan norske feminister gjøre med det? Det er vel ukrainsk lov som sier det skal være sånn?

Anonymkode: 911f2...1d9

Nei… f.eks  skrive litt glødende kronikker i riksavisene?

Du vet, sånn de helt uoppfordret gir seg i kast med på eget initiativ når noe går i kvinners disfavør?

https://www.aftenposten.no/kultur/i/KJG5e/cathrine-holst-vi-ser-et-globalt-tilbakeslag-for-kvinners-rettigheter

… eller skal vi være enige om at feminisme ikke har en dritt med likestilling å gjøre, og i realiteten handler om å karre til kvinner så mange fordeler som mulig på menns bekostning?

Which is it?

• Liker 1
Skrevet
ClausSaus skrev (Akkurat nå):

Du vet, sånn de helt uoppfordret gir seg i kast med på eget initiativ når noe går i kvinners disfavør?

https://www.aftenposten.no/kultur/i/KJG5e/cathrine-holst-vi-ser-et-globalt-tilbakeslag-for-kvinners-rettigheter

… eller skal vi være enige om at feminisme ikke har en dritt med likestilling å gjøre, og i realiteten handler om å karre til kvinner så mange fordeler som mulig på menns bekostning?

Which is it?

Du kan trøste deg med at i Norge gjelder lov om verneplikt for både kvinner og menn.

Anonymkode: be794...f29

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dust. Kan forsikre deg om at det ikke finnes mye heltepotensial (eller mot eller forstand eller arbeidskapasitet i gjrnnomsnittsnordmannen... Kanskje han gidder å ta seg sammen et par måneder for å gjøre inntrykk i starten, men tar ikke lang tid før han kollapser foran tv-en (og blir sittende)...

Anonymkode: e329e...37f

Hvorfor skulle norske menn risikere noe som helst for ufyselige kjerringer som hater dem?

Jeg hadde selvfølgelig forsvart egen familie og venner, men norske mannshatere? Vær så god, Putin – sett hodene deres på staker for alt jeg bryr meg.

Dere kan vel uansett forsvare dere selv, antar jeg?

Håper da det.

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du kan trøste deg med at i Norge gjelder lov om verneplikt for både kvinner og menn.

Anonymkode: be794...f29

Men dere må da bli rasende over at kvinner i et av våre (nesten-) naboland ikke tvinges til å bli sprengt i småbiter i en eller annen grøft, slik mennene blir?

Eller…?

Endret av ClausSaus
  • Liker 1
Skrevet

Her må nok veganere ta på seg en god del av skylden for å påvirke kostholdet til mennesker i feil retning. Veganske "sunne" menn har lavere sædkvalitet enn mindre helsebevisste menn som spiser kjøtt.

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0301211516302615

Og denne fettfobien har gitt menn lavere testosteron. Menn som spiste lavfett hadde lavere testosteron enn de som spiste mer fett. Vegetarianere hadde enda lavere testosteron.

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0960076021000716

Anonymkode: c28ab...d6e

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2022 den 17.54):

Vi menn spiser ofte feil, er blitt feitere og med det følger konsekvensene av testosteronmangel. Med mer.

Noen av oss gjør ikke tabben til gjennomsnittet, og har derfor høyt testosteron, potens og en kropp som ikke lider. Vi er de samme mennene damene deler på for å få friske barn. 

Som far til et lite fotball lag er det bare å meddele at gjennom jobb og trening har en truffet mange kvinner som er sulteforet på MANN. Du som MANN kan velge. Som genetisk pudding, eller ervervet pudding, får du leve i din tåkeide om at du ikke kan bli MANN igjen. Jeg har fått frem dyret i mange, og vist dem vei til å ivareta eget kjønn og mannlige harmoni. Som menneskemann må en ville, og gjennomføre. Valg og bevissthet er noe annet enn en pseudo virkelighetsforståelse. Mikroplasten gjør nok sitt, men det er ikke det eneste svaret. Ofte er det manglende evne til å lytte. Det og bevissthet om seg selv og omgivelsene.

Anonymkode: 35887...550

Leste den første linja, og du har jo et snev av selvinnsikt: påstandene du nevner er det ingen som bestrider. 

Men akk, da var det slutt på substans i det innlegget. Har du fundert på hvorfor damene rullerer på deg og ikke slåss med de "villdyrkreftene" du får frem i dem for å beholde deg? Du snakker om kropp, potens og høyt testosteron, det er bra, det altså, men vi er mange som har funnet ut at det er kjekt med litt intellekt, hos begge kjønn. Og det er det de da altså ikke trenger deg for, der har de andre menn til å oppdra ungene eller de gjør det selv. Har jo vært raus og bydd på deg sjæl, du, bra jobba! 

Anonymkode: 7aa6c...916

Skrevet
ClausSaus skrev (16 minutter siden):

Hvorfor skulle norske menn risikere noe som helst for ufyselige kjerringer som hater dem?

Jeg hadde selvfølgelig forsvart egen familie og venner, men norske mannshatere? Vær så god, Putin – sett hodene deres på staker for alt jeg bryr meg.

Håper da det.

Tror ikke akkurat du har det i deg heller...forsvare noen som helst. Ikke sannsynlig det er behov for det heller, bakkekamper i Norge er et høyst usannsynlig scenario. Og... hva er der for noe piss med at konservative menn alltid kommer drassende med det dragedreper/dinosaurdreper/ russerdreper-narrativet sitt? De er stort sett for gamle og for tykke og for nærsynte til sånt noe. Latterlig.

Anonymkode: e329e...37f

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2022 den 15.27):

Jeg jobber i resepsjonen på en av avdelingene på et sykehus, og vi legger merke til (og har fått beskjed om) at dersom en mann over 60 blir forlatt av kona - eller hun dør - går helsen hans som regel til helvete. Hvordan vet jeg om kona er ute av bildet? Jo, fordi dette er et lite sted, dessuten snakker disse mennene om hva som foregår (ikke med en psykolog - men med meg, en resepsjonist). Ofte skriver jeg et notat om at kona ikke er til stede mer, fordi legene og sykepleierne da vet at de må følge litt ekstra med, spørre flere spørsmål om hva de spiser og sånt.

Jeg har sett en mann jeg trodde var oppegående og frisk (han var 72) bli skilt. Kona var litt yngre - thaidame, ble jeg fortalt, hun var vel lei tullet hans. I løpet av svært kort tid raste han ned i vekt og begynte å lukte vondt. Vi snakker urinlukt og den typen ånde som kommer fra noen som ikke pusser tennene. Skitne hender, skitne klær. Klart, sorg gjør mye rart med oss mennesker, kanskje han var veldig lei seg etter skilsmissen - men det rare er at selv gamle, gamle kvinner som mister mennene sine som regel ikke går til hundene på samme måte. Jevnt over klarer kvinnene seg bedre. Hvorfor?
Jo, fordi de alltid har laget mat, alltid har vasket klær og alltid har holdt styr på ting. 

Kall meg gjerne uempatisk, men dersom jeg var en seksti år gammel mann som ikke kunne lage mat til meg selv, hadde jeg sporensreks satt meg ned og sett noen YouTubes med litt enkle oppskrifter og sånt - og om jeg ikke kunne betjene vaskemaskinen hadde jeg jaggu spurt noen om de kunne vise meg. Jeg skjønner ikke at det går an å være så hjelpeløs. Er det med vilje?

Anonymkode: a7ded...4a9

Åssen vet du at det bare er for han 72 åringen og gå på Youtube å finne videoer av matlaging ? er ikke alle som har internett min tante på 80 har ingen internett hun benytter brevgiro 

Skrevet
ClausSaus skrev (22 minutter siden):

Håper da det.

Der er jeg enig :) tenk å sitte i samme skyttergrav med disse mannehaterne :( 

• Liker 1
Skrevet
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Der er jeg enig :) tenk å sitte i samme skyttergrav med disse mannehaterne :( 

På ett eller annet tidspunkt trekker du vel ut splinten på en granat selv og bare får det overstått…

• Liker 1
Skrevet
ClausSaus skrev (41 minutter siden):

Which is it?

Jeg er dessverre ikke flink nok skribent til å skrive aviskommentarer og kronikker. Men jeg prøver nå å stille opp for de menn jeg kjenner privat og gjennom jobb. 

Jeg tror du bare vil provosere, men det er en snodig påstand om du mener at det er likestilling globalt. Det er det jo ikke. Sånn ellers mener jeg at begrepet feminisme er ødelagt, dessverre.

ClausSaus skrev (37 minutter siden):

Håper da det.

Det var voldsomt aggressivt av deg. Alle norske kvinner er ikke mannehatere😳 Hva med norske barn, hadde du stilt opp for dem?

Jeg kan skyte, i alle fall. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er dessverre ikke flink nok skribent til å skrive aviskommentarer og kronikker. Men jeg prøver nå å stille opp for de menn jeg kjenner privat og gjennom jobb. 

Jeg tror du bare vil provosere, men det er en snodig påstand om du mener at det er likestilling globalt. Det er det jo ikke. Sånn ellers mener jeg at begrepet feminisme er ødelagt, dessverre.

Det var voldsomt aggressivt av deg. Alle norske kvinner er ikke mannehatere😳 Hva med norske barn, hadde du stilt opp for dem?

Jeg kan skyte, i alle fall. 

Likestilling globalt er det jo åpenbart ikke… hvor fikk du denne ideen fra?

Er bare så rart når "forkjemperne for likestilling" kun kaver seg opp når fraværet av likestilling rammer ett bestemt kjønn…

Synes du ikke? 😏

Går da forøvrig ut fra at dere kan beskytte deres egne unger?

Eller mener du å si at dere forventer at mennene dere bare ikke klarer å slutte å sverte i fredstid skal risikere livet for dere i krigstid?

Trodde du at det skulle være slik? Det hørtes nesten litt hatefullt ut… som om disse mennene er en slags undermennesker, eller noe?

Endret av ClausSaus
  • Liker 1
Skrevet
ClausSaus skrev (3 minutter siden):

Likestilling globalt er det jo åpenbart ikke… hvor fikk du denne ideen fra?

Er bare så rart når "forkjemperne for likestilling" bare kaver seg opp når fraværet av likestilling rammer ett bestemt kjønn…

Synes du ikke? 😏

Går da forøvrig ut fra at dere kan beskytte deres egne unger?

Eller mener du å si at dere forventer at mennene dere bare ikke klarer å slutte å sverte i fredstid skal risikere livet for dere i krigstid?

Trodde du at det skulle være slik?

Kronikken du linket til handlet om global likestilling... abonnentsak, så har ikke lest hele :)

Har du en dårlig dag eller? Du pleier ikke være så ille. Nå tillegger du meg meninger jeg ikke har. 

Nei, jeg forventer ikke at menn som aldri får høre et godt ord skal ivre etter å ofre livet for andre.

Jeg kan skyte som sagt, men har heldigvis en skikkelig mann som også er stridsdyktig.

Skrevet
ClausSaus skrev (1 time siden):

Har du inntrykk av at de russiske soldatene kjemper frivillig…?

Russland bruker -i motsetning til Ukraina- ikke vernepliktige soldater. 
Russland bruker kontraktssoldater og leiesoldater. 
Du har fremdeles ikke svart på spørsmålet. 
Er det russiske samfunnet mer femininisert enn det ukrainske?

Er testosteronnivå så signifikant at det kan avgjøre utfallet av kriger?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Kronikken du linket til handlet om global likestilling... abonnentsak, så har ikke lest hele :)

Har du en dårlig dag eller? Du pleier ikke være så ille. Nå tillegger du meg meninger jeg ikke har. 

Nei, jeg forventer ikke at menn som aldri får høre et godt ord skal ivre etter å ofre livet for andre.

Jeg kan skyte som sagt, men har heldigvis en skikkelig mann som også er stridsdyktig.

Spørsmålstegn, min kjære… spørsmålstegn.

Men nei, jeg anser ikke dette som et samfunn jeg gidder å risikere noe for å forsvare. Og det er ganske lenge siden jeg tenkte annerledes.

Hadde dette samfunnet satt pris på menn, eller i det minste vært likegyldig, så OK – noen må jo kanskje gjøre noe den dagen det eventuelt smeller.

Men et samfunn der maskulinitet er ansett som giftig, og tradisjonell maskulinitet (gisp!) er på god vei til å bli klassifisert som sinnslidelse, bør ha en annen plan for å forsvare seg enn at jeg skal risikere liv og lemmer for "fellesskapet".

Du kan en dag komme til å oppleve at det er flere enn meg som tenker slik, selv om vi jo selvfølgelig får håpe at den dagen aldri kommer.

(Og før noen begynner å få bange anelser: Nei, det kunne heller aldri falle meg inn å gjøre noe for å skade samfunnet – bare så det er sagt. Jeg har bare forlengst sluttet å bry meg.)

Endret av ClausSaus
  • Liker 2
Skrevet
ClausSaus skrev (25 minutter siden):

Det er kjønnsnøytral verneplikt i Norge.

Dette er bestemt av Stortinget, altså det norske folk. Både norske kvinner og vi menn mener at kvinner og menn har samme ansvar for å forvare landet vårt.

• Liker 2
Skrevet
Snok1 skrev (4 minutter siden):

Russland bruker -i motsetning til Ukraina- ikke vernepliktige soldater. 
Russland bruker kontraktssoldater og leiesoldater. 
Du har fremdeles ikke svart på spørsmålet. 
Er det russiske samfunnet mer femininisert enn det ukrainske?

Er testosteronnivå så signifikant at det kan avgjøre utfallet av kriger?

Selvfølgelig kan testosteronnivå avgjøre kriger, både i prinsippet og – som vi dessverre kan komme til å oppleve – i praksis.

Menn blir feitere og får mindre muskelmasse av lavt testosteronnivå. De blir rett og slett i vesentlig fysisk dårligere form. De blir også feigere, mindre pågående og mer deprimerte.

Kan vesentlig dårligere fysisk form, mer feighet, mindre pågåenhet og mer depresjon blant et lands menn påvirke forsvarsevnen?

Hva slags tøvete spørsmål er dette?

Er du feminist eller noe sånt?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...