Gå til innhold

Fruktbarheten hos menn har gått drastisk ned, og folk skylder på feminister og testosteronmangel.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Spesielt mannemenn som ikke liker at sønnene leker med dukker, mener å se en sammenheng med at gjennomsnittlig testosteronnivå og sædkvalitet har gått kraftig ned de siste årene. Det stemmer at både sæd og testo er på vei ned- men de samme mennene skylder på feminisme, at denne gjør menn "myke", og at myke aktiviteter som å snakke om følelsene sine eller vise empati (eller strikke en genser?) senker testosteronet og sædkvaliteten, som om det eneste som øker testo og sæd er å løpe i skogen og jakte bjørn.
Det er jo litt vittig, for forskning viser at testosteronnivået faktisk ikke har så mye å si for sædkvaliteten:
https://www.reproductivefacts.org/news-and-publications/patient-fact-sheets-and-booklets/documents/fact-sheets-and-info-booklets/testosterone-use-and-male-infertility/

Det som derimot er årsak til infertilitet hos menn, er mikroplast.
https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/15579883221096549

Read and weep. Ironien er jo at de samme mannemenna som er livredde feminister, ofte også er de som ikke synes vi bør endre på noe som helst ved samfunnet vårt (annet enn å få vekk feminismen, da). De benekter gjerne global oppvarming, synes kildesortering er noe tull og at miljøbevegelsen har "gått for langt". Vel, ser ut som om dere kan ha skutt dere selv gjentatte ganger i foten, her. Miljøvern er sædvern. Og dere kan være så feminine og myke dere bare vil - sæden bryr seg ikke. 

Ekte menn er seg selv fullt og helt, enten de er feminine eller maskuline (eller begge!) - og beskytter miljøet. ❤️ 

Anonymkode: a7ded...4a9

Endret av Rhodiola
Retting av tittel for TS - Rhodiola, adm.
  • Liker 12
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Spesielt mannemenn som ikke liker at sønnene leker med dukker, mener å se en sammenheng med at gjennomsnittlig testosteronnivå og sædkvalitet har gått kraftig ned de siste årene. Det stemmer at både sæd og testo er på vei ned- men de samme mennene skylder på feminisme, at denne gjør menn "myke", og at myke aktiviteter som å snakke om følelsene sine eller vise empati (eller strikke en genser?) senker testosteronet og sædkvaliteten, som om det eneste som øker testo og sæd er å løpe i skogen og jakte bjørn.
Det er jo litt vittig, for forskning viser at testosteronnivået faktisk ikke har så mye å si for sædkvaliteten:
https://www.reproductivefacts.org/news-and-publications/patient-fact-sheets-and-booklets/documents/fact-sheets-and-info-booklets/testosterone-use-and-male-infertility/

Det som derimot er årsak til infertilitet hos menn, er mikroplast.
https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/15579883221096549

Read and weep. Ironien er jo at de samme mannemenna som er livredde feminister, ofte også er de som ikke synes vi bør endre på noe som helst ved samfunnet vårt (annet enn å få vekk feminismen, da). De benekter gjerne global oppvarming, synes kildesortering er noe tull og at miljøbevegelsen har "gått for langt". Vel, ser ut som om dere kan ha skutt dere selv gjentatte ganger i foten, her. Miljøvern er sædvern. Og dere kan være så feminine og myke dere bare vil - sæden bryr seg ikke. 

Ekte menn er seg selv fullt og helt, enten de er feminine eller maskuline (eller begge!) - og beskytter miljøet. ❤️ 

Det siste avsnittet er jo en selvmotsigelse mot hele inlegget ditt..? 🙃

Anonymkode: fcd53...a0c

• Liker 5
Skrevet

Veldig pussig at de tror årsaken til testosteron endringer er psykosomatisk? Hvor har du dette ifra, egentlig?

• Liker 4
Skrevet
Isaccis skrev (8 minutter siden):

Veldig pussig at de tror årsaken til testosteron endringer er psykosomatisk? Hvor har du dette ifra, egentlig?

Jeg har sett tråder både her og på Reddit der menn hevder at grunnen til at det kollektivt er dårligere sædkvalitet, er at "menn er mer feminine", at det maskuline ikke dyrkes. De skylder på fedrene sine, hevder det er epigenetikk og sånt. 
De drøyeste av dem mener at de selv er blitt mer feminine som følge av samfunnsendringene, og at kvinner følgelig ikke vil ha dem. Det er ganske skrudd.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jada, vi vet fra før at ALT er kvinners skyld. 🙄

Anonymkode: 4dc96...098

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jada, vi vet fra før at ALT er kvinners skyld. 🙄

Anonymkode: 4dc96...098

Håper du leste det jeg skrev? Eller var ikke denne rettet mot meg

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har sett tråder både her og på Reddit der menn hevder at grunnen til at det kollektivt er dårligere sædkvalitet, er at "menn er mer feminine", at det maskuline ikke dyrkes. De skylder på fedrene sine, hevder det er epigenetikk og sånt. 
De drøyeste av dem mener at de selv er blitt mer feminine som følge av samfunnsendringene, og at kvinner følgelig ikke vil ha dem. Det er ganske skrudd.

Må ha vært en subreddit/incel forum 😂

Anonymkode: 3beeb...4be

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Må ha vært en subreddit/incel forum 😂

Anonymkode: 3beeb...4be

KG er jo på mange måter blitt et incel-forum 🙃

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Er ingen tvil om at mennene før fikk høyere testosteron nivå. De måtte forsvare familien mot farlige dyr/mennesker og krig. Testonivået måtte være høyere for å drepe farlige inntrengere/samfunn. I det ville vesten gikk det i jakt, tungt arbeid på gården, forsvare gården/familien mot opprørere m.m. Mannen før var mere en kriger som måtte sette seg i respekt slik at ingen ødela familien. Var farlig å gå ut av huset alene for kvinner i et samfunn som var lite opplyst/utannet og der urinstinktene regjerte.

I dag er vi et opplyst samfunn der moral og etikk står høyt. Menn trenger heller ikke forsørge familien på samme måte som før. De hadde liten omgang med sine egne barn, annet enn oppdragelse å lære ungene livets harde skole. Ungene måtte bidra på gården og med fysisk arbeid.  

Alt det maskuline blir vasket bort i dagens samfunn, så gradvis blir menn mere som kvinner i væremåte og adferd, og kvinmer nærmer seg mannen i væremåte. Ingen er egentlig fornøyde med dette. Man sitter for mye på ræva, bruker kroppen til fysisk aktivitet m.m. som gjør at testonivået synker enda mere. 

Mat, miljø, mirkoplast osv gjør det enda værre. Håper folk dør ut gradvis, fordi vi fortjener ikke å leve på planeten på sikt slik som vi mishandler planeten. Alt for mye folk, krig, elendighet, forurensing og overflod.

Anonymkode: b2950...2ab

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er ingen tvil om at mennene før fikk høyere testosteron nivå. De måtte forsvare familien mot farlige dyr/mennesker og krig. Testonivået måtte være høyere for å drepe farlige inntrengere/samfunn. I det ville vesten gikk det i jakt, tungt arbeid på gården, forsvare gården/familien mot opprørere m.m. Mannen før var mere en kriger som måtte sette seg i respekt slik at ingen ødela familien. Var farlig å gå ut av huset alene for kvinner i et samfunn som var lite opplyst/utannet og der urinstinktene regjerte.

I dag er vi et opplyst samfunn der moral og etikk står høyt. Menn trenger heller ikke forsørge familien på samme måte som før. De hadde liten omgang med sine egne barn, annet enn oppdragelse å lære ungene livets harde skole. Ungene måtte bidra på gården og med fysisk arbeid.  

Alt det maskuline blir vasket bort i dagens samfunn, så gradvis blir menn mere som kvinner i væremåte og adferd, og kvinmer nærmer seg mannen i væremåte. Ingen er egentlig fornøyde med dette. Man sitter for mye på ræva, bruker kroppen til fysisk aktivitet m.m. som gjør at testonivået synker enda mere. 

Mat, miljø, mirkoplast osv gjør det enda værre. Håper folk dør ut gradvis, fordi vi fortjener ikke å leve på planeten på sikt slik som vi mishandler planeten. Alt for mye folk, krig, elendighet, forurensing og overflod.

Anonymkode: b2950...2ab

Leste du linkene i hovedinlegget? Du produserer god sæd enten du er feminin eller maskulin. 
Sjøl liker jeg mer feminine menn enn de mer maskuline. Jeg opplever sistnevnte som kjedelige å snakke med, uutdannede, brautende og barnslige. Jeg er ikke interessert i sånt. 
Mannen min kan snakke om følelser og under pandemien lærte jeg ham å strikke. Nå lager han votter og skjerf til hele familien. If that's not providing, I don't know what is. 

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den siste er ikke så uvant å høre heller. Min eks skyldte på feminismen for at han følte seg veik. Men han var følsom fra barnsben av, mens søstera var det mye mer tak i. Veik var han først og fremst fordi han ikke turte eie sitt eget og hele følelsesliv, men satte opp forsvarsmekanismer som gjorde at han ble tvers gjennom gjennomsiktig. Det er vel en del menn som rett og slett ikke godtar at følsomheten deres kan og ofte er personlighetsmessig eller en konsekvens av at oppdrageren/ne ikke anerkjenner følelsene deres og lærer dem å sette grenser for seg selv.

Anonymkode: 1ed33...36d

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Jeg skylder på hipstere. Høy energi kultur er det som får menn i energi nivå. Tidlig 2000 tallet var perfekte gullalder for det! Men problemet blir selvsagt å gi seg til fortvilelsen som er en ødeleggendes faktor innenfor å bli et fodder for å bli utbrent på noe som ikke fører til noe enn å terge på folk generelt.

Endret av Woah0
  • Liker 1
Skrevet

Alle menn som ikke får gjøre det de vil med damer skylder på feminister. Akuratt som alle rasister skylder på innvandrere for ting. Samme gamle hat greia 

Hvis menn satt mindre på pc og skrudde av WiFi på mobilen når de gikk med den i lomma så hadde kanskje ikke sædkvaliteten gått ned. Det er nemlig bevist sammenheng der men de mennene klarer aldri innse at det er sin egen skyld for at ting er som det er vettu

Anonymkode: 9acaa...e5a

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Alle menn som ikke får gjøre det de vil med damer skylder på feminister. Akuratt som alle rasister skylder på innvandrere for ting. Samme gamle hat greia 

Hvis menn satt mindre på pc og skrudde av WiFi på mobilen når de gikk med den i lomma så hadde kanskje ikke sædkvaliteten gått ned. Det er nemlig bevist sammenheng der men de mennene klarer aldri innse at det er sin egen skyld for at ting er som det er vettu

Slike menn er litt som et barn som har fått spise en hel kake mens de andre bare har sett på. Så spør noen om de kan få et stykke, og barnet føler at han bli fratatt noe - selv om ingen trenger å spise en hel kake og alle kan bli kakemette. 

Mannemenn med bakstreverske verdier og tanker ønsker seg gjerne tilbake til en mer "maskulin" tid der kona gjorde alt hun fikk beskjed om og middagen stod på bordet. Spørsmålet er om mannemenna er klare til finne en jobb som kan fø fire mennesker (du vet, kjernefamilien), gi kona ukepenger (for det var en ting), samt gjøre alt av tungt arbeid i heimen - skru bil, fikse taket, gruse oppkjørselen, hogge ved. Ikke dét, nei? Fruen skal lage middag OG jobbe, og bør ikke kreve noe som helst av deg? What you're looking for is your mom.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nei, jeg mener det er patriarkatets og Walt Disney sin feil at vi menn ikke får damer med på alt vi ønsker oss. Samt kirkens bidrag med mange hundrede år av skam av kvinners seksualitet, som merkelig nok er neo feministenes nye   jihad i dag året 2022 — etter alt som skjedde på 60 og 70 tallet… da kvinner begynte å eige egen seksualitet 🙃

Anonymkode: 74a65...462

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Kanskje de kunne begynt å spise litt ordentlig mat og bevege på kroppen sin utendørs også?

Anonymkode: e329e...37f

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje de kunne begynt å spise litt ordentlig mat og bevege på kroppen sin utendørs også?

Slike menn spiser nachos med ketsjup til middag sju dager i uka om det ikke kommer en snill dame og lager mat til dem. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg jobber i resepsjonen på en av avdelingene på et sykehus, og vi legger merke til (og har fått beskjed om) at dersom en mann over 60 blir forlatt av kona - eller hun dør - går helsen hans som regel til helvete. Hvordan vet jeg om kona er ute av bildet? Jo, fordi dette er et lite sted, dessuten snakker disse mennene om hva som foregår (ikke med en psykolog - men med meg, en resepsjonist). Ofte skriver jeg et notat om at kona ikke er til stede mer, fordi legene og sykepleierne da vet at de må følge litt ekstra med, spørre flere spørsmål om hva de spiser og sånt.

Jeg har sett en mann jeg trodde var oppegående og frisk (han var 72) bli skilt. Kona var litt yngre - thaidame, ble jeg fortalt, hun var vel lei tullet hans. I løpet av svært kort tid raste han ned i vekt og begynte å lukte vondt. Vi snakker urinlukt og den typen ånde som kommer fra noen som ikke pusser tennene. Skitne hender, skitne klær. Klart, sorg gjør mye rart med oss mennesker, kanskje han var veldig lei seg etter skilsmissen - men det rare er at selv gamle, gamle kvinner som mister mennene sine som regel ikke går til hundene på samme måte. Jevnt over klarer kvinnene seg bedre. Hvorfor?
Jo, fordi de alltid har laget mat, alltid har vasket klær og alltid har holdt styr på ting. 

Kall meg gjerne uempatisk, men dersom jeg var en seksti år gammel mann som ikke kunne lage mat til meg selv, hadde jeg sporensreks satt meg ned og sett noen YouTubes med litt enkle oppskrifter og sånt - og om jeg ikke kunne betjene vaskemaskinen hadde jeg jaggu spurt noen om de kunne vise meg. Jeg skjønner ikke at det går an å være så hjelpeløs. Er det med vilje?

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis det å måtte omgås feminister og myke verdier er nok til at testosteronnivå og sædkvalitet synker, kan jo ikke dette stakkars sterke kjønnet ha vært særlig robust i utgangspunktet...

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Isaccis skrev (4 timer siden):

Kilde: lest på et internettforum. 

Anonymkode: 6f775...95e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...