Gå til innhold

Jeg fungerer godt i jobb, men ikke alt det sosiale som medfølger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med angst, men fungerer veldig godt i jobben. Eg gjør en veldig god jobb (om jeg skal få skryte litt) og får gode tilbakemeldinger. Har fått økt ansvar og høyere lønn ettersom leder er så fornøyd med arbeidet jeg gjør. Dette er egentlig mot alle odds for min del, og noe eg kan være stolt av. Jeg kommer godt overens med kolleger, vi samarbeider godt, og småprat i lunsjen/pauser er ikkje eit problem. 

Men så kommer det andre sosiale som eg har store problemer med. I løpet av høsten skal vi ha team building, kurs ol. Angsten tar helt overhånd og jeg gråter så fort jeg kommer hjem fra jobb, for jeg gruer meg sånn. Jeg vet at kursene vil være lærerike, men det medfølger arbeid i grupper og her kommer angsten inn. Å sitte å følge med på foredrag går fint. Team buildingen ønsker jeg ikkje delta på i det hele tatt.

Leder er ikke klar over angsten min, eg prøver å skjule det i det daglige. Men hun har kanskje mistanker ettersom jeg har tilfeldigvis vært syk tidligere når det har vært sosialt samvær. Så jeg kan dessverre ikke melde meg syk enda en gang. 

Jeg ønsker helst å bli utsatt for en ulykke el. for å slippe å være med på alt opplegget i høst. Men dessverre er jeg veldig forsiktig av meg, og blir aldri utsatt for noe som helst. 

Dette ble langt. Har nokon her samme problem, og hvordan løser dere slike situasjoner? Har dere noen tips til meg? Dersom ein ikkje har angst eller sliter med seg selv, så ser dette helt sikkert ikke problematisk ut. Men for meg som virkelig sliter, er dette katastrofalt 💔

Anonymkode: 07979...c75

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Lars1009
Skrevet

Går det ikke an å være åpen med leder? Så finner dere sikkert en vei ut av det for deg...

Skrevet
Lars1009 skrev (2 timer siden):

Går det ikke an å være åpen med leder? Så finner dere sikkert en vei ut av det for deg...

Takk for svar. 

Eg har vurdert dette. Men er usikker på hvor lurt det er. 

Anonymkode: 07979...c75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...