Gå til innhold

Bør han sette hele huset på meg? (Han får ikke forsikring)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han tjener mye mer enn meg, men jeg har all egenkapitalen. Vi har felles barn og skal nå kjøpe felles bolig. Har hver våre voksen barn fra før. 

Han foreslo å skjevdele slik at jeg har større prosent og at han tar livsforsikring for å sikre meg, men han får det ikke pga tidligere psykisk sykdom og selvmordsforsøk for mange år siden. 

Jeg har ikke råd til å ha huset alene hvis noe skjer han siden han tjener så mye mer enn meg. Og dette vil vi sikre. Kan vi sette hele huset på meg? Hvordan sikre han hvis samlivsbrudd da? Hvis vi tinglyser nesten hele på meg, og så har vi en kontrakt oss i mellom som "overstyrer" dette hvis brudd? Han vil ha felles økonomi, vi har en avtale om at jeg jobber deltid for å ta meg av barn og hjem mer enn han, og "kompenseres" økonomisk ved eierandel i bolig, pensjonssparing osv. Problemet er hvis noe skjer han, hva søren gjør jeg da? Ble en kjempe kalddusj når vi fant ut at han ikke får forsikring. Han får det ikke før det har gått ti år siden all oppfølging etter dette, og han gikk jo lenge til psykolog i ettertid for å stabilisere psyken, så det er maaange år til det er "slettet" fra journalen. 

Og hvordan endres dette hvis vi gifter oss? 
Vi har snakket med advokat, som sier bare at vi står fritt til å avtale slik vi ønsker, og så skal de sette opp avtalen korrekt med oss. Men vi aner jo ikke hva vi bør avtale, og det kunne visst ikke advokaten gi mye råd om. 

Anonymkode: 3ae3a...ffc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...