AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #1 Skrevet 9. september 2022 Jeg hadde en ganske hard treningsøkt, med intervaller + en halvtime i motbakke på tredemølla. På vei hjem følte jeg meg svimmel og generelt uvel, og da jeg kom hjem, ville magen tømme seg på både den ene og den andre måten. Jeg la meg på sofaen og fikk i meg litt vann og litt mat, og ble sakte bedre. Har andre opplevd det samme? Hvorfor skjer det? Anonymkode: 0069a...c3d
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #2 Skrevet 9. september 2022 Jeg opplevde det ofte de første månedene/opptil et halvt år, da jeg begynte å trene. Kvalme under hardøkter, og en følelse av utmattethet etterpå, uvel og hodepine. Ofte orket jeg kun slappe av på sofaen etter en økt. Etter 5 år med regelmessig trening så har jeg nesten ingen slike episoder lenger. I går feks så varmet jeg opp med 10 km rolig jogg etterfulgt av 10 harde intervaller. Litt "god-sliten" rett etterpå, men full av energi igjen etter et par timer. Kroppen må venne seg til trening, og det er viktig å ikke pushe seg for mye eller for ofte i starten. Anonymkode: 245ec...34c 6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #3 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg hadde en ganske hard treningsøkt, med intervaller + en halvtime i motbakke på tredemølla. På vei hjem følte jeg meg svimmel og generelt uvel, og da jeg kom hjem, ville magen tømme seg på både den ene og den andre måten. Jeg la meg på sofaen og fikk i meg litt vann og litt mat, og ble sakte bedre. Har andre opplevd det samme? Hvorfor skjer det? Anonymkode: 0069a...c3d Jeg har opplevd noe tilsvarende et par ganger, men da har det vært fordi jeg har kjørt kroppen for hardt på for lite næring/væske.. Hvordan hadde du spist/drukket på forhånd? Anonymkode: 9091f...6a7 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #4 Skrevet 10. september 2022 22 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hadde en ganske hard treningsøkt, med intervaller + en halvtime i motbakke på tredemølla. På vei hjem følte jeg meg svimmel og generelt uvel, og da jeg kom hjem, ville magen tømme seg på både den ene og den andre måten. Jeg la meg på sofaen og fikk i meg litt vann og litt mat, og ble sakte bedre. Har andre opplevd det samme? Hvorfor skjer det? Anonymkode: 0069a...c3d Jeg vil tro du hadde for lavt blodsukker da du gikk hjem etter treningen. Og at du trengte veske (kvalmen). Prøv å spise og drikke litt før du går hjem. Svimmelhet er kroppens måte å si 'Stopp, jeg har fått nok, jeg vil hvile. Om jeg så skal legge deg i bakken for å få mitt hvil!' Anonymkode: cf27d...e10
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #5 Skrevet 10. september 2022 Ja, det dere kan nok stemme. Jeg hadde bare spist en energibar og drukket kaffe før treningen. Spiste masse kvelden før, da, så trodde det skulle holde, men det gjorde det tydeligvis ikke 😕 Vet dere hvorfor det skjer etter treningen, og ikke under veis? TS Anonymkode: 0069a...c3d
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #6 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det dere kan nok stemme. Jeg hadde bare spist en energibar og drukket kaffe før treningen. Spiste masse kvelden før, da, så trodde det skulle holde, men det gjorde det tydeligvis ikke 😕 Vet dere hvorfor det skjer etter treningen, og ikke under veis? TS Anonymkode: 0069a...c3d Å hjelpe meg..du må seriøst slutte å ta treningstips fra youtubes sine sprø livstilsbloggere eller hvor enn du har plukket opp idiot-tips om at kaffi på tom mage og en roten liten energibar er én god idé før trening. Bare å drikke kaffi på tom mage er nok til å senke flaggskip.. Spis vanlig mat som et par knekkebrød med pålegg og drikke som jus som har salt og sukker og ikke tren før det er gått en times tid etter et mindre måltid, minst et par timer etter større måltider som middag og aldri tren på tom mage. Det er alltid en svært dårlig idé selv om der er noen mennesker som ønsker innbille seg at faste er fest for kroppen. Anonymkode: 71b9c...47c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå