Gå til innhold

Hvorfor står vekten fast nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gikk ned fra 105kg til ca 88 fra januar til juni. Nå er jeg 83, og det står bom fast. Pga været siste tiden har jeg gått mye fjellturer og turer med stigning, fremfor styrketrening, og forbrenner jo mye mer på det sånn sett, men likevel, jeg har lagt på meg 200 gram fremfor å gått ned siste ukene. Og siden juli ca har jeg stått på stedet hvil. Jeg trener 5-6 dager i uken, inntar max 1800 kalorier, så ligger 5-600 i underskudd daglig. Jeg går mine 10.000 skritt nesten hver dag. Hvor feiler jeg? Vil absolutt ned 10kg til, men jeg forstår ikke hva jeg skal endre på. Spiser mye proteiner, drikker 1-2l vann daglig (nesten daglig), drikker ikke sukkerholdig drikke, skeier ut her og der i helger, men aldri i kalorioverskudd. 

Begynner å bli frustrerende og deprimerende å legge ned så mye, og ikke få noe igjen. Og ja, jeg vet muskler veier mer enn fett, men. Hva gjør jeg feil? Er dame, 30 år. 

Anonymkode: f3b18...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare fortsett sånn som du gjør det. Kroppen har kommet til et platå hvor den må hvile og ta seg inn igjen,
når du forsøker å forandre det den selv er vant til og vil ha. Det kan stå stille lenge, men vis at det er du
som bestemmer, så vil den gi slipp litt etter litt og så går du vanlig nedover i vekt igjen etter hvert. Hold ut. 🌹 :) 

P.s. det "å skeie ut" har ødelagt mang en vektreduksjon, så hvis du kan ha en eller to mnd helt uten sånne ting, så vil det nok hjelpe. Slike bare-unne-seg-litt-godt-dager inneholder mere kalorier enn man innser og så går regnskapet i pluss på en gal måte...om du skjønner. 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvor feiler jeg?"

Kan ikke si at du har feilet, med unntak at du kanskje har gått ned for raskt. Du har tross alt gått ned 22 kg på 8 måneder. Det er mye.

Hvis du ser på dette som en slankekur som noen gang har en sluttdato, så vil du garantert feile.

Hvis livsstilen du har nå kan opprettholdes for resten av livet, så vil du ikke feile.

Du vet at du har feilet når du passerer 110 kg. Da vet du at det bare var en slankekur, og ikke en livsstilsendring.

PS

Det er kanskje ikke så rart at det er frustrerende og deprimerende når du aldri er i kalorioverskudd - selv når du skeier ut 😀

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...