Gå til innhold

Rosacea

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til lege med utslett i ansiktet som aldri går bort. Jeg blir sendt til hudlege for sjekk. Legen tror jeg har rosacea. 

Noen som har hatt det som vet hva hudlegen gjør? Liker ikke leger, så jeg gruer meg!

Anonymkode: a7493...cbe

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk en krem som het rozec 

Anonymkode: 1b470...dea

Skrevet

Jeg fikk en krem som heter Soolantra. Den funker bra for meg. Ikke sendt til noe hudlege. Bare fikk av fastlegen. 

Anonymkode: 9e3d6...509

Skrevet

Soolantra virket også bra på meg.Fikk av fastlege,spesialist ikke nødvendig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg fikk en krem som heter Soolantra. Den funker bra for meg. Ikke sendt til noe hudlege. Bare fikk av fastlegen. 

Spørs om jeg har alvorligere grad siden jeg blir sendt til hudlege. Har blodutredelse i tillegg. Å det får man om det har gått noen år. 

Skrevet

Hudlegen er ikke farlig, h*n vil bare hjelpe deg, mest sannsynlig starter du på en krem. Er det veldig alvorlig tror jeg man får tbl? 

Anonymkode: b577c...39f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Var til lege med utslett i ansiktet som aldri går bort. Jeg blir sendt til hudlege for sjekk. Legen tror jeg har rosacea. 

Noen som har hatt det som vet hva hudlegen gjør? Liker ikke leger, så jeg gruer meg!

Jeg hadde slike utslett. De gikk bort noen dager etter at jeg slutter med ALT av meieriprodukter!

Anonymkode: aa550...e45

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hudlegen er ikke farlig, h*n vil bare hjelpe deg, mest sannsynlig starter du på en krem. Er det veldig alvorlig tror jeg man får tbl? 

Anonymkode: b577c...39f

Hva er tbl?

• Nyttig 2
Skrevet

Spørs om jeg har alvorligere grad siden jeg blir sendt til hudlege. Har blodutredelse i tillegg. Å det får man om det har gått noen år. 

Jeg hadde en ganske ekstrem versjon tidligere, og det hjalp med bare Soolantra. Det var helt ille. Huden var ildrød, hoven, varm og jeg kunne ikke ta på den, smøre med noe eller være i sola. 

Mulig min fastlege er strengere på å sende til spesialist? 🤷🏼‍♀️ kremen funket jo for meg og det gikk raskere enn å vente på time hos spesialist 😊

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva er tbl?

Tabletter 

Skrevet

Har du også rennende nese, rødhet i huden og akne?

Skrevet

Jeg fikk Soolantra fra vanlig lege i fjor sommer. Smurte i fire måneder, rødheten og de voldsomme utbruddene gav seg. Etter fire måneder tok jeg måneds pause, brukte i nye fire måneder før pause.

Det er fire måneder siden og jeg har ikke hatt behov for å starte igjen ennå.

Skrevet

Har du også rennende nese, rødhet i huden og akne?

Kun rødhet i ansiktet. Ikke akne eller rennende nese.. eller på vinter renner nesen, men det trodde jeg var kulden som hadde skyld i.

• Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke farlig å gå til hudlege, de er spesialister og har god greie på dette så du får nok god hjelp!

Jeg slet med skikkelig akne-hud, rødme og betente hudpartier, fikk ikke riktig hjelp hos fastlegen så etter en stund gikk jeg til privat hudlege som konstaterte at det var rosacea. Fikk antibiotika som jeg brukte i 3 mnd. + en krem som heter finacea. Veldig god effekt av den kombinasjonen og huden ble raskt veldig bra. Aldri hatt så fin hud faktisk. 

Anonymkode: 9101f...0f6

• Hjerte 1
Skrevet

Redd for blodprøver.. derfor liker jeg ikke leger. Vondt både under og lenge etter stikket. Takler det ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...