AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #1 Skrevet 9. september 2022 Har gått som vikar via et vikarbyrå et sted i noen måneder, har nå fått tilbud om fast. Problemet er at lønnen de tilbyr meg er dårligere enn det jeg fikk via vikarbyrået. Jeg vil ha minimum det samme: helst mer. Hvordan kan jeg argumentere? Dette er privat sektor. Har ikke skrevet under kontrakt enda. Anonymkode: 42b60...50e
Snublefot62 Skrevet 9. september 2022 #2 Skrevet 9. september 2022 Si at du får bedre betalt som vikar, vis til erfaring og ansenitet og hva tilsvarende stillinger ligger ute til. Synliggjør din verdi som allerede har erfaring i stillingen og at de vil måtte lære opp noen nye for å gjøre samme jobben og det vil ta tid.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #3 Skrevet 9. september 2022 Hvilket yrke er dette? Har dere tariffavtale? Anonymkode: 88caf...bce
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #4 Skrevet 9. september 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilket yrke er dette? Har dere tariffavtale? Anonymkode: 88caf...bce Miljøterapeut, privat organisasjon. Fikk 522000 via vikarbyrået, men bare 465000 ved fast ansettelse. Synes det er en betydelig forskjell.. Anonymkode: 42b60...50e
apekatten123 Skrevet 9. september 2022 #5 Skrevet 9. september 2022 De har nok lagt seg så lavt for at de vet du kommer til å forhandle om det du opprinnelig hadde.. Hadde de tilbudt 522 000 med en gang hadde de kanskje endt med å måtte gi 550
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #6 Skrevet 9. september 2022 Hadde alle sykepleiere bedt om samme lønn som de fått ved å jobbe i vikarbyråer ville ingen hatt fast stilling. Anonymkode: b4c1b...ab6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #7 Skrevet 9. september 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde alle sykepleiere bedt om samme lønn som de fått ved å jobbe i vikarbyråer ville ingen hatt fast stilling. Anonymkode: b4c1b...ab6 Jo, men bedriftene betaler jo ganske mye mer enn min lønn til vikarbyråene. Det er jo billigere for dem å ansette meg direkte, selv om de gir meg samme lønn som vikarbyrået gir meg. Anonymkode: 42b60...50e
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #8 Skrevet 9. september 2022 Som en annen person sier, de regner sannsynligvis med at du kommer til å forhandle og har derfor gått ut ganske lavt. Jeg ville sagt "Jeg er kjempeglad for at dere har kommet med et tilbud. Kan vi gjøre noe med lønna?" Og så tar du det derfra. Anonymkode: dfc8e...159
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå