Gå til innhold

Forskjellige kilder gir ulike kaloribehov—forvirret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, alle! Skal ned fra 71 kilo til 63 kilo, og har for moro skyld plottet inn dataene og målene mine i Lifesum, Yazio og på NHI sin nettside, og får da tre forskjellige kalorimål å forholde meg til: Lifesum sier ca. 1300 kcal per dag, Yazio sier ca. 1600, mens NHI er oppe på rundt 2100. Jeg har overhodet ikke dårlig tid med vektgangen, er mer interessert i å finne en livsstil jeg kan leve med over tid enn å nå et mål innen en viss dato, så om jeg én dag spiser 300 kcal mer enn jeg bør så tenker jeg at det ikke er noen stor ulykke, men tenker likevel at det er greit å ha et ca.-perspektiv å forholde seg til. Selv synes jeg at 2100 kcal høres litt mye ut når jeg skal ned i vekt, ikke beholde vekten, men 1300 kcal høres litt i minste laget ut igjen, så min automatiske respons blir å følge Yazio sin anbefaling, siden den ligger omtrentslig i midten, men vet ikke hva andre tenker? Noen som har erfaringer med Lifesum vs. Yazio? Eller noen som har/har hatt et liknende utgangspunkt som meg og har erfaringer å dele (jeg er i midten av 20-årene, rundt 165 cm høy og har en moderat aktiv hverdag, til informasjon)?

Takker på forhånd for svar!🧡

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk en TDEE-kalkulator for å finne ut hvor mye du må spise for å gå ned i vekt.

https://tdeecalculator.net/

Anonymkode: b35a5...ff2

• Nyttig 1
Skrevet

Vekten din har mest å si her, men 1600 kcal vil nok være en god løsning for stabil vektnedgang om du er litt aktiv i tillegg. 

Anonymkode: e609d...ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...