Gå til innhold

Dere som har så billig strøm, hvor? Inspirert av den andre strømtråden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste tråden om strømregning for august og blir ganske paff over at andre har så mye lavere strømregning enn meg. Trodde jeg hadde noe av det billigste, spotpris fra norgesenergi. 

Ble tullete eller at de sluttet med nettleie og strømregning på samme regning. Får nå nettleie og strømstøtte fra agderenergi. Mindre oversiktlig. 

For august betalte jeg 1136 for strøm og nettleie.1487 for strøm, 530 for nettleie og 881 i strømstøtte. Dette for 443kWh 

Nå i september har jeg fått 2487 bare for strøm og har bare brukt 435kWh. Ikke fått nettleien enda engang.. 

I den andre tråden hadde noen så lav regning som noen få hundre kr med høyere forbruk enn meg. Hvilket selskap bruker dere? 

Og hvordan skal noen klare å overleve til vinteren hvis prisen blir oppe i 20kr kWh som man hører rykter om? 

Anonymkode: 8468f...49f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I den andre tråden hadde noen så lav regning som noen få hundre kr med høyere forbruk enn meg. Hvilket selskap bruker dere? 

Og hvordan skal noen klare å overleve til vinteren hvis prisen blir oppe i 20kr kWh som man hører rykter om? 

Jeg var veldig heldig i august, da jeg hadde en avtale som gjorde at strømmen kostet meg 118 øre mindre pr kWh enn gjennomsnittet ble.  (Variabel pris med to ukers varsel om prisendring.  Jeg betalte 430 øre kWh, mens gjennomsnittet ble 548 øre kWh)

Det er grunnen til at jeg kommer til å få en veldig lav augustregning sammenlignet med andre som hadde en mindre gunstig avtale.

Nå i september ser det ut som om avtalen min ikke vil lønne seg i det hele tatt, og hvis jeg ikke bytter avtale kan det per nå se ut som om jeg må betale 1 kr mer per kWh enn de som har spotpris, så da vil situasjonen snu.

Anonymkode: e38ea...1df

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

For august betalte jeg 1136 for strøm og nettleie.1487 for strøm, 530 for nettleie og 881 i strømstøtte. Dette for 443kWh 

Nå i september har jeg fått 2487 bare for strøm og har bare brukt 435kWh. Ikke fått nettleien enda engang.. 

Hvorfor har du fått september-regninga allerede? Betaler du forskudd? 

Når det gjelder strømpriser varierer det veldig fra landsdel til landsdel. Og så er det noen som har fastpris. Forrige måned var strømstøtten på rundt 230øre/kWh på østlandet. Om man hadde fastpris på 80øre/kWh hadde man fort tjent mange tusenlapper om man sørget for å varme opp hagen med en oljefylt ovn eller to

Skrevet

Har Motstrøm. Men, så bor jeg i Trondheim så det er tross alt ikke så høye priser her.

Anonymkode: 98c44...f87

Skrevet
newman01 skrev (26 minutter siden):

Hvorfor har du fått september-regninga allerede? Betaler du forskudd? 

Når det gjelder strømpriser varierer det veldig fra landsdel til landsdel. Og så er det noen som har fastpris. Forrige måned var strømstøtten på rundt 230øre/kWh på østlandet. Om man hadde fastpris på 80øre/kWh hadde man fort tjent mange tusenlapper om man sørget for å varme opp hagen med en oljefylt ovn eller to

Det ble feil, august og juli regningene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har Motstrøm. Men, så bor jeg i Trondheim så det er tross alt ikke så høye priser her.

Ligger over 1 kr siste tiden, skyter opp 2kr kWh i morgen 18-20:00

Skrevet

Tror ikke du finner «billig» strøm noen plass. Spotpris er spotpris. Jeg var heldig å bandt strømmen i sør i november på rundt 70 øre i 3 år. Ikke mulig å få sånne tilbud lenger.

Anonymkode: a8c17...b11

• Liker 1
Skrevet

Har norgesenergi, men prisgaranti. Får da tilbud om fastpris annenhver mnd.

Forbruk august ca 1900kwt

Strømregning på 4005

nettleie med strømstøtte -3850

reell strømregning på 150kr

Anonymkode: a8a9a...f1f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har norgesenergi, men prisgaranti. Får da tilbud om fastpris annenhver mnd.

Forbruk august ca 1900kwt

Strømregning på 4005

nettleie med strømstøtte -3850

reell strømregning på 150kr

Anonymkode: a8a9a...f1f

Hvordan funker det med prisgaranti? Er vel det samme som prissikring? Det har jeg også, men noe utover det jeg kan gjøre for å få det billigere? 

Min avtale heter strøm til medlemspris. 

Skrevet

sodvin. fastpris 51 øre. men bor i midtnorge

Skrevet
Gjest5656 skrev (2 timer siden):

Ligger over 1 kr siste tiden, skyter opp 2kr kWh i morgen 18-20:00

Har likevel bare strømregning på 133 kr hittil i september. Men har vannbåren varme også, så det tar unna en del.

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har likevel bare strømregning på 133 kr hittil i september. Men har vannbåren varme også, så det tar unna en del.

Vannbåren varme koster deg det samme fordi det er like dyrt som strøm.

Og om 133kr er bra har mer med hvor mye strøm du bruker å gjøre.

Skrevet

Bruker du strøm på de laveste tidene? Eller bruker du fx om det er 8kr bare fordi det er helg / natt? Tar du hensyn til og bruke strøm når det er lavest pris? Din snittpris beregnes av når du bruker strøm også. 

Anonymkode: 0c754...f9b

Skrevet

Har GE trygg (Gudbrandsdal energi) med pristak på 279 øre/kwh (gjelder 3.kvartal 2022). Pristaket har vært noe lavere tidligere i år.

Strøm og nettleie kommer på samme faktura.

I august var den totale regningen på ca 2000kr for ca 850kwh. Fikk ca 1700kr i strømstøtte. Må betale i underkant av 300kr.

Bor i leilighet(63kvm) i Oslo, 2 voksne og 2 barn.

Fikk mye mer i støtte i august enn i juli. I juli brukte vi ca 650kwh, men måtte betale en faktura på 1200kr.

Anonymkode: 9eba1...924

Skrevet
Gjest5656 skrev (1 time siden):

Vannbåren varme koster deg det samme fordi det er like dyrt som strøm.

Og om 133kr er bra har mer med hvor mye strøm du bruker å gjøre.

Har relativt lave fellesutgifter og betaler ikke mye for fjernvarme nei. Vi er 4 personer i husholdningen, ca 80 kvm. 133 kr i strøm på en halv mnd ish er lavt uansett hvordan man vrir og vender på det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har relativt lave fellesutgifter og betaler ikke mye for fjernvarme nei. Vi er 4 personer i husholdningen, ca 80 kvm. 133 kr i strøm på en halv mnd ish er lavt uansett hvordan man vrir og vender på det.

Det er lavt, og med lave priser så er det jo helt kurant fremdeles. De høyere strømprisene > 1 kr kom ikke før nå siste tiden, og jeg vet ikke om de vil fortsette. Hvis de gjør det, så vil det jo ha store utslag på hva dette blir i mnd.

Men det er forskjell på 20 øre og 1.2 kr. Problemet er hvis det skyter opp til 6-7kr. Normal bruk per husholdning er jo ca. 1300 kWh i mnd. 

0.2 kr/kWh: 260kr

1.5 kr/kWh: 1950kr, fremdeles OK men mye dyrere

6 kr/kWh: 7800kr

Det er dog. ingenting å gjøre med dette, du får bare små summer ut av å oppgradere til en bedre spotprisavtale utover de rimeligste på markedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...