Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke redd for å spørre dumme spørsmål, og jeg oppdager ofte at det er flere enn meg som lurte på akkurat det og var glad for at noen spurte. Jeg er slett ikke redd for å bli sett på som dum. Man er jo gjerne litt dum når man er ny på noe også, så da er det i alle fall ikke flaut.

Så gjør du det samme, eller venter du på at andre skal spørre? Jeg var ikke slik før, da vi hadde nasty mobbere i klassen. Nå driter jeg i det.

Anonymkode: f4513...8ae

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan godt stille dumme spørsmål. Gjør meg ingenting. MEN - ikke VIRKELIG dumme spørsmål, bare «dumme».

Anonymkode: bc70c...ed6

• Liker 1
Skrevet

Jeg spør aldri spørsmål, og dumme spørsmål stiller jeg nok litt for sjelden.

Anonymkode: fa3c3...0e9

• Nyttig 1
Skrevet

Ja hele tiden på kg tydeligvis. Det som går igjen her er: Herregud..., er du 14 år.  Er du dum eller osv osv.. ikke at det bryr meg en meter, men jeg ler godt av slike bessewizzere.. nei er ikke redd for å dumme spørsmål og kommer aldri til å slutte med det heller. Det er sånn man lærer. 

Anonymkode: 4b065...8c2

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Ja hele tiden på kg tydeligvis. Det som går igjen her er: Herregud..., er du 14 år.  Er du dum eller osv osv.. ikke at det bryr meg en meter, men jeg ler godt av slike bessewizzere.. nei er ikke redd for å dumme spørsmål og kommer aldri til å slutte med det heller. Det er sånn man lærer. 

Anonymkode: 4b065...8c2

Du har helt rett. Det hender jeg gir dumme svar. Men det er vel fordi jeg selv kan være dum til tider.

Anonymkode: fd917...912

Skrevet (endret)

Jeg stiller ofte dumme spørsmål til mannen min. Av en eller annen grunn tror jeg han har svaret på alt jeg lurer på.

Jeg er ikke redd for å spørre ellers heller ... men har litt mer sperrer ute i offentligheten  😅

Endret av Khloe P.T
skrivefeil
Skrevet

Dumme spørsmål er for meg noe du egentlig vet eller som du enkelt kan finne ut av selv. Feks å spørre mammaen sin om hun elsker deg, eller hva hovedstaden i Sverige er. Nei, jeg stiller ikke dumme spørsmål. Kun til Google da. 😂

Anonymkode: 81b95...c69

Skrevet

Jeg har jobbet på store prosjekter, milliardprosjekter, og spør hele tiden "dumme spørsmål". Det viser seg at de spørsmålene sjelden er så dumme, og at det er mange andre som lurer på det samme. De tør bare ikke spørre. 

Vi fikk faktisk en regel på det, at man skulle spørre dumme spørsmål. Det ble påkrevd. Det er helt utrolig hvor mye som kan oppfattes ulikt.

Jeg slår et slag med TS for dumme spørsmål. 

Anonymkode: 97279...9ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er ikke redd for å spørre dumme spørsmål, og jeg oppdager ofte at det er flere enn meg som lurte på akkurat det og var glad for at noen spurte. Jeg er slett ikke redd for å bli sett på som dum. Man er jo gjerne litt dum når man er ny på noe også, så da er det i alle fall ikke flaut.

Så gjør du det samme, eller venter du på at andre skal spørre? Jeg var ikke slik før, da vi hadde nasty mobbere i klassen. Nå driter jeg i det.

Forfriskende med folk som tør å stille det de er redd er "dumme" spørsmål. Altfor mange jatter med og spør og kommenterer bare om det som er forventet.

Minner meg om eventyret Keiserens nye klær; det var jo bare et lite barn som turde å kommentere det alle andre tenkte, men var redd for å si - at keiseren ikke hadde noen klær på.

Skrevet

Finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar, sies det. Spør forøvrig ingen spørsmål, men stiller spørsmål. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg har jobbet på store prosjekter, milliardprosjekter, og spør hele tiden "dumme spørsmål". Det viser seg at de spørsmålene sjelden er så dumme, og at det er mange andre som lurer på det samme. De tør bare ikke spørre. 

Vi fikk faktisk en regel på det, at man skulle spørre dumme spørsmål. Det ble påkrevd. Det er helt utrolig hvor mye som kan oppfattes ulikt.

Jeg slår et slag med TS for dumme spørsmål. 

Anonymkode: 97279...9ab

Nettopp. Jeg tenker spesielt arbeids- og skolesituasjoner og andre situasjoner der man lærer nye ting. Mange sitter dessverre med spørsmål de ikke tør å stille fordi de tror de er for dumme. Når man oppdager dette blir det lettere å spørre, man gjør alle en tjeneste. Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...