AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #1 Skrevet 8. september 2022 Jeg er gravid for første gang og fikk bekreftet at vi venter en gutt. 💙 På tidlig UL antok de at det var jente som også var stas. Jeg nevnte det for to venninner og begge ble veldig lei seg på mine vegne selv om jeg sa at vi er like glad for gutten. Her forleden hadde vi venninnekveld med flere og en av dem dro dette opp igjen. Hun sa at "det er så synd på deg, XXX" og tre andre venninner var tydeligvis helt enige. Nå er jeg litt lei meg på gutten min sine vegne, er det så vanlig at damer reagerer sånn? Jeg svarte at jeg var utrolig takknemlig for en gutt, men jeg tror ikke de tror på meg. Er det rart å være smålei seg? Jeg nevnte også til min mor at vi har kjøpt blå kallesj til Bugaboo. Da sa hun "Da kan iallfall alle se at det er gutt. Hva om du får jente neste gang?" Samboeren min klarte å røpe feil kjønn til svigermor og hun sa faktisk "Jaja, ingen jente denne gangen heller da." Ingen menn har kommet med lignende utsagn. Vet ikke hva jeg skal tro? Er så takknemlig for denne lille gutten. Anonymkode: b7172...1f0 2 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #2 Skrevet 8. september 2022 Jeg veit ikke om dette er en trolletråd eller hva. Høres helt merkelig at folk har så lite sosiale antenner! Anonymkode: 3700e...a49 23
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #3 Skrevet 8. september 2022 Sjeldent man hører om dette med nr 1, men vet mange har hørt det om de venter gutt nr 2-3 og 4 osv. Jeg har jente som er eldst, gutt nr 2 og venter gutt igjen nå. Er super happy med to tette gutter. INGEN har sagt noe slikt til meg, hadde de gjort det hadde jeg blitt rasende. Man sier jo ikke slikt. Men har du kanskje uttrykt at du ønsket deg jente da du først trodde det var det? Så er det jo ikke sikkert de mener noe vondt med det annet enn at de kan forstå "skuffelsen" din? Anonymkode: f728d...33f 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #4 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg veit ikke om dette er en trolletråd eller hva. Høres helt merkelig at folk har så lite sosiale antenner! Anonymkode: 3700e...a49 Skulle ønske det var det. Begynner å tro at jeg er nærtagen. Anonymkode: b7172...1f0 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #5 Skrevet 8. september 2022 Dette kan ikke være sant. Anonymkode: 9634e...3f2 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #6 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sjeldent man hører om dette med nr 1, men vet mange har hørt det om de venter gutt nr 2-3 og 4 osv. Jeg har jente som er eldst, gutt nr 2 og venter gutt igjen nå. Er super happy med to tette gutter. INGEN har sagt noe slikt til meg, hadde de gjort det hadde jeg blitt rasende. Man sier jo ikke slikt. Men har du kanskje uttrykt at du ønsket deg jente da du først trodde det var det? Så er det jo ikke sikkert de mener noe vondt med det annet enn at de kan forstå "skuffelsen" din? Anonymkode: f728d...33f Jeg føler at jeg hele tiden har vært klar på at begge kjønn er like velkommen. Det er klart at å se en baby tidlig i uke 12 er stas, så det er mulig at det har blitt tolket som at jeg nå er skuffet. Det var kun noen venninner (og tydeligvis svigermor) som ble informert om kjønn, siden det er så usikkert. Jeg er ikke typisk jentejente så for meg er en gutt topp 🙂 Anonymkode: b7172...1f0 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #7 Skrevet 9. september 2022 Har jeg aldri hørt om. Da vi hadde fått tre gutter så var det kommentarer om at det hadde vært stas om den fjerde var ei jente. For en jævlig kvalm omgangskrets du har. Anonymkode: 485fa...36a 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #8 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har jeg aldri hørt om. Da vi hadde fått tre gutter så var det kommentarer om at det hadde vært stas om den fjerde var ei jente. For en jævlig kvalm omgangskrets du har. Anonymkode: 485fa...36a men man hører jo mange har opplevd dette. Til TS; sett de på plass, som jeg skrev over her hadde noen sagt det til meg så hadde jeg blitt sinna. Si bare noe så enkelt som hva mente du nå? Hørte du selv hva du sa? hadde du reagert om jeg sa stakkars deg som venter jente? Anonymkode: f728d...33f 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #9 Skrevet 9. september 2022 Så motbydelige mennesker 😳 hvem sier sånn til en kommende mor!? Alt i meg håper at dette er kødd, for selvsagt er jo gutter like velkomne som jenter! Venter selv jente, men aldri i verden om jeg hadde blitt lei meg eller nedfor om det var en gutt, så lenge babyen er frisk. Det er faktisk innafor å be de ti still. Spør dem rett ut hvorfor de syns at gutten din er mindre verdt enn ei jente. Anonymkode: fe1d2...d3e 8
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #10 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): men man hører jo mange har opplevd dette. Til TS; sett de på plass, som jeg skrev over her hadde noen sagt det til meg så hadde jeg blitt sinna. Si bare noe så enkelt som hva mente du nå? Hørte du selv hva du sa? hadde du reagert om jeg sa stakkars deg som venter jente? Anonymkode: f728d...33f Jeg har aldri hørt om at alle venninnene og svigermor og mor blir lei seg nei. Anonymkode: 485fa...36a 3
Ariande Skrevet 9. september 2022 #11 Skrevet 9. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Skulle ønske det var det. Begynner å tro at jeg er nærtagen. Anonymkode: b7172...1f0 Tipper du er det! Høres veldig rart ut. man blir jo litt ekstra hormonell i graviditeten, gratulerer 💙 Endret 9. september 2022 av Ariande
Maestro Skrevet 9. september 2022 #12 Skrevet 9. september 2022 Skal jeg få barn en dag, ønsker jeg meg en guttunge 😊❤️ Vi er bare jenter i familien, så hadde vært gøy med en gutt! Niesene mine, 2 søstre, mamma, tante. Jenter for alle penga 😂 Hadde jeg fått ei jente en gang, så hadde jeg blitt glad altså, kjønn har ikke noe betydning så lenge barnet er frisk og rask.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #13 Skrevet 9. september 2022 Folk er så ufine at! Jeg fikk også en del kommentarer da jeg fortalte om gutten i magen. Skjønte heller ikke hvorfor alle skulle lage et nummer ut av det, har vært glad for gutten min hele veien. Fødte verdens vakreste lille gutt for 4 dager siden og nå har pipa en helt annen lyd! 💙 Gled deg over gutten i magen din, gratulerer! 💙 Anonymkode: 26bb4...714 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #14 Skrevet 9. september 2022 Ønska meg gutt jeg, ingen som sa slike ting. Høres ut som idioter hele gjengen. De kan ikke ha ment at det var synd fordi du fikk en annen beskjed først/hadde handlet rosa eller lignende? Enig med moren din at nøytrale farger er lurt på de store tingene da selv om jente også kan bruke blått i fremtiden er glad i mosegrønn, okergul, brent oransje og naturfarger generelt selv som har vært veldig fint til både gutten og jenta (men jeg var aldri glad i rosa og lyseblå). Anonymkode: 9307e...0ff 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #15 Skrevet 9. september 2022 Til alle som tror dette er tull, det er det ikke, har opplevd det samme. Vært vitne til det også. En kollega ventet jente og en annen sa det var bra, for jenter var best. Dette er voksne mennesker, jeg blir helt kvalm inni meg jeg. Irriterende at hun siste fikk jente selv etter dette, hun skulle fått gutt og erfart at de er like bra💙 Anonymkode: 4ec40...f63 8
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #16 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Til alle som tror dette er tull, det er det ikke, har opplevd det samme. Vært vitne til det også. En kollega ventet jente og en annen sa det var bra, for jenter var best. Dette er voksne mennesker, jeg blir helt kvalm inni meg jeg. Irriterende at hun siste fikk jente selv etter dette, hun skulle fått gutt og erfart at de er like bra💙 Anonymkode: 4ec40...f63 Gutter er like bra i utgangspunktet, men det er jo mye mer potensielle problemer med gutter. Anonymkode: 56715...b70
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #17 Skrevet 9. september 2022 Jeg sitter her og faktisk synes synd på deg som ble fortalt at du venter jente, så var det gutt. Da hadde jeg blitt skikkelig skuffet. Jeg har selv jente og er evig takknemlig for det. Håper du får ei jente etter hvert, selv om jeg er helt sikker på at du kommer til å elske gutten like høyt. Anonymkode: 12bca...85a
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #18 Skrevet 9. september 2022 Jeg fikk to jenter og mannen min fikk flere kommentarer fra menn om at han ikke måtte stresse, da fikk vi gutt neste gang. Litt sårt for meg da faren min forguder gutter og jenter har liten verdi. Vokst opp sånn og er redd mannen min skulle tenke sånn. Han gjør selvsagt ikke det og han forguder de to jentene våre❤️ Anonymkode: 14e9b...146 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #19 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette kan ikke være sant. Anonymkode: 9634e...3f2 joda det er det sikkert er så mye idiotiske folk der ute og at ingenting overrasker meg lengre når det gjelder folk. De finner på det meste. Anonymkode: 5b206...b83 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #20 Skrevet 9. september 2022 Jeg har tre gutter, og jeg har venninner som har sagt at de er så glad de fikk jente, det er bedre med jente enn gutt, osv. Men samtlige av de har også sagt at jente er mye mer krevende enn gutt, at barna deres nærmest dreper hverandre, og de har også sagt flere ganger at jeg har så ekstra greie barn. Hos meg er det veldig harmonisk, tror en jente i flokken hadde skapt en helt annen dynamikk. Anonymkode: 7cca6...1ab 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå