Gå til innhold

Dere som bor i Oslo, hvordan bruker været og være i månedsskiftet september oktober?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise dit da, å lurer på om det begynner å bli kaldt da, hvor mange grader, trenger jeg vinterjakke? Vet været kan endre seg selvfølgelig, men trenger en liten pekepinn☺️

Anonymkode: dfb54...294

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du må ha med jakke, trenger ikke den sværeste vinterjakka du har men en foret god høstjakke. 

Anonymkode: c2bc8...499

Skrevet

Det kan være en fordel om jakke og sko er vannavstøtende. Vi er ikke Bergen, men det kan komme noen skikkelige regnskyll her også. 

Er du heldig får du sol, blå himmel, 10 grader og kald, klar luft. 

Anonymkode: 70b98...3e1

Skrevet

Det kan variere endel. Det er sjeldent regn i Oslo. Jeg ville pakket for 10 grader og overskyet.

Anonymkode: ff1eb...695

• Nyttig 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Yr.no er 100 ganger bedre enn å spørre på KG en måned i forveien 🙄

Skrevet

Kaldt som faen, samboer nekter å sette på varmepumpa så det er 18 grader inne!! Jeg fryser og må drikke te, og det liker jeg veldig dårlig. Ta med jakke, og vær glad du ikke har en gjerrig samboer.

Anonymkode: 52d86...2b7

Skrevet

Flytt heller til Stavanger. Her regner det litt, men blir ikke så kaldt. 

Anonymkode: e9567...bf5

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 23.58):

Flytt heller til Stavanger. Her regner det litt, men blir ikke så kaldt. 

Anonymkode: e9567...bf5

Jeg bor i Stavanger, å synes det regner og blåser her hele tiden😅 Heller kaldt og tørt enn våt og vindfullt. Ts

Anonymkode: dfb54...294

• Liker 1
Skrevet

I månedsskiftet oktober/november pleier Oslo å være godt inn i høstmodus. 
Det betyr at du må være forberedt på det meste. Det KAN bli -2 og snø. Eller det KAN bli 10 grader og sol. Er det sol er det gjerne kaldt i skyggen. 
Oftest er det en del høstvind. 
Og det er ofte perioder med regn på høsten. 

Noen år har vi hatt første runde med at snøen legger seg skikkelig i november. Men det er gjerne litt høyere i terrenget enn selve sentrum. I sentrum blir det da bare sørpete. 

Normal bekledning i Oslo i oktober/november, er tynn dunjakke eller softshell jakke og ofte tynne hansker. Pluss sko som er vanntette, men lave eller ankelhøye.

Anonymkode: a57cd...04c

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I månedsskiftet oktober/november pleier Oslo å være godt inn i høstmodus. 
Det betyr at du må være forberedt på det meste. Det KAN bli -2 og snø. Eller det KAN bli 10 grader og sol. Er det sol er det gjerne kaldt i skyggen. 
Oftest er det en del høstvind. 
Og det er ofte perioder med regn på høsten. 

Noen år har vi hatt første runde med at snøen legger seg skikkelig i november. Men det er gjerne litt høyere i terrenget enn selve sentrum. I sentrum blir det da bare sørpete. 

Normal bekledning i Oslo i oktober/november, er tynn dunjakke eller softshell jakke og ofte tynne hansker. Pluss sko som er vanntette, men lave eller ankelhøye.

Anonymkode: a57cd...04c

Veldig god utredning, men ts skal til Oslo en måned tidligere.😊

Ts, det har vært mildt i september så langt, så jeg vil tippe dagtemperaturer på 10-15 grader i sola, skarp luft, kan også være sur vind og kjølig på natta. 
https://www.timeanddate.no/vaer/norge/oslo/klima

• Liker 1
Skrevet
reiseglad skrev (17 minutter siden):

Veldig god utredning, men ts skal til Oslo en måned tidligere.😊

Ts, det har vært mildt i september så langt, så jeg vil tippe dagtemperaturer på 10-15 grader i sola, skarp luft, kan også være sur vind og kjølig på natta. 
https://www.timeanddate.no/vaer/norge/oslo/klima

Altså bedre enn sommerværet her jeg bor...

Anonymkode: aac2e...3b3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Altså bedre enn sommerværet her jeg bor...

Anonymkode: aac2e...3b3

Jepp, her også. Vi har nå (Nordland) hatt flere dager med opphold og vindstille i september enn tilsammen gjennom hele sommeren… (men er ofte i Oslo ifm jobb). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...