Gå til innhold

Julebelysning- Tror dere at dere kommer til å ha samme julebelysning oppe i år, eller mer dempet pga strømprisen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spent på om gaten vår blir like full av julebelysning slik det har vært de siste årene

Anonymkode: 504b2...89b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Julebelysning drar jo ca ikke noe strøm da, så jeg tror folk kommer til å ha julelys som før.

Anonymkode: 5154a...252

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

De julelysene vi har er ikke akkurat det som gjør at regningen går i taket. Så ja, vi kommer til å ha julelys på verandaen som alle andre år. 

Anonymkode: b89b8...7fb

• Liker 1
Skrevet

Man får jo julelys som går på batterier også da. 

Anonymkode: 94656...3fe

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Ja, har ikke så mye julebelysning at det velter budsjettet.

Skrevet

Det eneste positive med høye strømpriser er jo og få slippe alt dette lyset og blinkingen fra midten av november. Trodde det skulle bli mulig og se på tv i stua og sove uten maske i høst med de høye prisene helt til jeg så kommentarfeltet her 😅 pokker.. 

Anonymkode: d368b...167

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Julebelysning drar jo ca ikke noe strøm da, så jeg tror folk kommer til å ha julelys som før.

Anonymkode: 5154a...252

Dette! Hvis noen tror de sparer på dette, så må de virkelig få kunnskap pm det de holder på med!

Anonymkode: 35f18...6f2

• Liker 2
Skrevet

Jeg måtte sjekke hvor mye en vanlig lysslynge (LED) bruker av strøm, og de fleste jeg så lå på 9 til 11 W.

Hvis strømprisen kommer opp i 20 kr kWh i desember vil altså en lysslynge på 9 W som blir brukt 12 timer i døgnet koste 2 kr i bruk.

Men for å svare på overskriften.
Nei, vi kommer ikke til å ha samme julebelysning ute i år, men strømregningen er ikke grunnen til at den ikke kommer opp.
Vi har brukt å ha en enkelt lysslynge på terrassen, men den ble ødelagt i fjor, og jeg kommer ikke til å bruke penger på å erstatte den i år.

Anonymkode: 1b06d...e23

Skrevet

Nei, det lyset vi har er ikke akkurat noe strømsluk.

Anonymkode: f02d2...f25

Skrevet

Vi skal selvsagt ha julelys/vinterlys dette året som alle andre år. :)  Merker ingen endring på strømregningen av de lysene, de trekker veldig lite altså.

Skrevet

Det eneste som er bra med strømprisene er at man faktisk kan se stjernene nå, pga folk sparer på strømmen ute. Så vær så snill og dropp halvparten av den julebelysningen deres også, jeg liker bedre nattehimmelen enn kunstig, blinkende lys.

Anonymkode: faab7...83a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det eneste som er bra med strømprisene er at man faktisk kan se stjernene nå, pga folk sparer på strømmen ute. Så vær så snill og dropp halvparten av den julebelysningen deres også, jeg liker bedre nattehimmelen enn kunstig, blinkende lys.

Å jeg liker å gå i et nabolag som ikke er mørklagt. Vil du se stjernene så er det mye å se hvis man går seg en tur i naturen 

• Liker 2
Skrevet

Ser ingen grunn til å la det være. Har LED-belysning som ble kjøpt for å vare (Har til og med et lager med ekstra lyspærer :ler: ...) så det kommer ikke til å koste mange kronene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å jeg liker å gå i et nabolag som ikke er mørklagt. Vil du se stjernene så er det mye å se hvis man går seg en tur i naturen 

Typisk surt KG-oppgulp.

• Liker 1
Skrevet

Med LED lysslynger, så ser jeg ikke helt problemet. 

De koster ikke stort i drift, og det er helt andre ting jeg heller sparer på.

Anonymkode: 2a715...83a

Skrevet

Tror TS ærlig talt at julebelysning er det som velter strømutgiftene for folk i år?

Skrevet

Måtte nettopp stenge nærbutikken pga høye strømpriser. Tenker å mørklegge huset i år av respekt for de ansatte, frister lite å feire jul med flombelysning når man sannsynligvis må si opp flere personer før jul. 

Anonymkode: b6f57...be8

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har to julestjerner med led-pærer, så nei fra meg. 

Anonymkode: d6257...ab0

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Typisk surt KG-oppgulp.

Surt oppgulp? Det er jo sant.

Skrevet

Ja, det blir nok samme. Det er ekstremt lite med strømforbruk, så hvorfor ikke. Hele desember.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...