AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #1 Skrevet 8. september 2022 Jeg i førtiårene og testet positivt idag. Jeg vurderer abort så tok kontakt med legen men han sier at man må vente til uke 7 for å bestille abort. Kan man ikke ta en stikkpille i uke 4 slik at ikke påkjenningen blir for stor. syntes det er dumt å vente hvis man har bestemt seg. litt fortvilet merker jeg… Anonymkode: 48499...7d6 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #2 Skrevet 8. september 2022 Ring sykehuset. Jeg tok abort i uke 6. Anonymkode: adb20...e43
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #3 Skrevet 8. september 2022 De tar ultralyd for å sjekke at foster er i livmor før abort. De må kunne se det på UL rett og slett. Anonymkode: fb798...12e
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #4 Skrevet 8. september 2022 Ring direkte til sykehuset så får du time innen kort tid og får pillene du trenger Anonymkode: 55e50...fac 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #5 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De tar ultralyd for å sjekke at foster er i livmor før abort. De må kunne se det på UL rett og slett. Anonymkode: fb798...12e Kan ikke huske at jeg måtte det. Anonymkode: 55e50...fac 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #6 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ring direkte til sykehuset så får du time innen kort tid og får pillene du trenger Anonymkode: 55e50...fac Nei, man må vente til uke seks. Jeg tok abort ved et av de større sykehusene, ringte direkte omtrent i det jeg fikk positiv test, men måtte vente noen uker før det var aktuelt. Som noen andre sier, de må se fosteret i livmoren på ul. Anonymkode: f96d6...085
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #7 Skrevet 8. september 2022 Jeg snakket med legen på sykehuset idag og han sa man må se et foster før man tar abort. Merker jeg har mest lyst til å begynne med engang slik at det ender i en forsinket mens.. jeg testet 5 dager før forventet mens fordi jeg hadde vært uforsiktig forrige måned.. jeg er da i uke 3 pluss 1. legen mente jeg kunne vente tilfelle det ble en SA av naturlige årsaker så slapp jeg å ta avgjørelse om en selvbestemt abort. Han mente at mange opplevde stor psykisk belasting og kanskje kunne angre etterpå, så han måtte ha en avklarende samtale. Kjenner dette er litt heavy. Jeg får også dårlig samvittighet for de som prøver og prøver og ikke blir gravide. Jeg var litt slumpen og Vipps var jeg gravid.. er 42 år og føler meg for gammel nå. Anonymkode: 48499...7d6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #8 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg snakket med legen på sykehuset idag og han sa man må se et foster før man tar abort. Merker jeg har mest lyst til å begynne med engang slik at det ender i en forsinket mens.. jeg testet 5 dager før forventet mens fordi jeg hadde vært uforsiktig forrige måned.. jeg er da i uke 3 pluss 1. legen mente jeg kunne vente tilfelle det ble en SA av naturlige årsaker så slapp jeg å ta avgjørelse om en selvbestemt abort. Han mente at mange opplevde stor psykisk belasting og kanskje kunne angre etterpå, så han måtte ha en avklarende samtale. Kjenner dette er litt heavy. Jeg får også dårlig samvittighet for de som prøver og prøver og ikke blir gravide. Jeg var litt slumpen og Vipps var jeg gravid.. er 42 år og føler meg for gammel nå. Anonymkode: 48499...7d6 Hva med å adoptere borg til noen som prøver, men ikke klarer å bli gravide? Du slipper dårlig samvittighet, de får et sterkt ønsket barn. Vinn- vinn Anonymkode: b85f9...58a 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #9 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva med å adoptere borg til noen som prøver, men ikke klarer å bli gravide? Du slipper dårlig samvittighet, de får et sterkt ønsket barn. Vinn- vinn Anonymkode: b85f9...58a Ja for det er jo ikke en påkjenning i det hele tatt. Anonymkode: 0e681...078 15 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #10 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja for det er jo ikke en påkjenning i det hele tatt. Anonymkode: 0e681...078 Bedre enn å drepe et barn fordi man var litt 'slumpen'. Bare det at man må vente til man ser fosteret før man dreper det, er jo groteskt nok til å tro at mor ville kommet til fornuft å beholdt barnet. Jeg gir opp denne verden. Anonymkode: d3e27...271 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #11 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Bedre enn å drepe et barn fordi man var litt 'slumpen'. Bare det at man må vente til man ser fosteret før man dreper det, er jo groteskt nok til å tro at mor ville kommet til fornuft å beholdt barnet. Jeg gir opp denne verden. Anonymkode: d3e27...271 Spar deg for antiabort diskusjonen 🙄 Anonymkode: 0e681...078 16
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #12 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg snakket med legen på sykehuset idag og han sa man må se et foster før man tar abort. Merker jeg har mest lyst til å begynne med engang slik at det ender i en forsinket mens.. jeg testet 5 dager før forventet mens fordi jeg hadde vært uforsiktig forrige måned.. jeg er da i uke 3 pluss 1. legen mente jeg kunne vente tilfelle det ble en SA av naturlige årsaker så slapp jeg å ta avgjørelse om en selvbestemt abort. Han mente at mange opplevde stor psykisk belasting og kanskje kunne angre etterpå, så han måtte ha en avklarende samtale. Kjenner dette er litt heavy. Jeg får også dårlig samvittighet for de som prøver og prøver og ikke blir gravide. Jeg var litt slumpen og Vipps var jeg gravid.. er 42 år og føler meg for gammel nå. Anonymkode: 48499...7d6 Hei. Jeg er i akkurat samme situasjon som deg i samme alder❤️ Veldig merkelig av legen presse deg på denne måten. Som om ikke valgene er tøffe nok fra før. Jeg tok bare direkte kontakt med sykehuset og bestilte time for abort. Sa jeg var i uke 4. og fikk time om 2 uker. Skulle få fremskyndet på kort varsel ved eventuelle avbestillinger. Jeg har to barn fra før og min eneste grunn til ønske om abort er at jeg ikke føler jeg har overskudd nok. Kanskje rett og slett ikke god nok helse. Sliter med utmattelse og periodevis leddsmerter. jeg er livredd for at alderen min skal føre til komplikasjoner eller at barnet ikke er friskt. Det ville jeg ikke klart å håndtere. Men syns ikke det er lett. Og holder neg unna alkohol og tar Folat sånn helt for sikkerhetsskyld😌 Anonymkode: 1cd23...0fc 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #13 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bedre enn å drepe et barn fordi man var litt 'slumpen'. Bare det at man må vente til man ser fosteret før man dreper det, er jo groteskt nok til å tro at mor ville kommet til fornuft å beholdt barnet. Jeg gir opp denne verden. Anonymkode: d3e27...271 Nå innebærer det faktisk en viss risiko for både mor og barn når mor er i den alderen. Hvorfor i all verden skal hun utsette seg selv for dette både fysisk og psykisk, og i tillegg risikere å bære frem et barn med misdannelser når det er så tydelig at hun ikke ønsker barn?🤦♀️ Anonymkode: 85251...49b
Tossitinthetrash Skrevet 9. september 2022 #14 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bedre enn å drepe et barn fordi man var litt 'slumpen'. Bare det at man må vente til man ser fosteret før man dreper det, er jo groteskt nok til å tro at mor ville kommet til fornuft å beholdt barnet. Jeg gir opp denne verden. Anonymkode: d3e27...271 Man dreper ikke et barn, men fjerner et embryo som kunne blitt til et foster og senere et levende barn. 7 2
Mt3 Skrevet 9. september 2022 #15 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva med å adoptere borg til noen som prøver, men ikke klarer å bli gravide? Du slipper dårlig samvittighet, de får et sterkt ønsket barn. Vinn- vinn Anonymkode: b85f9...58a 1. En graviditet er en hard påkjenning for kroppen. 2. TS er så gammel at det er større sjanse for komplikasjoner og misdannelser. Må på flere kontroller. 3. En vil bli knyttet til barnet som fosteret etter hvert utvikler seg til om en skal bære det frem. 4. Hva om barnefar finner ut at TS er gravid, krever DNA test og nekter å signere adopsjonspapiret. 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #16 Skrevet 9. september 2022 Mt3 skrev (32 minutter siden): 1. En graviditet er en hard påkjenning for kroppen. 2. TS er så gammel at det er større sjanse for komplikasjoner og misdannelser. Må på flere kontroller. 3. En vil bli knyttet til barnet som fosteret etter hvert utvikler seg til om en skal bære det frem. 4. Hva om barnefar finner ut at TS er gravid, krever DNA test og nekter å signere adopsjonspapiret. Takk for støtte. jeg er da ingen surrogat mor. Spesielle mennesker mennesker som sitter å kommenterer innlegg skjønner jeg. Årsak til abort er at jeg er usikker på om det holder mellom meg og barnefar. Det er turbulent. Jeg er eldre, jeg har en underliggende sykdom som gjør en graviditet til en risiko. Jeg ønsker ikke å bli syk slik at jeg ikke kan ta meg av mine tre andre barn. man dreper ikke ved å fjerne en celle klump på 0,5 mm. Det er helt riktig et embryo. det er vel mer ansvarlig å fjerne enn å ta imot dersom man ikke er i stand til å beholde det eller bære det frem. Anonymkode: 48499...7d6 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #17 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg i førtiårene og testet positivt idag. Jeg vurderer abort så tok kontakt med legen men han sier at man må vente til uke 7 for å bestille abort. Kan man ikke ta en stikkpille i uke 4 slik at ikke påkjenningen blir for stor. syntes det er dumt å vente hvis man har bestemt seg. litt fortvilet merker jeg… Anonymkode: 48499...7d6 hvor gammel er du egentlig? Du kan jo godt ha et friskt barn i magen, kanskje beholde om du klarer? Jeg er selv 41, og prøver å bli gravid men har mislykkes to ganger på rad. Anonymkode: 96c11...b3b
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #18 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): hvor gammel er du egentlig? Du kan jo godt ha et friskt barn i magen, kanskje beholde om du klarer? Jeg er selv 41, og prøver å bli gravid men har mislykkes to ganger på rad. Anonymkode: 96c11...b3b Jeg er 43 år gammel og er i et ustabilt forhold med ny mann. Trist å høre at du har mistet. Jeg har også mistet ufrivillig 5 ganger tidligere i livet. Aldri utført frivillig abort. Det handler ikke om at jeg er redd for om barnet kan ha kromosomfeil. Men om jeg klarer å gjennomføre et svangerskap og med fremtiden og usikkerheten. Noen er veldig friske som 45 åringer og andre sliter med helsa. Biologisk alder er så mangt. Anonymkode: 48499...7d6 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #19 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 43 år gammel og er i et ustabilt forhold med ny mann. Trist å høre at du har mistet. Jeg har også mistet ufrivillig 5 ganger tidligere i livet. Aldri utført frivillig abort. Det handler ikke om at jeg er redd for om barnet kan ha kromosomfeil. Men om jeg klarer å gjennomføre et svangerskap og med fremtiden og usikkerheten. Noen er veldig friske som 45 åringer og andre sliter med helsa. Biologisk alder er så mangt. Anonymkode: 48499...7d6 Skjønner at du er redd, det med kromosomfeil kan det jo sjekkes for rundt uke 10-12, eller i uke 9 om man gjør det privat. Men er jo opp til deg selvsagt om du faktisk ønsker et barn eller ikke. Lykke til. Anonymkode: 96c11...b3b
enkefru Skrevet 9. september 2022 #20 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva med å adoptere borg til noen som prøver, men ikke klarer å bli gravide? Du slipper dårlig samvittighet, de får et sterkt ønsket barn. Vinn- vinn Anonymkode: b85f9...58a WTF? 😳 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå