AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #1 Del Skrevet 8. september 2022 Andre som følger @glucosegoddess på instagram og/eller har lest boka hennes Glucose revolution? Har du prøvd noen "hacks"? Har det gitt noe utslag på humør/cravings/plager/energi/vekt? Anonymkode: b9e45...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #2 Del Skrevet 9. september 2022 Hmm. Altså, jeg mener helt oppriktig at folk flest burde tenke litt mer på blodsukkeret sitt enn de gjør og at en del som kanskje har blodsukkerproblemer kunne hatt nytte av å gå med kontinuerlig glukosemåler en runde bare for å se hvordan blodsukkeret oppfører seg når de spiser slik de pleier. Jeg har prøvd det selv og det var noen matvarer som gav større utslag enn jeg hadde forventet. Men det er mange måter å gjøre det på. Hvis hun her sine hacks funker i livet ditt, så er det sikkert fint det. Men det passer ikke for alle, vil jeg tro. Og noen av hacks'ene virker å være litt rigide og ritualistiske og det kan være usunt for noen folk. For min del er det enklere å oppnå mer balansert blodsukker ved å kutte ned på sukkerholdige matvarer, ingen snacksing utenom måltider og forlenge nattfasten. Vær også oppmerksom på at en del av rådene hennes har begrenset vitenskapelig dekning. Anonymkode: 387e5...549 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #3 Del Skrevet 9. september 2022 Det de fleste ikke skjønner er at glukosen ikke er problemet med diabetes. Det som er problemet er fettet og den bearbeidede maten der de blander store mengder fett med prosessert sukker. Om man går over til en diett uten bearbeidet mat, med fokus på gode, sunne karbohydrater som poteter og andre rotfrukter, gresskar, bønner og linser og frukt, så stabiliserer man også blodsukkeret over tid. https://www.bbc.com/news/health-14503480 https://diabetesjournals.org/care/article/25/3/620/21982/Dietary-Fat-and-the-Development-of-Type-2-Diabetes Cyrus Cambatta og Robby Barbaro fra Mastering Diabetes har begge diabetes 1, og både spiser og anbefaler en diett lav på fett og høy på karbohydrater, så de og suksess-historiene fra alle som følger denne typen matplan på siden deres er også bevis på at dette funker. På nettsiden Forks over Knives ser man også flere eksempler på dette. Anonymkode: 118b1...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå