Gå til innhold

Svigerinnnen vår ødelegger hele familien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror giftet seg raskt og fikk barn med en dame vi fort mistenkte var i stand til det meste. Med tiden har mange uønskede hendelser oppstått pga henne og han er fullstendig hjernevasket. Nå skaper hun splid mellom broren vår, oss som søsken og våre foreldre. Det værste er at han ikke ser hva som skjer og står selvsagt bak henne. I værstefall kan dette gjøre at han mister kontakten med mamma og pappa. Men hvordan kan jeg få han til å innse hva som skjer?
Han risikerer å stå der kun med hennes familie og venner, fordi hans venner har falt av en etter en, men nå står vi nærmeste for tur. Jeg holder snart ikke ut mer. Men skulle gjerne gitt han en siste sjanse.

Anonymkode: 72adf...ba3

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan skal vi hjelpe det med å få han til å innse hva som skjer når vi egentlig ikke vet hva som skjer heller

Anonymkode: d112e...52b

• Liker 16
Skrevet

Hvor ille kan det være om det ikke plager han da?

Han bør jo og være lojal mot sin kone først.

Er en balansegang. Men hans søsken og hans foreldre har ingen rett til å diktere hans liv.

Anonymkode: a2720...2ee

• Liker 13
Skrevet

Det kommer ikke noen råd når det meste spesifikke du kommer opp med at hun er kjipt og splitter familien. Jaha, men du får gjerne flere svar hvis du er litt mer konkret 

Anonymkode: e714a...ac3

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Er nok lite sannsynlig at han vil høre på det øret. Men det kan være han selv innser det en dag.

Anonymkode: 7ead1...163

• Liker 2
Skrevet

Hvordan kan vi vite at det ikke er dere som er værstingene i denne situasjonen? 😉

Kjipt med familiedrama uansett. Som oftest skyldes det mennesker meg sterke personligheter og store egoer, og at man ikke klarer å velge sine kamper. Kompromisser fra begge parter er ofte eneste løsning.

Anonymkode: 29a08...372

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan kan vi vite at det ikke er dere som er værstingene i denne situasjonen? 😉

Kjipt med familiedrama uansett. Som oftest skyldes det mennesker meg sterke personligheter og store egoer, og at man ikke klarer å velge sine kamper. Kompromisser fra begge parter er ofte eneste løsning.

Anonymkode: 29a08...372

Det er her svigerinnen vår kommer inn i bildet. 

Vet hun henger her inne, så kan dessverre ikke skrive mer detaljert. 

Skulle ønsket han selv så hvordan dette bærer an, når vennene har vendt han ryggen, han har brukt all sin tid og ikke minst penger på å gjøre henne fornøyd (som han burde ha brukt på seg selv). Men nå har hun også fått han til å ta valg som kan skade familiebåndet for alltid. 

Spørsmålet er om vi skal bry oss med å si det, eller om han bare må oppleve det selv. 

Det værste er faktisk at jeg ikke ønsker å havne i splid, miste kontakten med hans barns. Og enda verre blir det for våre foreldre som vil miste kontakten med sine barnebarn. De er 2 og 5 år gamle, så kan ikke ha kontakt med de uten foreldrene. Man kutter vel ikke bare ut familie slik? Nei, jeg vet ikke hva han tenker med.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Min bror giftet seg raskt og fikk barn med en dame vi fort mistenkte var i stand til det meste. Med tiden har mange uønskede hendelser oppstått pga henne og han er fullstendig hjernevasket. Nå skaper hun splid mellom broren vår, oss som søsken og våre foreldre. Det værste er at han ikke ser hva som skjer og står selvsagt bak henne. I værstefall kan dette gjøre at han mister kontakten med mamma og pappa. Men hvordan kan jeg få han til å innse hva som skjer?
Han risikerer å stå der kun med hennes familie og venner, fordi hans venner har falt av en etter en, men nå står vi nærmeste for tur. Jeg holder snart ikke ut mer. Men skulle gjerne gitt han en siste sjanse.

Jeg er i samme situasjon. Dessverre har broren min brutt kontakt med meg og mora. I tillegg døde mora mi nylig og hun har ikke sett ham før det. Snakker litt med faren men akkurat nok for å ikke føle ansvar for noe som helst. Trist er det. Jeg kan ikke gjøre noe.

Anonymkode: a8f98...97d

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Skulle ønsket han selv så hvordan dette bærer an, når vennene har vendt han ryggen, han har brukt all sin tid og ikke minst penger på å gjøre henne fornøyd (som han burde ha brukt på seg selv). Men nå har hun også fått han til å ta valg som kan skade familiebåndet for alltid. 

Spørsmålet er om vi skal bry oss med å si det, eller om han bare må oppleve det selv. 

Det værste er faktisk at jeg ikke ønsker å havne i splid, miste kontakten med hans barns. Og enda verre blir det for våre foreldre som vil miste kontakten med sine barnebarn. De er 2 og 5 år gamle, så kan ikke ha kontakt med de uten foreldrene. Man kutter vel ikke bare ut familie slik? Nei, jeg vet ikke hva han tenker med.

Han bestemmer vel selv hva han vil bruke pengene på. At du synes han bør bruke dem på seg selv har jo du egentlig ikke noe med.

Med barn på 2 og 5 år, er det kanskje ikke så rart at venner blir litt nedprioritert en periode.

Han må jo stå for sine valg. Og du jøres nesten sjalu ut

Anonymkode: 9ad27...f50

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Be broren din over til deg for en samtale! Bare deg og han. Få hans side av saken. Hvis han trives på denne måten er det lite du kan gjøre..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun isolerer han? Fetteren min blir også isolert. Han har ikke snakket med tanten og onkelen min (foreldrene sine), søsknene sine eller noen av oss søskenbarna på 10 år! De har 3 barn, og 2 av dem har vi aldri truffet. Tenk på tanten og onkelen min som aldri har truffet disse barnebarna!! Søsknene hans 😢 Han måtte bare ta et valg. Henne og ungen, eller familien hans (uten ungen).

Anonymkode: fc099...88b

• Liker 3
  • Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Okey men jeg mangler fortsatt grunn til at svigerinnen gjør noe her. Hva gjør hun konkret til at broren kutter kontakt med dere? Eller er det så enkelt at dere ikke liker henne og derfor ikke vil ha kontakt? Gode venner vender ikke ryggen bare pga partner. Går helt fint å beholde vennskap uansett.  Så her stemmer det ikke helt. Ang Hva man bruker penger på, hvordan vet dere at det er akkurat slik du beskriver? Dere har jo ikke kontakt slik jeg skjønte det.

Skriver for spes det med penger har jeg litt erfaring med selv at folk kan tenke mye rart. Uten å vite helt hva som foregår og hvorfor. 

Anonymkode: bcd30...cdb

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hun isolerer han? Fetteren min blir også isolert. Han har ikke snakket med tanten og onkelen min (foreldrene sine), søsknene sine eller noen av oss søskenbarna på 10 år! De har 3 barn, og 2 av dem har vi aldri truffet. Tenk på tanten og onkelen min som aldri har truffet disse barnebarna!! Søsknene hans 😢 Han måtte bare ta et valg. Henne og ungen, eller familien hans (uten ungen).

Anonymkode: fc099...88b

Man er da voksen nok til og ta valg i livet. Og dette var valget han ønsket. Kanskje var det ikke et ultimatum fra henne heller, men han ville det slik. Det er alltid lett og stå fra utsiden og skylde på den andre parten, uten og se hva man selv gjør og påfører i situasjonen.  

Anonymkode: fa0e4...f64

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Okey men jeg mangler fortsatt grunn til at svigerinnen gjør noe her. Hva gjør hun konkret til at broren kutter kontakt med dere? Eller er det så enkelt at dere ikke liker henne og derfor ikke vil ha kontakt? Gode venner vender ikke ryggen bare pga partner. Går helt fint å beholde vennskap uansett.  Så her stemmer det ikke helt. Ang Hva man bruker penger på, hvordan vet dere at det er akkurat slik du beskriver? Dere har jo ikke kontakt slik jeg skjønte det.

Skriver for spes det med penger har jeg litt erfaring med selv at folk kan tenke mye rart. Uten å vite helt hva som foregår og hvorfor. 

Anonymkode: bcd30...cdb

Dette. 

Anonymkode: fa0e4...f64

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvordan vet du at hun hjernevasker han? Kanskje han støtter sin kone og er lei av at dere holder på sånn? Han bør først og fremst være lojal mot sin kone, så lenge de har det bra sammen. Det bør dere respektere!

Min mor prøver å hjernevaske familien om min kone, så jeg kuttet hun ut. Konen min er helt fantastisk og har aldri gjort noen noe!

Gå inn i dere selv litt og tenk!

Ikke alt er så rosenrødt som mange påstår alltid!

Jeg kommer alltid til å støtte min kone! Vi er ett team!

Anonymkode: 0ba8f...eef

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan vet du at hun hjernevasker han? Kanskje han støtter sin kone og er lei av at dere holder på sånn? Han bør først og fremst være lojal mot sin kone, så lenge de har det bra sammen. Det bør dere respektere!

Min mor prøver å hjernevaske familien om min kone, så jeg kuttet hun ut. Konen min er helt fantastisk og har aldri gjort noen noe!

Gå inn i dere selv litt og tenk!

Ikke alt er så rosenrødt som mange påstår alltid!

Jeg kommer alltid til å støtte min kone! Vi er ett team!

Vi var veldig nære hverandre, ringtes daglig og møttes ofte helt til de ble sammen. Sakte men sikkert kuttet han ut alle barndomskamerater, omgåes heller ingen andre på fritiden som ikke var felles venner med henne. Og han sluttet til slutt å finne på ting uten henne. Det er veldig ulikt han, for han hadde vært i et forhold før dette hvor han sa han ikke skulle bli sånn, fordi han så hvor viktig vennskap var.

»at vi holder på sånn», det er ikke slik det er. Vi har tatt mer og mer avstand, for det er slik de legger det opp. Vi har invitert mindre og blir ikke invitert tilbake, men det er det jo ikke andre familie eller venner som blir. 

Vet bare selv med mine foreldre og ektefelles familie hvor viktig det er å ha hverandre, både for oss og barna. Samholdet barna som søskenbarn også. 

Har barn på ca samme alder. Skal bli merkelig å starte på samme skole etterhvert og kanskje ikke ha kontakt. 

Men værst for mamma og pappa. Dette er fryktelig trist for dem. Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg skjønner deg.

Det finnes kvinnelige psykopater også, som fanger og isolerer menn i psykisk syke relasjoner. Broren min har forsvunnet til en sånn. Jeg har dessverre ingen tips.

Anonymkode: b177e...ebf

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi var veldig nære hverandre, ringtes daglig og møttes ofte helt til de ble sammen. Sakte men sikkert kuttet han ut alle barndomskamerater, omgåes heller ingen andre på fritiden som ikke var felles venner med henne. Og han sluttet til slutt å finne på ting uten henne. Det er veldig ulikt han, for han hadde vært i et forhold før dette hvor han sa han ikke skulle bli sånn, fordi han så hvor viktig vennskap var.

»at vi holder på sånn», det er ikke slik det er. Vi har tatt mer og mer avstand, for det er slik de legger det opp. Vi har invitert mindre og blir ikke invitert tilbake, men det er det jo ikke andre familie eller venner som blir. 

Vet bare selv med mine foreldre og ektefelles familie hvor viktig det er å ha hverandre, både for oss og barna. Samholdet barna som søskenbarn også. 

Har barn på ca samme alder. Skal bli merkelig å starte på samme skole etterhvert og kanskje ikke ha kontakt. 

Men værst for mamma og pappa. Dette er fryktelig trist for dem. Ts

Når vi ble sammen så trives vi veldig i våres selskap. Vi ble bestevenner og elskere. Ett minutt uten hverandre var forferdelig. Kompisene mine var interessert i å drikke og feste. De var single og på kanten til alkoholikere noen av de. Jeg var lei de før jeg fikk dame, så selvsagt valgte jeg henne framfor de. Vi hadde mange felles interesser og det var deilig i hennes selskap. Det var ikke hun som gjorde at jeg sluttet å være med de. For jeg var med de noen ganger. Hun sa at jeg har godt av å være med de. Men jeg mast lysten på det selv. Ville være med hun. Aldri følt det på den måten før. Og det samme føler jeg no. Alle har nok med sine ting, når de får dame/mann eller barn/egen familie. Noen blir voksen og slutter og feste, og andre ikke. Noen av de forstår heller ikke hvordan det er å være voksen og i ett forhold. Og prøver å ødelegge det. Har og erfart venner som kun har tid når de er singel men så opptatt når de får dame. Og da skal jeg være tilgjengelig. Nei takk. Jeg vil heller være med hun. Av eget valg. Poenget mitt her er at kanskje han endelig fant ekte kjærlighet og de liker å være sammen hele tiden? Så lenge de er voksen og begge er fornøyd med det så er det opp til de. Ikke deg eller andre men de!

Mange synser noe om alt og alle. Men ikke legg rykter ut før du vet hva som faktisk er sant!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner deg.

Det finnes kvinnelige psykopater også, som fanger og isolerer menn i psykisk syke relasjoner. Broren min har forsvunnet til en sånn. Jeg har dessverre ingen tips.

Anonymkode: b177e...ebf

Hva gale gjør hun? Vet du at det er tilfelle? Hvordan vet du det og hvorfor kan du ikke hjelpe om det er sant? Har du spurt han?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvor mange søsken er dere, og hvorfor tror du foreldrene dine ikke vil ha noe med han og kona å gjøre? Hva har skjedd?

Anonymkode: 5936d...146

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...